• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Siggy

    Hej!

    Har försökt hålla modet uppe eftersom jag också litar på att beslut som tas är de bästa och förstår rent logiskt varför de tas. Men blev ändå så ledsen och oroad när jag såg att på Danderyd där jag troligen ska föda får partner inte vara med på BB och hemgång bara timmar efter om allt går bra.

    Kram alla!

  • Blivande3barnsmamma
    SweetCA skrev 2020-03-23 15:50:53 följande:

    Som förstföderska är jag inte helt bekväm med att vara tvungen att åka hem 6 timmar efter om allt går bra. Vi hade räknat med att stanna så länge som det går för att få så mycket hjälp som vi kan. Två gröngölingar på detta. Jätte jobbigt för jag tycker det här med amning känns främmande och jobbigt och hade behövt massor med stöd. 


    Du får vara kvar längre än 6h som förstföderska, jag var där 1 och en halv dag.
  • SweetCA
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-03-23 17:15:15 följande:

    Du får vara kvar längre än 6h som förstföderska, jag var där 1 och en halv dag.


    Ja men det är ju i normala fall och inte corona tider...

    Nu står det såhär

    Kvinnor som genomgår en normal förlossning där mamma och barn mår bra efteråt, få gå hem mellan sex till tolv timmar efter förlossningen. BB Stockholm
  • Blivande3barnsmamma
    SweetCA skrev 2020-03-23 17:22:48 följande:

    Ja men det är ju i normala fall och inte corona tider...

    Nu står det såhär

    Kvinnor som genomgår en normal förlossning där mamma och barn mår bra efteråt, få gå hem mellan sex till tolv timmar efter förlossningen. BB Stockholm


    Jaha okej, jag ber om ursäkt :)
  • ankan6
    SweetCA skrev 2020-03-23 15:50:53 följande:

    Som förstföderska är jag inte helt bekväm med att vara tvungen att åka hem 6 timmar efter om allt går bra. Vi hade räknat med att stanna så länge som det går för att få så mycket hjälp som vi kan. Två gröngölingar på detta. Jätte jobbigt för jag tycker det här med amning känns främmande och jobbigt och hade behövt massor med stöd. 


    Förstår det! Men kommer de verkligen skicka hem en om man känner att man behöver stöd? Jag vill hem fortast möjligt och tycker det känns superjobbigt att vara där utan min sambo som är min ända trygghet, men ingen skall ju såklart behöva stressas hem hoppas jag om man inte känner sig redo.

    Man får ju hoppas alla beslut tas väl grundade, men hoppas verkligen detta blåser över lite tills maj...
  • ankan6
    SweetCA skrev 2020-03-23 15:50:53 följande:

    Som förstföderska är jag inte helt bekväm med att vara tvungen att åka hem 6 timmar efter om allt går bra. Vi hade räknat med att stanna så länge som det går för att få så mycket hjälp som vi kan. Två gröngölingar på detta. Jätte jobbigt för jag tycker det här med amning känns främmande och jobbigt och hade behövt massor med stöd. 


    Förstår det! Men kommer de verkligen skicka hem en om man känner att man behöver stöd? Jag vill hem fortast möjligt och tycker det känns superjobbigt att vara där utan min sambo som är min ända trygghet, men ingen skall ju såklart behöva stressas hem hoppas jag om man inte känner sig redo.

    Man får ju anta alla beslut tas väl grundade, men hoppas verkligen detta blåser över lite tills maj...
  • SweetCA
    ankan6 skrev 2020-03-23 19:18:41 följande:

    Förstår det! Men kommer de verkligen skicka hem en om man känner att man behöver stöd? Jag vill hem fortast möjligt och tycker det känns superjobbigt att vara där utan min sambo som är min ända trygghet, men ingen skall ju såklart behöva stressas hem hoppas jag om man inte känner sig redo.

    Man får ju anta alla beslut tas väl grundade, men hoppas verkligen detta blåser över lite tills maj...


    Ingen aning...

    Men mycket hinner hända på 5 veckor så får hoppas att det ändrar sig både en och två gånger.. Mycket blandade känslor om sambon inte får vara med på BB.

    Får han inte vara med under förlossningen så har jag faktiskt ingen som jag känner att jag vill ha med.
  • HejsanJenny

    Någon annan som har valt SÖS (Stockholm)? Känner mig lugn och glad efter artikeln med riktlinjerna. Hoppas inget ändras de kommande veckorna eller att sambon insjuknar.

  • Bettan84

    Jag har valt Karolinska i Solna och där har de ännu inte förbjudit att partnern inte får vara med efter förlossningen . Hoppas de inte ändrar något :(. Ledsen för alla er fina mammor som kommer att behöva vara med på BB utan sin partner <3 usch detta är så hemskt :(

  • Daphodil
    HejsanJenny skrev 2020-03-24 07:08:06 följande:

    Någon annan som har valt SÖS (Stockholm)? Känner mig lugn och glad efter artikeln med riktlinjerna. Hoppas inget ändras de kommande veckorna eller att sambon insjuknar.


    Ja, jag vill också föda på SÖS (men vem vet, i rådande situation kan man väl lika gärna hamna i Gävle...). Av nån anledning känns det inte superskrämmande om jag skulle behöva föda utan gubben. Men är omföderska och förstår att det är en helt annan sak som förstföderska...