• Anonym (Pär)

    Kan inte tända på min frus "mammakropp".

    Vi fick en son för två år sedan. Som naturligt förändras en kvinnokropp efter graviditeten; bristningar på magen, lite hängiga bröst, en del åderbråck.

    Jag älskar min fru men jag kan helt enkelt inte tända på henne naken. När vi ska ha sex ser jag alltid till att det är mörkt, är det inte det så måste jag blunda och tänka på något annat som hjälper mig att hålla den hård.

    Skulle såklart aldrig säga det här till henne och jag får dåligt samvete för att jag känner så här.

    Oroar mig hur fan det ska gå att leva och ha sex med en person jag inte kan få stånd till!

    Har stark sexdrift, min fru inte lika starkt men behovet finns ju.

    Nån mer som kände så här efter att deras kvinna förändrades med graviditeten?

    Hur hanterade ni det?

  • Svar på tråden Kan inte tända på min frus "mammakropp".
  • Anonym (op)
    Yiues skrev 2020-01-15 17:07:28 följande:

    Ha ett uppehåll och bestäm ett datum, tex om en månad, då ni börjar igen. Då hinner ni båda längta så mycket att extrakilon mm inte spelar någon roll. Försök inte ens få in henne på operationsträsket, det kan gå väldigt fel, bli värre än det är nu, bli ett beroende och ruinera er ekonomi. Så, jobba med det ni har. Släckt lampa är heller inte helt fel, många som gör så.


    Hade hellre gjort slut själv än släckt lampan. Herregud. 
  • annabellelee
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2020-01-15 15:33:55 följande:

    Tyvärr är det så att män är mer utseendefixerade än kvinnor. Kvinnor tänder på helheten. Männen tänder på ett snyggt utseende.


    Att fortsätta upprepa det gör det ju bara mer okej för män att dumpa sin åldrande hustru för en yngre förmåga:"Det är inte mitt fel att jag tänder på unga kroppar, män är helt enkelt mer visuella".

    På 70-talet tyckte kvinnor att Tom Selleks håriga bröst var höjden av sexighet, nu drömmer kvinnor om hårlösa bringor. Har kvinnors biologi ändrats? Nej, såklart inte. Vi tränas in i vad som är sexigt genom de bilder vi ser runtomkring oss, som förknippas med sex. Skönhetsideal har inte sett likadana ut över tid.

    Att män ser mer på porr är anledningen till att de är mer utseendefixerade: de har tränat sig själv att gå igång på bilder.

    TS sluta med porren. Arbeta aktivt med att förknippa din hustrus kropp med sex och njutning.
  • Persbrandtkola
    Anonym (Pär) skrev 2020-01-15 00:28:09 följande:

    Vi fick en son för två år sedan. Som naturligt förändras en kvinnokropp efter graviditeten; bristningar på magen, lite hängiga bröst, en del åderbråck.

    Jag älskar min fru men jag kan helt enkelt inte tända på henne naken. När vi ska ha sex ser jag alltid till att det är mörkt, är det inte det så måste jag blunda och tänka på något annat som hjälper mig att hålla den hård.

    Skulle såklart aldrig säga det här till henne och jag får dåligt samvete för att jag känner så här.

    Oroar mig hur fan det ska gå att leva och ha sex med en person jag inte kan få stånd till!

    Har stark sexdrift, min fru inte lika starkt men behovet finns ju.

    Nån mer som kände så här efter att deras kvinna förändrades med graviditeten?

    Hur hanterade ni det?


    Älskar du verkligen din fru?
  • Anonym (op)
    annabellelee skrev 2020-01-15 17:24:57 följande:
    Att fortsätta upprepa det gör det ju bara mer okej för män att dumpa sin åldrande hustru för en yngre förmåga:"Det är inte mitt fel att jag tänder på unga kroppar, män är helt enkelt mer visuella".

    På 70-talet tyckte kvinnor att Tom Selleks håriga bröst var höjden av sexighet, nu drömmer kvinnor om hårlösa bringor. Har kvinnors biologi ändrats? Nej, såklart inte. Vi tränas in i vad som är sexigt genom de bilder vi ser runtomkring oss, som förknippas med sex. Skönhetsideal har inte sett likadana ut över tid.

    Att män ser mer på porr är anledningen till att de är mer utseendefixerade: de har tränat sig själv att gå igång på bilder.

    TS sluta med porren. Arbeta aktivt med att förknippa din hustrus kropp med sex och njutning.
    Håller nog med dig.
  • Liberté
    annabellelee skrev 2020-01-15 17:24:57 följande:
    Att fortsätta upprepa det gör det ju bara mer okej för män att dumpa sin åldrande hustru för en yngre förmåga:"Det är inte mitt fel att jag tänder på unga kroppar, män är helt enkelt mer visuella".

    På 70-talet tyckte kvinnor att Tom Selleks håriga bröst var höjden av sexighet, nu drömmer kvinnor om hårlösa bringor. Har kvinnors biologi ändrats? Nej, såklart inte. Vi tränas in i vad som är sexigt genom de bilder vi ser runtomkring oss, som förknippas med sex. Skönhetsideal har inte sett likadana ut över tid.

    Att män ser mer på porr är anledningen till att de är mer utseendefixerade: de har tränat sig själv att gå igång på bilder.

    TS sluta med porren. Arbeta aktivt med att förknippa din hustrus kropp med sex och njutning.
    Men snälla ge dig.

    Så du menar att män satt och kollade på porr för 3-4k år sedan när de avbildade statyer av nakna kvinnor osv.
    Vid tid av dålig mat och svårigheter var den lite rundare kvinnan eftertraktad, när det senare blev bättre så ändrades det. Det har gått i cirklar, sen har du kulturella markörer till det.
    Att män är mer visuella överlag är rent evolutions biologiskt tingad. Det är viktigt att snabbt kunna se om en potentiell partner kan bära på sjukdom eller tecken på ohälsa ifall du ska engarera dig mer än en natt eller två.

    Precis som att kvinnor oftast inte väljer den man med magra ekonomiska medel över den med lite mer om det andra är jämnlikt.

    Vad TS har för sexuella preferenser är inte något någon annan ska styra åt honom. Har en en specifik typ han tänder på så är det bara så oavsett moraliska åsikter om detta.

  • Anonym (Pär)

    Ja nu tittar jag inte på porr så ofta. Snittar kanske på 2-3 ggr i månaden , så tvivlar på att det beror på det.

    Vi rör på oss ganska bra båda två och har ingen speciell övervikt att snacka om men det vore väl en grej att försöka. Det blir ju en grej att göra tillsammans. Det händer tyvärr inte att vi gör det lika ofta som förr.

    Skulle aldrig lägga upp förslaget om operation till henne! Vore man inte ett svin tidigare så blev man det väl fan då...

    Men att hålla på sig under en tid, ingen porr inget runka, flörta och bygga upp känslan, det skulle ju kunna vara nåt att prova, absolut!

  • Anonym (Pär)

    Ja nu tittar jag inte på porr så ofta. Snittar kanske på 2-3 ggr i månaden , så tvivlar på att det beror på det.

    Vi rör på oss ganska bra båda två och har ingen speciell övervikt att snacka om men det vore väl en grej att försöka. Det blir ju en grej att göra tillsammans. Det händer tyvärr inte att vi gör det lika ofta som förr.

    Skulle aldrig lägga upp förslaget om operation till henne! Vore man inte ett svin tidigare så blev man det väl fan då...

    Men att hålla på sig under en tid, ingen porr inget runka, flörta och bygga upp känslan, det skulle ju kunna vara nåt att prova, absolut!

  • Anonym (pippi)
    Anonym (Pär) skrev 2020-01-15 20:01:08 följande:

    Ja nu tittar jag inte på porr så ofta. Snittar kanske på 2-3 ggr i månaden , så tvivlar på att det beror på det.

    Vi rör på oss ganska bra båda två och har ingen speciell övervikt att snacka om men det vore väl en grej att försöka. Det blir ju en grej att göra tillsammans. Det händer tyvärr inte att vi gör det lika ofta som förr.

    Skulle aldrig lägga upp förslaget om operation till henne! Vore man inte ett svin tidigare så blev man det väl fan då...

    Men att hålla på sig under en tid, ingen porr inget runka, flörta och bygga upp känslan, det skulle ju kunna vara nåt att prova, absolut!


    Det är inget fel på din fru per se eftersom du skulle kunna bli kär i en ny fast likadan. Er relation behöver nytändning eller kasseras.
  • Anonym (Livets lott)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2020-01-15 15:32:42 följande:
    Just det där är ju en dålig jämförelse. Att kroppen ändras av att man föder sin man ett barn kan man inte hjälpa, men om man slutar träna eller slutar sköta sin hygien är det någon man själv valt.
    Allt går att fixa på kvinnokroppen men vad gör en kort man med liten snopp?
Svar på tråden Kan inte tända på min frus "mammakropp".