• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Mmmini48
    Xrissy skrev 2019-02-19 15:20:40 följande:

    Stort grattis! :) Har du passerat testdag så att du ringt till kliniken än? Jag tjuvtestade och fick vackert vänta en vecka innan jag meddelade kliniken ;)


    Tack och grattis till dig! Jag testade 5 dagar innan testdag och imorgon är det dags. Jag tänkte testa igen och sedan ringa ;) skönt att få se ytterligare ett plus, tänker jag <3
  • Mmmini48
    Nube skrev 2019-02-19 11:01:08 följande:

    Stort grattis! Vad kul att ni har äntligen lyckats :) Jag hat en dottet som också kom till via IVF och nu är jag gravid igen fast utan ivf. Trodde aldrig det skulle gå! Hippas bara allt går bra nu :) Lycka till!


    Tack snälla och grattis till er! Häftigt att det helt plötsligt funkar naturligt!
  • Z1983

    Är de fler som är ensam gravida? Som överväger att behålla? Tack på förhand.

  • Jinthry

    Fan vad trött jag blir på det här..

    Hade ultraljud idag, ska vara i vecka 6+1. Såg en säck, men något annat gick inte att ses. Enbart antydningar, skuggat. Fick ett till vul inbokat om en vecka. Läkaren försökte lugna ner mig med att säga att vi inte vet någonting alls just nu, och att vi bara kan avvakta. Han sa att det även kan bero på att maskinen är 6 år gammal och inte alls så bra som de nyare är.  Han tog ett nytt HCG prov på mig. Det har gått från 1120 i fredags 15.2 till 6660 idag 20.2. 

  • Etta
    Jinthry skrev 2019-02-20 16:46:21 följande:

    Fan vad trött jag blir på det här..

    Hade ultraljud idag, ska vara i vecka 6+1. Såg en säck, men något annat gick inte att ses. Enbart antydningar, skuggat. Fick ett till vul inbokat om en vecka. Läkaren försökte lugna ner mig med att säga att vi inte vet någonting alls just nu, och att vi bara kan avvakta. Han sa att det även kan bero på att maskinen är 6 år gammal och inte alls så bra som de nyare är.  Han tog ett nytt HCG prov på mig. Det har gått från 1120 i fredags 15.2 till 6660 idag 20.2. 


    Usch vad jobbigt! Men verkar ju som hcg stiger som det ska i allafall så tycker det låter positivt!
  • Etta
    Noanda skrev 2019-02-20 07:57:40 följande:

    Jag vet inte. Barnmorskan mätte fostret på mig till 9 milimeter och sa att det stämde bra med den vecka jag var i.

    Hon sa ?Vi börjar utanpå magen, går inte det gör vi vaginalt. Det är många som tror att det inte går att göra vanligt ultraljud så här tidigt men det går oftast jättebra.?

    Det är väl kanske precis på gränsen.


    Där ser man! Kanske ny kunskap inom bm-världen?? Till mig sa de ?och eftersom det är såhär tidigt (7+5) gör vi vaginalt ultraljud?.
  • Noanda
    Etta skrev 2019-02-20 17:05:08 följande:

    Där ser man! Kanske ny kunskap inom bm-världen?? Till mig sa de ?och eftersom det är såhär tidigt (7+5) gör vi vaginalt ultraljud?.


    Det kanske beror på vad de har för ultraljudsaparat också? Jag bara spekulerar. :)
  • Hallonpaj

    Jag vågar nog smyga in här. Plussade svagt ikväll (har bim idag och är på ÄL+13).

    Men ska köpa mig ett digitalt test och testa igen om någon dag.

    Trodde det var kört denna omgång när jag vaknade med bruna spottings imorse och hade mensvärk hela dagen... Men så kom det inte mer och då blev jag lite misstänksam och tog ett test.

    Går det vägen blir detta vårt 3e barn och bf är runt 28 oktober. Men vet redan att jag får planerat snitt, säkert 2veckor tidigare :)

  • Hallonpaj
    Jinthry skrev 2019-02-20 16:46:21 följande:

    Fan vad trött jag blir på det här..

    Hade ultraljud idag, ska vara i vecka 6+1. Såg en säck, men något annat gick inte att ses. Enbart antydningar, skuggat. Fick ett till vul inbokat om en vecka. Läkaren försökte lugna ner mig med att säga att vi inte vet någonting alls just nu, och att vi bara kan avvakta. Han sa att det även kan bero på att maskinen är 6 år gammal och inte alls så bra som de nyare är.  Han tog ett nytt HCG prov på mig. Det har gått från 1120 i fredags 15.2 till 6660 idag 20.2. 


    Förstår hur du känner dig. När jag var i samma vecka med min son, syntes där också bara en tom hinnsäck. Tog hcg prov som ökade fint. Och två veckor senare fanns där plötsligt ett pickande hjärta <3

    Hoppas det kan få upp hoppet lite mer.
  • Jinthry
    Hallonpaj skrev 2019-02-20 19:39:08 följande:
    Förstår hur du känner dig. När jag var i samma vecka med min son, syntes där också bara en tom hinnsäck. Tog hcg prov som ökade fint. Och två veckor senare fanns där plötsligt ett pickande hjärta <3

    Hoppas det kan få upp hoppet lite mer.
    Alltså du.. tack så mycket. Du fick mig att känna mig bättre än vad jag har gjort hela dagen. Sattes du tillbaka i tid efter det eller behöll du samma bf?


Svar på tråden BF oktober 2019!