• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-05-30 21:52:31 följande:

    Tack! :)) hoppas dom ringer med bra nyheter till dig imorgon! Håller tummarna!!


    Tack :) Blir en nervös dag att vänta på samtalet.
  • Ölandstoka

    De ringde nyss. Av sju ägg blev tre befruktade, så återföring imorgon. Tror inte att det hade spelat någon roll hur många som blev befruktade, har ändå varit helt inställd på ett till mig och inget till frysen. Så jag är inte ett dugg besviken men ledsen över att jag liksom inte tror på detta. Har jättesvårt att tro att det skulle kunna leda till en graviditet. Längtar jättemycket efter att få ruva och låtsas lite men räknar med att mensen kommer.

    Är det någon som har något tips på hur jag kan vända situationen? Jag skulle så gärna vilja tro på min kropp och de här tre äggen men det går inte..

  • Barnlängtan31år
    Ölandstoka skrev 2019-05-31 09:32:16 följande:

    De ringde nyss. Av sju ägg blev tre befruktade, så återföring imorgon. Tror inte att det hade spelat någon roll hur många som blev befruktade, har ändå varit helt inställd på ett till mig och inget till frysen. Så jag är inte ett dugg besviken men ledsen över att jag liksom inte tror på detta. Har jättesvårt att tro att det skulle kunna leda till en graviditet. Längtar jättemycket efter att få ruva och låtsas lite men räknar med att mensen kommer.

    Är det någon som har något tips på hur jag kan vända situationen? Jag skulle så gärna vilja tro på min kropp och de här tre äggen men det går inte..


    Jag har läst historier här på familjeliv där det endast var nått eller ett par ägg som klarade befruktning, men det var guldägget de fick tillbaka! Av dessa tre ägg, vad är det som inte säger att något eller några av de skulle leda till barn? :) Jag förstår din oro och känsla av hopplöshet. Men tänk, nu har du tre små embryos på gång!

    Stort lycka till!! <3
  • Hoppet19

    Negativt test igår RD 9, negativt test imorse RD 10 (FET m blastocyst). RFSu testa tidigt. Hade ändå lite hopp den här gången - även fast jag egentligen inte hade några symtom så trodde jag att kanske var det vår tur... 

    Andra misslyckande försöket, är jag en av dom som går igenom 10 ivfförsök innan plusset? Nu har vi 6 kvar i frysen. Kliniken stänger 28/6, frågan är om jag verkligen hinner en sista insättning, då är det på håret... Jäkla skit allting! 

  • zey

    Hej tjejer.... är så otroligt ledsen nu. Plussade ju förra veckan och var så himla glad. Men imorse började jag stört blöda och det kom massa klumpar. Blöder fortfarande rött blod och har hemsk mensvärk. Ringde till kliniken som sa att det är nog ett tidigt missfall..

    Så ledsen och knäckt, var så glad att det tog sig på första försöket. Nu blir det nya tag i augusti...

  • LLW
    zey skrev 2019-05-31 12:00:11 följande:

    Hej tjejer.... är så otroligt ledsen nu. Plussade ju förra veckan och var så himla glad. Men imorse började jag stört blöda och det kom massa klumpar. Blöder fortfarande rött blod och har hemsk mensvärk. Ringde till kliniken som sa att det är nog ett tidigt missfall..

    Så ledsen och knäckt, var så glad att det tog sig på första försöket. Nu blir det nya tag i augusti...


    Fy fan vad tråkigt :( usch!! Jag beklagar verkligen, så himla sorgligt att behöva gå igenom när man försökt så länge! Styrkekram till dig!! <3
  • Najo

    Hej,

    Nu har jag fått ett befruktat.ägg återfört. Samtliga 4 är fullpoängare 10, 10, 10, 9. De två barn jag fått var på 7.5 resp 8.5. Nu gäller det att ändå ha rimliga förväntningar... äggen är ju ändå ån en 44 åring! 3 av 4 var 4 celliga och ett femcelligt

  • Söderlund

    Nu är vi hemma efter äggplocket. Gick sååå mycket bättre än vad trodde, var så galet nervös och situationen kändes så surrealistisk. Fick både lugnande och morfin, ja och lokalbedövning då. Den gjorde vansinnigt ont! Höll på att krypa upp ur stolen... Men sen gick själva plocket jättebra, vi fick ut 9 ägg! ???? Glad över att det blev så pass många men känns som att det är många steg kvar än innan man vet någonting nytt i den här resan...

  • Söderlund
    Ölandstoka skrev 2019-05-31 09:32:16 följande:

    De ringde nyss. Av sju ägg blev tre befruktade, så återföring imorgon. Tror inte att det hade spelat någon roll hur många som blev befruktade, har ändå varit helt inställd på ett till mig och inget till frysen. Så jag är inte ett dugg besviken men ledsen över att jag liksom inte tror på detta. Har jättesvårt att tro att det skulle kunna leda till en graviditet. Längtar jättemycket efter att få ruva och låtsas lite men räknar med att mensen kommer.

    Är det någon som har något tips på hur jag kan vända situationen? Jag skulle så gärna vilja tro på min kropp och de här tre äggen men det går inte..


    Har tyvärr inget tips men ville bara skriva och säga att du är inte ensam om att tänka så. Jag tror på vetenskapen och den statistik som finns kring IVF, jag vill och jag önskar inget annat i hela mitt liv att det här ska fungera för oss och att vi ska lyckas, men jag tror inte heller att det kommer att gå... Jag har haft den känslan under hela barnlösheten (vi började försöka september -17) och jag kan inte förklara den, men så känns det.
  • Ölandstoka
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-31 10:27:33 följande:

    Jag har läst historier här på familjeliv där det endast var nått eller ett par ägg som klarade befruktning, men det var guldägget de fick tillbaka! Av dessa tre ägg, vad är det som inte säger att något eller några av de skulle leda till barn? :) Jag förstår din oro och känsla av hopplöshet. Men tänk, nu har du tre små embryos på gång!

    Stort lycka till!! <3


    Jag har så svårt att tänka mig att det någonsin kommer att fungera, har nästan alltid trott att jag inte kommer att få några barn. Men samtidigt vet jag att det är orimligt att det skulle vara så bara för att det känns så. Är fortfarande orolig att de ska ringa imorgon på förmiddagen och säga att alla har avstannat. Längtar så tills efter det är gjort, sen ska jag verkligen försöka njuta av att ha ett embryo i mig! Tack för pepp :)
Svar på tråden IVF maj 2019