• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Andreaaaa
    ankan6 skrev 2020-03-28 06:43:47 följande:

    Hon verkar vara på bättringsvägen och bebis mår bra iafll


    Jag tänker att med tanke på hur många som ändå intensivvårdas så är det en statistisk ofrånkomlighet att någon gravid förr eller senare också måste göra det. Men att det absolut inte är synonymt med att gravida skulle vara en riskgrupp <3
  • ankan6
    Andreaaaa skrev 2020-03-28 11:16:08 följande:

    Jag tänker att med tanke på hur många som ändå intensivvårdas så är det en statistisk ofrånkomlighet att någon gravid förr eller senare också måste göra det. Men att det absolut inte är synonymt med att gravida skulle vara en riskgrupp <3


    Ja, jag tror man gör bäst i att förhålla sig till corona precis som man gör med annan influensa som ju inte heller är bra att få som gravid. Dvs, var försiktig och iaktta alla åtgärder som de rekommenderar att man gör generellt
  • Daphodil
    Andreaaaa skrev 2020-03-28 11:16:08 följande:

    Jag tänker att med tanke på hur många som ändå intensivvårdas så är det en statistisk ofrånkomlighet att någon gravid förr eller senare också måste göra det. Men att det absolut inte är synonymt med att gravida skulle vara en riskgrupp <3


    Klokt uttryckt - jag tänker på samma vis. Såna artiklar är till för att generera klick.
  • Daphodil

    Hade väldigt mycket förvärkar inatt. Betyder nog inte ett smack, men det känns ändå lite spännande. V 37 imorrn

  • HejsanJenny

    Vecka 35 idag och för första gången kände jag på foglossning. Var ute med valpen och ramlade nästan ihop i en hög mitt i skogen, kändes som att bli knivhuggen i ljumsken. Fy f-n vad ont det gjorde!

    Med mitt höga blodtryck har ju jag fått höra att jag kommer sättas igång någon gång mellan 37+0 och 39+0 så idag insåg jag att det som tidigast tre veckor kvar, som längst fem veckor. Helt sjukt.

    Kämpa på tjejer, nu är vi alla inne på slutspurten <3 <3

  • Trostar

    Någon här som börjat packa BB-väskan ännu?

    Jag har försökt googla runt på vad man ska ta med sig, men alla skriver ju "Partnern kan hämta det som man har glömt.", men det går ju inte nu :)

    Här får partner vara med på BB eftersom man får ett familjerum, men om partnern lämnar BB får den inte komma in igen. Så därför är det ju bra om man har med sig allt som behövs direkt :)

  • Daphodil
    Trostar skrev 2020-03-31 21:13:24 följande:

    Någon här som börjat packa BB-väskan ännu?

    Jag har försökt googla runt på vad man ska ta med sig, men alla skriver ju "Partnern kan hämta det som man har glömt.", men det går ju inte nu :)

    Här får partner vara med på BB eftersom man får ett familjerum, men om partnern lämnar BB får den inte komma in igen. Så därför är det ju bra om man har med sig allt som behövs direkt :)


    Vi räknar med att gå hem inom 6h, vilket verkar vara krav just nu i vår region om allt går bra. Så jag tänker mest mobilladdare, bäbiskläder, babyskydd monterat i bilen. Det är det nödvändiga jag kommer på. Inte packat än, ska göra det nästa vecka när jag blir ledig.
  • Siggy
    Trostar skrev 2020-03-31 21:13:24 följande:

    Någon här som börjat packa BB-väskan ännu?

    Jag har försökt googla runt på vad man ska ta med sig, men alla skriver ju "Partnern kan hämta det som man har glömt.", men det går ju inte nu :)

    Här får partner vara med på BB eftersom man får ett familjerum, men om partnern lämnar BB får den inte komma in igen. Så därför är det ju bra om man har med sig allt som behövs direkt :)


    Vi har börjat packa så smått nu. På den förlossning vi troligtvis kommer vara på får partner inte stanna på bb och hemgång tidigt om allt går bra. Men vi packar för ett par-tre dagar och för oss alla tre. Man vet ju aldrig. Har hittat en checklista på en app jag har som verkar rimlig. Typ två-tre Uppsättningar av bodies, pyjamas, byxor till bebis. mössa och filt. Sköna kläder till mig.
  • ankan6
    Trostar skrev 2020-03-31 21:13:24 följande:

    Någon här som börjat packa BB-väskan ännu?

    Jag har försökt googla runt på vad man ska ta med sig, men alla skriver ju "Partnern kan hämta det som man har glömt.", men det går ju inte nu :)

    Här får partner vara med på BB eftersom man får ett familjerum, men om partnern lämnar BB får den inte komma in igen. Så därför är det ju bra om man har med sig allt som behövs direkt :)


    Jag började fundera på det idag! Har så smått lagt ihop lite grejer och slängde iväg en beställning på lite sköna kläder att ha på sig men har ingen aning om vad som är värt att packa ner...? Min sambo får inte följa med alls till BB och jag försöker förvänta mig värsta scenariot där jag är helt orörlig och får stanna flera dagar efter snittet (även om jag hoppas jag är på benen och får åka hem snarast möjligt). 


    Hur funkar det med mat egentligen? Blir man serverad något, eller måste man gå iväg och köpa i någon dålig kiosk? Skall man försöka ta med sig massa matlådor? Är av nån anledning jätteorolig över detta med käk...


  • SweetCA
    ankan6 skrev 2020-04-01 12:43:21 följande:
    Jag började fundera på det idag! Har så smått lagt ihop lite grejer och slängde iväg en beställning på lite sköna kläder att ha på sig men har ingen aning om vad som är värt att packa ner...? Min sambo får inte följa med alls till BB och jag försöker förvänta mig värsta scenariot där jag är helt orörlig och får stanna flera dagar efter snittet (även om jag hoppas jag är på benen och får åka hem snarast möjligt). 

    Hur funkar det med mat egentligen? Blir man serverad något, eller måste man gå iväg och köpa i någon dålig kiosk? Skall man försöka ta med sig massa matlådor? Är av nån anledning jätteorolig över detta med käk...
    På vårt BB är det fullpension. Dvs du får allt serverat på BB. Ring dem och fråga men det känns väl rimligt? Man får ju betala lite för de dagar man ligger inne och partners betalar i normalfallet mer.

    Ring dem så kan du i alla fall släppa den oron!