• Zanamarie91

    Letrozol - Följas åt?

    Hej!

    Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

    Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

  • Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-06 13:16:05 följande:

    jaaa också, man ska ha lite tur haha <3 

    vilket försök var du på nu igen? jag har precis fyllt 30, har ju hört att det börjar gå fort utför nu.. hur gammal är du? :) 


    Jag är på femte försöket nu :)

    Det är ju inte gammalt! Min svägerska är 35 och är gravid på naturlig väg (ja jag är fruktansvärt avundsjuk haha).

    Jag är 26 :)
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-06 15:34:38 följande:
    Jag är på femte försöket nu :)

    Det är ju inte gammalt! Min svägerska är 35 och är gravid på naturlig väg (ja jag är fruktansvärt avundsjuk haha).

    Jag är 26 :)
    okej, har du haft dubbeldos och ovitrelle varje gång? förlåt om jag har frågat redan men glömmer så lätt haha! 

    det låter ju peppande :D hur känns det för dig nu, känner du av några symptom? 
  • Sofiamikaela

    Jag gjorde gravtest idag som tyvärr var negativt. Idag börjar på runda 3 med provera..

    Hur många gånger har ni provat köra med provera? När börjar man se över andra alternativ, som ivf?

  • amandakollb
    Sofiamikaela skrev 2020-05-06 18:34:59 följande:

    Jag gjorde gravtest idag som tyvärr var negativt. Idag börjar på runda 3 med provera..

    Hur många gånger har ni provat köra med provera? När börjar man se över andra alternativ, som ivf?


    Åh tråkigt att höra :(

    varför ska du börja med provera igen? Är bara att vänta på mensen som borde komma snart och sen börja äta letrozol direkt på mensdag 3? :) Jag har bara ätit provera en gång
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-05-06 19:12:14 följande:

    Åh tråkigt att höra :(

    varför ska du börja med provera igen? Är bara att vänta på mensen som borde komma snart och sen börja äta letrozol direkt på mensdag 3? :) Jag har bara ätit provera en gång


    Jag får tyvärr ingen mens av mig själv :( så måste ta provera för att först framkalla blödning och därefter letrozol :)

    Skall höra med min läkare om det även är möjligt att få ovitrelle den här gången då det verkar som att jag inte ägglossar trots att ägget växt sig tillräckligt stort.
  • amandakollb
    Sofiamikaela skrev 2020-05-06 20:10:43 följande:

    Jag får tyvärr ingen mens av mig själv :( så måste ta provera för att först framkalla blödning och därefter letrozol :)

    Skall höra med min läkare om det även är möjligt att få ovitrelle den här gången då det verkar som att jag inte ägglossar trots att ägget växt sig tillräckligt stort.


    Jaha vad jobbigt att du inte får mens och måste börja om med provera efter varje cykel :(

    ja kolla med din läkare! :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-06 16:40:38 följande:

    okej, har du haft dubbeldos och ovitrelle varje gång? förlåt om jag har frågat redan men glömmer så lätt haha! 

    det låter ju peppande :D hur känns det för dig nu, känner du av några symptom? 


    Enkeldos och ovitrelle :)

    Känner ingenting just nu, bara att hoppet redan börjar lämna mig haha. Känner du nånting?
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-07 07:41:49 följande:
    Enkeldos och ovitrelle :)

    Känner ingenting just nu, bara att hoppet redan börjar lämna mig haha. Känner du nånting?
    nä känner inte heller så mkt. kan ibland känna lite molvärk, samt ömma bröst. får även yrsel varje gång jag ställer mig upp?! jättekonstigt haha.

    åh kan det gå en vecka så man kan börja testa.. går så segt! 
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-07 08:39:22 följande:

    nä känner inte heller så mkt. kan ibland känna lite molvärk, samt ömma bröst. får även yrsel varje gång jag ställer mig upp?! jättekonstigt haha.

    åh kan det gå en vecka så man kan börja testa.. går så segt! 


    Det är ju nånting iallafall!

    Ja den eviga två veckors-väntan efter sprutan :(
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-07 10:30:30 följande:
    Det är ju nånting iallafall!

    Ja den eviga två veckors-väntan efter sprutan :(
    jo sant! förra gången jag var gravid märkte jag ingenting förens v.17, men behöver ju verkligen inte betyda att det kommer vara likadant nästa graviditet haha! 

    har blivit tillfrågad om att komma hem till en kompis på lördag och dricka vin, hur gör ni med sånt? om jag skulle bli gravid är det ju väldigt tidigt ändå liksom så borde inte göra så mkt? 
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?