• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Andreaaaa
    Bettan84 skrev 2020-05-17 11:08:15 följande:

    Jag åkte in igår .. man blir lite fundersam när man får olika budskap från olika läkare och barnmorskor.

    VARFÖR ska jag vänta när jag har sagt och det står i brevet att jag inte vill gå övertid ?

    Varför ska jag vänta när det finns så många risker att gå runt öppen 5 cm med bebis som är ändrar position hela tiden ?

    Så nu får jag vänta ... ska träffa min BM på onsdag och det kanske blir så att hon får göra hs på MVC..

    SÅ onödigt allt det här ... kan inte göra annat än att vänta trots att det är guldläge att ta hål på hinnorna när jag är i ?aktiv fas?....


    Min erfarenhet är tyvärr att de ger blanka fan vad man skrivit i förkossningsbrevet, att det verkligen bara är ett önskemål som de kan göra vad som helt med, typ....

    Håller tummarna för att det drar igång för dig snart.
  • Andreaaaa

    Jag är så otroligt trött nu, inte bara i kroppen utan liksom SÖMNIG hela tiden. Har tagit två tupplurar på 2h idag, som ett exempel. Minns inte hur det var senast på slutet....

    Hur mår ni andra som inte har fött än (alt. hur mådde ni som har fött sista tiden innan)?

  • Lustablong

    Jag mådde förskräckligt! Så trött trött trött och illamående. Sov nästan inget nattetid då jag var så stor och tung att jag inte hittade någon skön sovställning. Satt upp i soffan de sista veckorna. Var på bedömning på förlossningen för igångsättning i v 40 men läkaren sa att vattenmängden var bra och att flödet i navelsträngen var jättebra så det fanns ingen medicinsk anledning att han godkände en igångsättning. Jag började gråta för jag mådde så dåligt och var så trött men han var stenhård med tyvärr så kan jag inte ta hänsyn till ditt psykiska mående för barnet mår bra i din mage. Han menade att det inte är bra att tvinga och forcera fram en förlossning om det inte finns medicinska skäl och det gjorde det inte i mitt fall. Jag fick trösta mig med det.

    Hade tid för igångsättning v 42+0 men förlossningen startade av sig själv i v 41+3. Tredje barnet.


    Andreaaaa skrev 2020-05-17 20:11:50 följande:

    Jag är så otroligt trött nu, inte bara i kroppen utan liksom SÖMNIG hela tiden. Har tagit två tupplurar på 2h idag, som ett exempel. Minns inte hur det var senast på slutet....

    Hur mår ni andra som inte har fött än (alt. hur mådde ni som har fött sista tiden innan)?


  • Heliotrop
    Andreaaaa skrev 2020-05-17 20:11:50 följande:

    Jag är så otroligt trött nu, inte bara i kroppen utan liksom SÖMNIG hela tiden. Har tagit två tupplurar på 2h idag, som ett exempel. Minns inte hur det var senast på slutet....

    Hur mår ni andra som inte har fött än (alt. hur mådde ni som har fött sista tiden innan)?


    För tillfället så känner jag för att ge upp och gå i ide de sista 8 dagarna som är kvar. Jag har sån extrem smärta av foglossning fram i blygdbenet så min sambo får klä på mig trosor och byxor på morgonen för jag klarar inte av att spänna ett ben i taget. Han får även lyfta mig upp ur sängen och soffan när jag legat där. Det är precis så att jag klarar av att asa mig till toaletten, får verkligen i princip dra fötterna efter mig. Sen har jag problem med smärta i mina händer från knogarna upp i fingrarna, värk när jag öppnar och knyter handen, på morgonen får jag tvinga igång fingrarna för att jag ska kunna röra dem överhuvud taget. Samt trött som ni andra skriver, jag känner mig slut, färdig... Vill bara få ut ungen ur magen även om det fortfarande är mysigt att känna hur den rör på sig, men just nu överväger inte det mysiga alla problem jag har... Pratade med min BM i torsdags om man kan få hjälp med igångsättning om den inte har tittat ut innan bf, just pga alla problem. Min sambo kommer få ta ledigt från jobbet nästa vecka för att jag inte kan ta hand om mig själv vilket känns väldigt tråkigt att han ska behöva göra men skulle han inte gjort detta så hade jag fått ligga utan mat och förmodligen fått andra bekymmer också :( är även rädd att jag ska ha så ont av foglossningen i blygdbenet vid förlossningen att det kommer ge mig problem med att kunna krysta ut ungen
  • Bettan84
    Andreaaaa skrev 2020-05-17 20:08:42 följande:

    Min erfarenhet är tyvärr att de ger blanka fan vad man skrivit i förkossningsbrevet, att det verkligen bara är ett önskemål som de kan göra vad som helt med, typ....

    Håller tummarna för att det drar igång för dig snart.


    Ja det känns tyvärr som att förlossningsbrevet/planen är bara ens eget önskemål som bara finns på papper .

    Tack snälla , jag vet inte längre vad jag ska göra , jag är så psykiskt utmattad nu , det var inte så här tungt under förra graviditeten .

    Jag sover knappt , somnade 02.30 inatt, vaknade 03.40, somnade om och vaknade 5.00.

    Jag har ont i höften och fogarna i blygdbenet är inget att leka med....

    Hittar verkligen ingen bra sovställning och är sååååå utmattad.... jag bröt ihop imorse när min man vaknade och han såg att jag var redan uppe .

    Jag har bf nu på lördag och hoppas att en hs på onsdsg kan påbörja det hela ...

    ledsen för negativt inlägg , hoppas det vänder snart ....

    håller tummarna för er som också kämpar nu på slutet och även tackar för all stöd av er andra underbara mammor som precis fött sina änglar och orkar skriva här inne till oss .... <3
  • SweetCA
    Andreaaaa skrev 2020-05-17 20:08:42 följande:

    Min erfarenhet är tyvärr att de ger blanka fan vad man skrivit i förkossningsbrevet, att det verkligen bara är ett önskemål som de kan göra vad som helt med, typ....

    Håller tummarna för att det drar igång för dig snart.


    Jag fick faktiskt min förlossning enligt mina önskemål och det var dessutom på en förlossning där jag inte varit på Aurora samt. Så jag har andra erfarenheter. Men om det inte går så går det inte att få till det enligt önskemålen. Det är ju kroppen som styr!
  • Heliotrop
    Bettan84 skrev 2020-05-18 07:39:11 följande:

    Ja det känns tyvärr som att förlossningsbrevet/planen är bara ens eget önskemål som bara finns på papper .

    Tack snälla , jag vet inte längre vad jag ska göra , jag är så psykiskt utmattad nu , det var inte så här tungt under förra graviditeten .

    Jag sover knappt , somnade 02.30 inatt, vaknade 03.40, somnade om och vaknade 5.00.

    Jag har ont i höften och fogarna i blygdbenet är inget att leka med....

    Hittar verkligen ingen bra sovställning och är sååååå utmattad.... jag bröt ihop imorse när min man vaknade och han såg att jag var redan uppe .

    Jag har bf nu på lördag och hoppas att en hs på onsdsg kan påbörja det hela ...

    ledsen för negativt inlägg , hoppas det vänder snart ....

    håller tummarna för er som också kämpar nu på slutet och även tackar för all stöd av er andra underbara mammor som precis fött sina änglar och orkar skriva här inne till oss .... <3


    Känner med dig och hoppas att du får hjälp på onsdag så att bebis vill titta ut snart! Kram
  • Bettan84
    Heliotrop skrev 2020-05-18 12:48:46 följande:

    Känner med dig och hoppas att du får hjälp på onsdag så att bebis vill titta ut snart! Kram


    Tack fina , vi har bf ungefär samtidigt så jag hoppas att det går bra även för dig ... du har det också rätt tufft nu.

    Håll ut ! Kram
  • Heliotrop
    Bettan84 skrev 2020-05-18 16:28:58 följande:

    Tack fina , vi har bf ungefär samtidigt så jag hoppas att det går bra även för dig ... du har det också rätt tufft nu.

    Håll ut ! Kram


    Ja de är väldigt tätt :) tack så hemskt mycket. Jag försöker det, sambon stannar hemma från jobbet med mig hela veckan så det känns väldigt trygga de! Kram
  • Bettan84
    Heliotrop skrev 2020-05-18 17:23:33 följande:

    Ja de är väldigt tätt :) tack så hemskt mycket. Jag försöker det, sambon stannar hemma från jobbet med mig hela veckan så det känns väldigt trygga de! Kram


    Vad skönt ! Hoppas du får också lite mer sömn inatt och mindre besvär... det där med fogarna i blygdbenet har tagit sig till en helt annan nivå nu ...usch kan knappt gå upp men även svullnaden i händer och fötter gör det inte hela mycket bättre heller