• Anonym (Bedragen)

    Otrogen flickvän

    Vad tycker folket om otrohet? Är det verkligen möjligt att reparera ett förhållande efter otrohet?

    Kom på min flickväns otrohet och inte bara med utan 2st! Världen rasade och gjorde slut kort därefter. När jag ser henne eller tänker på henne nu ser jag bara otrohet och äckel!

    Har ju såklart hört par som tagit sig igenom otrohet men tror själv aldrig att jag skulle kunna lita på en sån person igen. Vad har ni för erfarenheter av otroget? För mig är otrohet det absolut värsta man kan utsätta sin partner för och mitt ex var den sista jag trodde det om. Ett riktigt svek som kommer ta tid att kunna lita på någon igen

  • Svar på tråden Otrogen flickvän
  • Anonym (Lila)

    Jobba med dig själv. Det är inte du som svek din partner eller hur? Det är inte dig det är fel på eller hur? Är detta värt all energi som går åt?

    Jag förstår att du är sårad och ledsen. Det tar tid att läka. Men i denna processen är det vanligt att man tappar bort sig själv. Man går ner sig och känner inte att man duger. Många blir extremt egocentriska. Tar på sig offerkoftan och vältrar sig i självömkan. Det är okej ibland, men du måste upp på benen igen för att komma vidare.

    Se det som ett bankkonto. Så länge du bara tar ut pengar och inte jobbar så att nya pengar kan sättas in så kommer du snart vräkas och bli hemlös. Du är på väg dit genom att ta ut enorma summor på ditt självkänslokonto. Snart kommer du tycka att det är fel på alla kvinnor och alla är potentiella otrogna. Du kommer att missa alla dessa som är stor majoritet som faktiskt inte är otrogna.

    Gräv inte ner dig. Börja göra saker som får dig att må bra. Varje gång du gör något som ger dig en må-bra känsla så sätter du in på ditt konto. Har du mycket på kontot så finns det att ta ifrån om du hamnar i en sorglig situation i framtiden.

  • Anonym (qqq)

    Efter att ha läst en hel del trådar här på FL så verkar få relationer överleva otrohet. Det händer att par kommer tillbaka till varandra, men de flesta gör aldrig det.

    De som har barn, villa etc är i allmänhet mer villiga att ge förhållandet en andra chans. Har man inte ens gemensam bostad skulle iaf inte jag ens försöka.

  • Anonym (Fortfarande orolig)

    Min man var otrogen mot mig för 7 år sedan och några gånger innan dess. Jag har levt med honom till nu och gör ännu. Men jag är orolig jämnt. Jag bara väntar på att han ska göra det igen. Han svar jämnt är att han inte vet varför han gjort som han gjort. Och går nu hos kurator för att ta reda på vad det hänt så många gånger. Jag önskar jag hade kraft att lämna men rädslan att vara ensamstående med barnen gör att jag lider i det tysta. Så de är verkligen en lång väg och känns egentligen inte värt att utsätta sig för att riskera samma igen.

  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Lila) skrev 2019-05-27 12:38:59 följande:

    Jobba med dig själv. Det är inte du som svek din partner eller hur? Det är inte dig det är fel på eller hur? Är detta värt all energi som går åt?

    Jag förstår att du är sårad och ledsen. Det tar tid att läka. Men i denna processen är det vanligt att man tappar bort sig själv. Man går ner sig och känner inte att man duger. Många blir extremt egocentriska. Tar på sig offerkoftan och vältrar sig i självömkan. Det är okej ibland, men du måste upp på benen igen för att komma vidare.

    Se det som ett bankkonto. Så länge du bara tar ut pengar och inte jobbar så att nya pengar kan sättas in så kommer du snart vräkas och bli hemlös. Du är på väg dit genom att ta ut enorma summor på ditt självkänslokonto. Snart kommer du tycka att det är fel på alla kvinnor och alla är potentiella otrogna. Du kommer att missa alla dessa som är stor majoritet som faktiskt inte är otrogna.

    Gräv inte ner dig. Börja göra saker som får dig att må bra. Varje gång du gör något som ger dig en må-bra känsla så sätter du in på ditt konto. Har du mycket på kontot så finns det att ta ifrån om du hamnar i en sorglig situation i framtiden.


    Jag mår efter omständigheterna bra och blir bättre för varje dag, ser ljust på framtiden. Det är bara ibland som tankarna börjar gå i huvudet. Var mest nyfiken på vad folket har för inställning till otrohet. Har börjat ägna mer tid åt min hobby och vänner. Är lyckligt lottad att många och fina vänner. Något som ger mig energi och glädje vilket får mig att må bättre och bättre.
  • Anonym (Lila)
    Anonym (Fortfarande orolig) skrev 2019-05-27 12:45:58 följande:

    Min man var otrogen mot mig för 7 år sedan och några gånger innan dess. Jag har levt med honom till nu och gör ännu. Men jag är orolig jämnt. Jag bara väntar på att han ska göra det igen. Han svar jämnt är att han inte vet varför han gjort som han gjort. Och går nu hos kurator för att ta reda på vad det hänt så många gånger. Jag önskar jag hade kraft att lämna men rädslan att vara ensamstående med barnen gör att jag lider i det tysta. Så de är verkligen en lång väg och känns egentligen inte värt att utsätta sig för att riskera samma igen.


    Nej! Du har tagit på dig offerkoftan för 7år sedan och inte tagit av den än?! Inte konstigt att du mår som du gör tös!

    Det är inte ditt fel att du har en man som varit otrogen. Det får stå för honom eller hur?

    Detta är ett klassiskt exempel. Du vill egentligen bara vara lycklig ich må bra men det som stoppar dig är faktiskt du själv. Du tänker säkert hundra gånger om dan(?) att andra verkar lyckligare än dig, andra har ett bra förhållande, andra är snyggare och sexigare och gör mer roligt. Det är för att dom har hängt av sig sin offerkofta och faktiskt gör saker som får dom att må bra.

    Om du ska kunna luta på din man igen så hjälper det inte att älta. Han måste börja bekräfta dina behov så att du ska kunna känna dig trygg. De flesta behöver professionell hjälp till det. Det är en konst att kunna diskutera. Så länge du är offer och han förövaren så kommer du fortsätta må så här. Jag slår vad om att han ångrar det han gjort men ingen av er kommer vidare eftersom ni aldrig bearbetat och kommit till ett avslut. Ni går bara och ältar och grubblar.

    Jag kanske låter hård men jag menar väl. Du måste börja investera i dig själv istället för att bara se det som att alla behandlar dig orättvis och du bara ger men får inget tillbaka. Det är för att du själv tillåter det.
  • Daniel890
    Anonym (Fortfarande orolig) skrev 2019-05-27 12:45:58 följande:

    Min man var otrogen mot mig för 7 år sedan och några gånger innan dess. Jag har levt med honom till nu och gör ännu. Men jag är orolig jämnt. Jag bara väntar på att han ska göra det igen. Han svar jämnt är att han inte vet varför han gjort som han gjort. Och går nu hos kurator för att ta reda på vad det hänt så många gånger. Jag önskar jag hade kraft att lämna men rädslan att vara ensamstående med barnen gör att jag lider i det tysta. Så de är verkligen en lång väg och känns egentligen inte värt att utsätta sig för att riskera samma igen.


    Tyvärr är din berättelse inget undantag utan de flesta som stannar kvar hos en otrogen partner känner som du. De som säger att allt är guld och gröna skogar ljuger inte bara för andra utan även för sig själv.
  • Anonym (Stäng inte dörren för riktig kärlek.)
    Anonym (Fortfarande orolig) skrev 2019-05-27 12:45:58 följande:

    Min man var otrogen mot mig för 7 år sedan och några gånger innan dess. Jag har levt med honom till nu och gör ännu. Men jag är orolig jämnt. Jag bara väntar på att han ska göra det igen. Han svar jämnt är att han inte vet varför han gjort som han gjort. Och går nu hos kurator för att ta reda på vad det hänt så många gånger. Jag önskar jag hade kraft att lämna men rädslan att vara ensamstående med barnen gör att jag lider i det tysta. Så de är verkligen en lång väg och känns egentligen inte värt att utsätta sig för att riskera samma igen.


    Jag kan förstå att du är rädd och orolig för hur det skulle bli om du lämnade.
    Men för mig som har gått igenom den rädslan och som till slut inte orkade stanna och gick trots rädslan.
    Och som upptäckte att mina rädslor var så överdrivna, att det inte alls blev som jag hade föreställt mig.
    Visst var det tufft och jobbigt en period, men sen vände det och idag lever jag ihop med en man i en bra relation, som präglas, av ömhet, tillit, ärlighet, transparans, skratt, och kärlek.
    Tänk om jag hade stannat, så mycket jag hade missat, jag hade missat mitt livs kärlek.

    Hur mycket missar du.
    Stanna inte av rädsla, det du går igenom nu är mycket svårare än att vara ensamstående. 
  • Anonym (Stäng inte dörren för riktig kärlek.)

    Ts, jag kan inte prata för andra, bara för mig själv.
    Och jag hade aldrig stannat hos någon som hade svikt mig så grovt, 
    Hur ska jag nånsin kunna lita på en sån person igen. 
    Det kan jag inte och utan tillit blir relationen förgiftad av skuld, misstankar, svartsjuka, kontroll och oro. 
    Så vill jag inte leva.

  • Anonym (Fortfarande orolig)
    Anonym (Lila) skrev 2019-05-27 13:08:04 följande:

    Nej! Du har tagit på dig offerkoftan för 7år sedan och inte tagit av den än?! Inte konstigt att du mår som du gör tös!

    Det är inte ditt fel att du har en man som varit otrogen. Det får stå för honom eller hur?

    Detta är ett klassiskt exempel. Du vill egentligen bara vara lycklig ich må bra men det som stoppar dig är faktiskt du själv. Du tänker säkert hundra gånger om dan(?) att andra verkar lyckligare än dig, andra har ett bra förhållande, andra är snyggare och sexigare och gör mer roligt. Det är för att dom har hängt av sig sin offerkofta och faktiskt gör saker som får dom att må bra.

    Om du ska kunna luta på din man igen så hjälper det inte att älta. Han måste börja bekräfta dina behov så att du ska kunna känna dig trygg. De flesta behöver professionell hjälp till det. Det är en konst att kunna diskutera. Så länge du är offer och han förövaren så kommer du fortsätta må så här. Jag slår vad om att han ångrar det han gjort men ingen av er kommer vidare eftersom ni aldrig bearbetat och kommit till ett avslut. Ni går bara och ältar och grubblar.

    Jag kanske låter hård men jag menar väl. Du måste börja investera i dig själv istället för att bara se det som att alla behandlar dig orättvis och du bara ger men får inget tillbaka. Det är för att du själv tillåter det.


    Den koftan har jag som sagt haft länge och har svårt att släppa. Jag har försökt få honom att prata med mig. Gå i samtal tillsammans. Men inget förslag blir bra. Jag skulle så gärna vilja skilja mig men jag har ingen möjlighet att få bostad och han har sagt att han inte flyttar fast jag står på kontraktet. Jag har dessutom fått att om han någon gång skulle flytta så flyttar han från stan vi bor och jag står då själv med barnen. Och ingen släkt i närheten. Men någon gång kanske möjlighet finns att få komma ifrån
Svar på tråden Otrogen flickvän