• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • emmast
    Mollan333Y skrev 2019-02-07 11:51:05 följande:

    Vad skönt att de såg hjärtat! Du får försöka tänka positivt <3

    Jag ska på VUL 28/2 och det känns som evigheter dit.


    Ja nu ska jag verkligen försöka tänka positivt! Vilken vecka är du i när du ska göra VUL?
  • emmast
    Mollan333Y skrev 2019-02-07 11:51:05 följande:

    Vad skönt att de såg hjärtat! Du får försöka tänka positivt <3

    Jag ska på VUL 28/2 och det känns som evigheter dit.


    Ja nu ska jag verkligen försöka tänka positivt! Vilken vecka är du i när du ska göra VUL?
  • emmast
    Mollan333Y skrev 2019-02-07 11:51:05 följande:

    Vad skönt att de såg hjärtat! Du får försöka tänka positivt <3

    Jag ska på VUL 28/2 och det känns som evigheter dit.


    Ja nu ska jag verkligen försöka tänka positivt! Vilken vecka är du i när du ska göra VUL?
  • Anonym (Adriana)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-02-07 13:55:50 följande:

    Bara jag som har enorm ångest hela tiden? Hyperventilerar och gråter och har stark ångest i bröstet och magen.

    Av helt oförklarlig anledning?

    Ringde bm som sa att det är vanligt men det verkar ju bara vara jag? :(


    Nej, det är inte bara du. Varför tror du det? Det är vanligt, lita på din bm :) jag hade det nån vecka, sen gick det över.
  • Pruttungen

    Nej. Jag har total ångest. Skulle helst spärra in mig på ultraljudsenheten på sjukhuset så att jag kan se hur det går hela tiden.


    Anonym (Hanna) skrev 2019-02-07 13:55:50 följande:

    Bara jag som har enorm ångest hela tiden? Hyperventilerar och gråter och har stark ångest i bröstet och magen.

    Av helt oförklarlig anledning?

    Ringde bm som sa att det är vanligt men det verkar ju bara vara jag? :(


  • Sara86
    Sara86 skrev 2019-02-05 22:35:41 följande:

    Grattis till era plus, vi är ett gäng, hittills ~20st som har en helt dold Facebook-grupp där vi hänger, häng gärna med dit om ni vill. Hittills sköter jag admin kring att få in nya medlemmar. Pm:a gärna mig om ni vill med, enklast är om ni har koll på vilken mail ni har kopplat till fb-kontot men i vissa fall har vi löst det genom att tf lägga till som vän där.


    Puff!

    Flera av er är med i gruppen/på väg in, men häng gärna på ni andra också :)
  • Ero13

    Hej på er!

    Jag har börjat titta på små presenter till blivande mor- och farföräldrar. Är det någon som vet någon bra sida? Har ännu bara hittat koppar och tröjor ^^ är det någon mer som funderar på små presenter för att berätta?

  • Nube
    emmast skrev 2019-02-07 11:46:04 följande:

    Idag har jag varit på tidigt ultraljud eftersom jag tidigare haft ett MA. Allt såg bra ut och det fanns ett tickande hjärta. Är så lättad men fortfarande orolig ändå.. Är nu i v 6+2. Illamåendet har slagit till rejält i måndags, ska få träffa läkare i början av nästa vecka för ev. medicinering.


    Vad härligt! Allt kommet säkert gå bra nu :)
  • Nube
    Etta skrev 2019-02-07 11:20:00 följande:

    Hej! Ja, de bruna flytningarna har upphört, höll i sig ca 1,5 dygn och nu två dygn utan något så håller tummarna att det är lugnt nu! VUL är 19/2, så känns som det är långt kvar! Jag har börjat må lite småilla nu dessutom vilket är ganska skönt för oron! Hur mår du?


    Vad bra att det har upphört nu. Om du inte har några smärtor är det säkert ingen fara. Jag har ultraljud den 18/2, jag är också bortrest nu så tiden går ganska firt som tur är.

    Jag mår bra tack, haft lite illamående ibland och var jättetrött igår. Molvärk har jag också haft men det har minskat något. Är så klart orolig men har tagit två blodprover för att se hur hcg ökar och det ökar precis som det ska så det gör mig lite lugnare. Vid min ofostriga graviditet ökade värdet långsammare än väntat.

    Gjorde ni ny ivf nu eller hade ni kvar frysta embryon?
  • LillaMoster

    Hej tjejer!

    Jag plussade här om dagen, dock känner jag mig inte speciellt gravid, har huvudvärk och varit lite mer hungrig.

    I bagaget har jag ett missfall i nov-18 och enligt min gravidapp ska jag ha BF 20 oktober. Eftersom jag hade ett missfall vet jag inte riktigt hur jag ska räkna men ska på ett UL 18/2 och hoppas dom kan se något och kanske få en ide vilken vecka jag är i.

    Är 33år, blir 34 i år, väntar första barnet och bor i göteborg. Några andra här ifrån?

Svar på tråden BF oktober 2019!