• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-06 08:01:42 följande:

    Ok! Körde du korta först då eller fick du långa direkt? Ja det känns spännande och skönt att dom ändrar protokollet direkt när jag verkar vara så svårstimulerad. Ver du om det är vanligt med biverkningar på långa?

    Hoppas och håller tummarna för ditt embryo! Ja chanserna minskar verkligen med alla ägg som faller bort längs vägen. Är ett riktigt lotteri känns det som.


    Körde först korta en gång, sen två långa, sen nytt försök med kort och nu långt. Hoppas att det långa blir bättre för dig! Tror att det är väldigt olika, vet att jag har läst att många tyckt Synarelan var hemsk, men jag har inte märkt av den alls.

    Ja, verkligen ett lotteri! Hoppas bara att man får vara

    med och vinna någon gång!
  • Ärdetminturnu
    Hoppomliv skrev 2019-03-06 21:29:00 följande:

    Körde först korta en gång, sen två långa, sen nytt försök med kort och nu långt. Hoppas att det långa blir bättre för dig! Tror att det är väldigt olika, vet att jag har läst att många tyckt Synarelan var hemsk, men jag har inte märkt av den alls.

    Ja, verkligen ett lotteri! Hoppas bara att man får vara

    med och vinna någon gång!


    Vad var anledningen till att du växlade över till långa och sen tillbaka igen? Har det varit antalet eller dålig mognadsgrad eller ngt annat? Hoppas kroppen kommer reagera bra helt enkelt.

    Känns som man väntar på jackpotten i Cloetta hjulet typ, precis när man tror man vunnit så tar hjulet ett litet snäpp till så fick den bredvid gå hem med storvinsten =S
  • Hoppomliv
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-06 21:45:13 följande:

    Vad var anledningen till att du växlade över till långa och sen tillbaka igen? Har det varit antalet eller dålig mognadsgrad eller ngt annat? Hoppas kroppen kommer reagera bra helt enkelt.

    Känns som man väntar på jackpotten i Cloetta hjulet typ, precis när man tror man vunnit så tar hjulet ett litet snäpp till så fick den bredvid gå hem med storvinsten =S


    Ja, det är verkligen inte rättvist! Anledningen till att vi provade korta igen var för att vi kontaktade flera olika läkare efter våra landstingsbekostade försök och då var det flera läkare som menade att Menopur fungerar bäst med kort protokoll så då testade vi det igen - våra första två korta var med gonal-f så kände att vi ville prova något nytt med Menopur med. Men det blev ingen skillnad.
  • Loviisa89

    Nu är jag ruvare igen till en fryst blasto! Hoppas hoppas att den vill fästa nu :D

    Hur går det för dig Mect? Har du tjuvtestat nått?:)


    Insta: Ivfskafunka
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-03-07 18:13:36 följande:

    Nu är jag ruvare igen till en fryst blasto! Hoppas hoppas att den vill fästa nu :D

    Hur går det för dig Mect? Har du tjuvtestat nått?:)


    Håller tummarna att det tar sig för dig!

    Jag har inte tjuvtestat än... Kanske till helgen om jag lyckas övertala min andra hälft. Men har en dålig magkänsla..
  • Ärdetminturnu
    Hoppomliv skrev 2019-03-07 16:49:08 följande:

    Ja, det är verkligen inte rättvist! Anledningen till att vi provade korta igen var för att vi kontaktade flera olika läkare efter våra landstingsbekostade försök och då var det flera läkare som menade att Menopur fungerar bäst med kort protokoll så då testade vi det igen - våra första två korta var med gonal-f så kände att vi ville prova något nytt med Menopur med. Men det blev ingen skillnad.


    Ok! Verkar väldigt svårt att pricka in rätt behandling helt enkelt! Hoppas det funkar bättre för dig denna gång!
  • Loviisa89
    Mect skrev 2019-03-07 21:01:59 följande:

    Håller tummarna att det tar sig för dig!

    Jag har inte tjuvtestat än... Kanske till helgen om jag lyckas övertala min andra hälft. Men har en dålig magkänsla..


    Tack! :)

    Okej, hoppas din magkänsla är fel :/ Fick ni till frysen denna gången också?
    Insta: Ivfskafunka
  • Ärdetminturnu

    Var hos BM igår för genomgång av långa protokollet. Fattar varför det heter långa, fick en beräknad dag för ÄP den 24 april. Ska spraya med synarela 2v och sen övergå till 150 IE Menopur och 300 IE Bemfola. Jag har inte hört om det läkemedlet innan, någon som testat?

  • Loviisa89
    Ärdetminturnu skrev 2019-03-08 10:27:45 följande:

    Var hos BM igår för genomgång av långa protokollet. Fattar varför det heter långa, fick en beräknad dag för ÄP den 24 april. Ska spraya med synarela 2v och sen övergå till 150 IE Menopur och 300 IE Bemfola. Jag har inte hört om det läkemedlet innan, någon som testat?


    Jag hade bemfola och fick ut 10 ägg där alla blev befruktade och 4 blev blastisar, så rätt bra utdelning tycker jag. Sen har inget fäst ännu men det kan ju bero på massa saker. :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-03-08 07:04:12 följande:

    Tack! :)

    Okej, hoppas din magkänsla är fel :/ Fick ni till frysen denna gången också?


    Ja det fick vi, har inte fått veta hur många än. Men antingen två eller tre :) Så det känns bra iallafall..
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019