• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • amandakollb
    light skrev 2020-06-29 18:10:49 följande:
    Skulle gissa på att jag har runt 1,8 nu när jag äter levaxin också men har inte fått göra nya tester så vet inte. Gissar det av vad jag läst om andra som haft samma och fått samma dos levaxin :) vad jag förstod det som så var allt under 2.0 optimalt :):)
    okej vad bra att 1,8 låter bra! tack för info :) 
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-29 17:17:38 följande:

    Jag hade också inom ramen ju, 2,4 hade jag i tsh men min läkare skrev ut lägsta dosen levaxin till mig för hon sa att det är optimalt med under 2,0 när man ska bli gravid.

    Vad har du för värde?


    Hade 2,57 nu :/ pendlar dock lite, förra året hade jag 1,57 men har gått upp 7kg helt obefogat :(

    Min min magkänsla stämde, tror mensen kom nu :(
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-29 17:17:38 följande:

    Jag hade också inom ramen ju, 2,4 hade jag i tsh men min läkare skrev ut lägsta dosen levaxin till mig för hon sa att det är optimalt med under 2,0 när man ska bli gravid.

    Vad har du för värde?


    Hade 2,57 nu :/ pendlar dock lite, förra året hade jag 1,57 men har gått upp 7kg helt obefogat :(

    Min min magkänsla stämde, tror mensen kom nu :(
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-29 16:25:35 följande:

    ja fråga om du får det! :) 

    nä så svårt att hålla koll på alla man har snackat med här inne haha! men hade ni gjort en utredning eller hur var det? äter du letrozol eller något?


    Jaa vi har gjort det för ett år sedan. Äter letrozol dock utan att läkaren vet det över sommaren..
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-29 19:48:49 följande:

    Jaa vi har gjort det för ett år sedan. Äter letrozol dock utan att läkaren vet det över sommaren..


    Justja så var det! Jag kommer också äta letrozol under sommaren utan ultraljud (om det inte skulle bli något denna cykel).

    Hur går det, har mensen kommit nu? :/
  • Anonym (Ajaj)

    Jag hade jobbiga biverkningar den första kuren men nästan inga biverkningar alls den andra.

    Jag tog CD 3-7 och slutade och tog sista tabletten i lördags

    Vad har ni fått för biverkningar??

  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-30 10:51:15 följande:
    Justja så var det! Jag kommer också äta letrozol under sommaren utan ultraljud (om det inte skulle bli något denna cykel).

    Hur går det, har mensen kommit nu? :/
    Juste!!

    Ja, med dunder och brak :( blev bara 26d cykel denna gången, har nog aldrig haft så kort under dessa år vi försökt. Så det verkar ju som att letrozolen ändå gjorde sitt?
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-30 10:51:15 följande:
    Justja så var det! Jag kommer också äta letrozol under sommaren utan ultraljud (om det inte skulle bli något denna cykel).

    Hur går det, har mensen kommit nu? :/
    Juste!!

    Ja, med dunder och brak :( blev bara 26d cykel denna gången, har nog aldrig haft så kort under dessa år vi försökt. Så det verkar ju som att letrozolen ändå gjorde sitt?
  • Asplövet18
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-06-30 12:08:32 följande:

    Jag hade jobbiga biverkningar den första kuren men nästan inga biverkningar alls den andra.

    Jag tog CD 3-7 och slutade och tog sista tabletten i lördags

    Vad har ni fått för biverkningar??


    Första kuren blev jag också sååå varm och svettades sjukt mycket, samt att svetten verkligen luktade annorlunda och riktigt illa, fick dock ingen äl den gången.

    Sen har jag börjat tagit dem på kvällen istället och då märker jag ingenting, förutom tydligare äl-känningar och sekret!
  • Anonym (Ajaj)
    Asplövet18 skrev 2020-06-30 13:49:40 följande:

    Första kuren blev jag också sååå varm och svettades sjukt mycket, samt att svetten verkligen luktade annorlunda och riktigt illa, fick dock ingen äl den gången.

    Sen har jag börjat tagit dem på kvällen istället och då märker jag ingenting, förutom tydligare äl-känningar och sekret!


    Vad hade du för äl-känningar? Jag börjar känna lite sekret och att det gör lite "ont" på sidan där ena äggstocken ligger
Svar på tråden Letrozol - följas åt?