• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Etta
    Bumbibruden skrev 2019-02-24 18:17:12 följande:

    www.1177.se/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Jag-ar-gravid-kan-jag-bada-i-bubbelpool/

    Fick superångest ikväll!!! Jag har badat bubbelpool både lördag och söndag och totalt säkert mer än 2 timmar uppdelat på två dagar. Kom ikväll på att jag ska nog inte bada bubbelpool.

    Hur tänker ni kring det?


    Jag tror det finns lite olika bud, det där med träning har jag dock aldrig hört och det ska ju vara ok att basta tex! Jag skulle också badat bubbelpool förra helgen men kom på det precis innan och googlade lite då, verkar ju inte vara jättehöga risker utan mer att det eventuellt skulle kunna vara skadligt med för hög värme så tror inte du behöver vara orolig!
  • Fröken W
    Anonym (Mysan) skrev 2019-02-24 19:11:27 följande:

    Tycker bara de skulle vara konstig för hade de vart missfall i onsdags hade jag inte ens hunnit bli 3+ på testet, kroppen slutar väl producera så borde isåfall stått 2-3? Jag får ringa imorgon och hoppas nån vill hjälpa mig:)


    Så tänkte jag också. Men kroppen verkar vara lite trög på att fatta när den inte är gravid längre.

    När jag var i den liknande sitsen som du så fick jag många svar från människor där det gått bra trots blödning och värk. Så jag håller verkligen tummarna för dig!
  • Kate000
    Etta skrev 2019-02-24 20:08:40 följande:

    Ja, fy fasen för detta illamående säger jag! Jag mår nog inte extremt illa, hade en hemsk vecka i v 7-8 där jag sjukskrev mig och kräktes flera ggr per dag men blev något bättre efter fyra dagar av sängliggande. Jag mår dock fortfarande konstant illa och har jättesvårt för tex kaffelukt och stekos, går ju knappt att röra sig i samhället! Jag tror egentligen också på att inte stressa men har tyvärr inget bra tips. Det motsägelsefulla är ju att jag upplever att jag mår bättre när jag ätit ?riktig mat? istället för typ yoghurt men tanken på riktigt mat får det att vända sig i magen på mig. Känns som jag tänker på mat dygnet runt för att försöka lösa detta dilemma. Äter postafen men tycker knappt de hjälper.


    Min mage pajade totalt när illamåendet började med redig vinterkräksjuka. Jag vågar inte äta helt normalt än, då jag få så ont i magen av viss mat. Ja tanken på mat gör mig väldigt stressad och vetskapen av vad som händer om jag inte äter... jag måste äta ofta och ta mina piller i tid annars blir jag så dålig att jag inte vet om jag orkar hålla upp huvudet när jag spyr. Hur kan man må så dåligt? :S
  • Etta
    Kate000 skrev 2019-02-24 21:36:20 följande:

    Min mage pajade totalt när illamåendet började med redig vinterkräksjuka. Jag vågar inte äta helt normalt än, då jag få så ont i magen av viss mat. Ja tanken på mat gör mig väldigt stressad och vetskapen av vad som händer om jag inte äter... jag måste äta ofta och ta mina piller i tid annars blir jag så dålig att jag inte vet om jag orkar hålla upp huvudet när jag spyr. Hur kan man må så dåligt? :S


    Fy vad vidrigt med vinterkräksjuka också, går på dotterns dagis just nu så är såå rädd att åka på det! Måste vara enormt svårt att komma tillbaka efter det. Jag äter inte normalt heller, äter typ yoghurt till lunch. Brukar må något bättre runt middagstid än övriga tider och kan då ibland få i mig viss ?riktig? mat. Men det mesta känns så äckligt. Du var i v 9 också va? Jag läste något hoppingivande om att för många brukar det börja lätta lite i v 10 när moderkakan tar över från gulsäcken och sen successivt bli bättre till v 12. Vi kan ju hoppas iaf!
  • Sara86

    Hej puffar upp den här igen om ni nya som plussat är sugna på att hänga vidare på Facebook istället för familjeliv :) Vi är drygt 50 pers i nuläget och tänker att det finns plats för ett gäng till i gruppen om ni vill vara med på Facebook.


     


    Enklast om ni har koll på mailen knuten till ert FB-konto (som vid inloggning på webben), då går det att bjuda in direkt via gruppen, annars har vi i flera fall gått omvägen att lägga till som vän, men lite extra steg.


     


    Gruppen är helt dold så kommer inte upp i några sökningar/förslag och visas inte för någon annan än de i gruppen, se även: m.facebook.com/help/220336891328465


     


    PM:a mig då jag sköter admin kring att få in nya medlemmar.

  • Sandra14

    Nu får även jag hoppa in här. 


    Vi hade tänkt vänta med att försöka få bebis till slutet av året då jag fått ny tjänst och vi bara varit tillsammans i ett halvår. Men trots att vi undvikit ägglossning så visade det plus i morse på BIM +5, trodde knappt mina ögon imorse när 2 tester visade positivt direkt och Clear blue digitalt också. Och vi är gladare än någonsin. 


    Jag är 25 och min sambo 36 nu håller vi alla tummar att allt går vägen och ska bli kul att få dela detta med er innan vi kan gå ut med det och få följa er andra :) 

  • Kate000
    Etta skrev 2019-02-25 08:12:58 följande:

    Fy vad vidrigt med vinterkräksjuka också, går på dotterns dagis just nu så är såå rädd att åka på det! Måste vara enormt svårt att komma tillbaka efter det. Jag äter inte normalt heller, äter typ yoghurt till lunch. Brukar må något bättre runt middagstid än övriga tider och kan då ibland få i mig viss ?riktig? mat. Men det mesta känns så äckligt. Du var i v 9 också va? Jag läste något hoppingivande om att för många brukar det börja lätta lite i v 10 när moderkakan tar över från gulsäcken och sen successivt bli bättre till v 12. Vi kan ju hoppas iaf!


    Ja nedräkning till vecka tolv är mitt första mål. Men inte hunnit läsa på om det där med moderkakan och gulsäcken än. Hoppas hoppas :)
  • Nube
    Jinthry skrev 2019-02-20 16:46:21 följande:

    Fan vad trött jag blir på det här..

    Hade ultraljud idag, ska vara i vecka 6+1. Såg en säck, men något annat gick inte att ses. Enbart antydningar, skuggat. Fick ett till vul inbokat om en vecka. Läkaren försökte lugna ner mig med att säga att vi inte vet någonting alls just nu, och att vi bara kan avvakta. Han sa att det även kan bero på att maskinen är 6 år gammal och inte alls så bra som de nyare är.  Han tog ett nytt HCG prov på mig. Det har gått från 1120 i fredags 15.2 till 6660 idag 20.2. 


    Hej, hur går det? Har du ultraljud nu på onsdag igen? Hoppas du får bra besked och en liten bebis finns där :)
  • Nube
    Issari skrev 2019-02-15 07:49:55 följande:

    Ja, det är ju så olika hur man kan må. Och för mig som aldrig varit gravid (mer än till 4+5) innan så vet jag ju inte alls hur det borde vara. Imorgon går jag in i vecka 8. Har hälsosamtal nästa vecka och inskivning i v 10. Men inget ultraljud bokat - men jag kommer ta upp det på hälsosamtalet. Får jag inget här så kanske vi bokar privat någon annanstans.


    Hej, hur har det gått för dig? Har du fått några symptom och fick du tid för ultraljud? Hoppas allt är bra!

    Jag var väldigt illamående i fredags men sedan ingenting... känner nästan inga symptom nu och är så orolig att fostret har slutat växa :/
  • Nube
    Anonym (Mysan) skrev 2019-02-24 16:38:03 följande:

    Hej alla:)

    Jag har inte fråga, ni kanske inte kan svara men eftersom det är söndag och jag inte kan ringa så tänkte jag om någon utav er har någon erfarenhet av detta.

    Plussade den 13 feb med clearblue (1-2 veckor) fick en megablödning och super ont i magen i onsdags 20 feb, blödde hela dagen och pyttelite på torsdagen, efter de har jag fortfarande känt mig gravid och idag tog jag ett clearblue och veckorna visar 3+. Kan det vara så att jag fortfarande är gravid trots allt?


    Har du fått någon hjälp idag? Hoppas att du fortfarande är gravid :)
Svar på tråden BF oktober 2019!