• Anonym (Trigger)

    Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet

    https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/a/21kLkv/har-tagit-inspiration--fran-att-ligga-runt

    S
    åhär säger sångerskan Molly Hammar:
    ? Jag har aldrig känt mig så sexig som jag gör just nu. Jag har hittat sex på ett helt annat sätt och jag har tagit inspiration från att ligga runt. Det har varit helt fantastiskt kul.

    Slutshamingen handlar ju uteslutande om kvinnor. Kvinnor drabbas fortfarande av konsekvenser i den diskussionen.


    ? Exakt! Därför är det så viktigt att verkligen börjar prata om det. Jag tycker inte att det är någon som dragit det här med kvinnlig sexualitet till samma spets som jag gör nu. Hur jag verkligen uttrycker att jag älskar sex på ett sätt som jag upplever att många kvinnor inte vågar göra, säger hon.


    ? Det finns ingen skillnad kvinnlig sexualitet och manlig sexualitet, vi lever i en illusion av att det är två olika världar där vi kvinnor vuxit upp med tanken om att vi inte ens får vara sexuella. Jag vill bara uppmuntra folk att älska sig själva. Och ligga mer.

  • Svar på tråden Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet
  • AndreaBD
    Anonym (Slampor mår dåligt) skrev 2020-02-16 22:31:09 följande:
    Om singelskap är lika med en rad ONS, KKs och gangbangs så ja, då är man självdestruktiv.

    Enstaka ONS tycker jag är ok, men träffar någon karl, romantiskt tycke uppstår (Inte bara sexuellt), man har sex, men något känns inte ok så man beslutar att man inte vill ses mer. Det är ett misstag men ett helt ok misstag. men att ha inställningen att nu skall jag träffa någon för ett one night stand  det är destruktivt och leder till mer destruktivitet.

    Jag har självt vart där och vet hur destruktivt sådant leverne är. Det här kallas frigörelse och bejakande av sexualitet...men det är destruktivt självskadebeteende.
    Det finns många sätt att göra saker och många sätt att se på saker. Livet är mer mångsidigt än du tror.
  • Anonym (robban)
    AndreaBD skrev 2020-02-16 10:47:10 följande:
    Varför du skulle vara ovan att prata med andra könet? Det märks helt enkelt om någon pratar av egen erfarenhet eller om någon hittar på scenarion som möjligtvis bygger på tonårserfarenheter, men inte på vuxna erfarenheter.

    Och det är självklart att männen inte var intresserade. Eller att de just då inte var redo, eller andra hinder. 
    Vet inte om du är rätt att komma med en sån kommentar för en hel del du skriver låter som något en väldigt ung naiv person skulle skriva. Sen när det gäller männen så självklart var de inte intresserade. Men att dra slutsatser av att några män inte var intresserade av dig är inte smart. Generellt har killar inget emot om kvinnor visar sig intresserade så länge dom gör det på ett fint sätt.
    AndreaBD skrev 2020-02-16 13:42:35 följande:
    Så nu är det kvinnorna som använder sex för att få en relation??? Tja, då får vi väl gå tillbaka till att inte ha sex före äktenskapet! Hur skulle män som du gilla det då? 

    Är det så himla konstigt att inte alla människor i alla lägen vill ha "bara sex" med en person? Jag vet, jag har sagt att jag personligen inte alltid kräver kärlek som förutsättning för sex. Fast det beror på. Och man har olika perioder i livet. Man kan inte bara utgå ifrån att det är okej att man bara har sex, för det funkar inte så för alla. Det finns dem, och framför allt kvinnor, som som inte kan sära på känslor och sex, och där är det ytterst oschysst att lura in dem på att bara ha sex, genom att man förespeglar annat, när de precis vet att det inte är det som den kvinnan söker. 
    Du är väldigt förstående när det gäller vissa saker men är väldigt strikt med att man är en dålig människa om man inte vill ha ett förhållande med någon som haft många sexpartners. Personligen tycker jag att folk får välja partners på vilket urval som helst. I alla andra fall kan det vara fel men ska man välja partners då finns det inget rätt eller fel. Att påstå att det är fel att vilja ha en partner som inte haft en massa sexpartners är fel. Det är som att klaga på att någon gillar en viss typ bättre. Att man inte vill vara partner med dom som har haft sex med många innebär inte att man ser ner på dom. Det innebär bara att man tycker att det är avtändande och att dom inte är ens typ. Kan garantera att ni som klagar på det har saker som ni ratar partners för som är ungefär samma sak.
    Mandel skrev 2020-02-16 20:48:15 följande:
    Jag undrar fortfarande hur andra runt omkring får reda på hur många man legat med.

    Om jag inget säger till någon hur ska då andra kvinnor eller män kunna ha en åsikt om mitt sexliv?

    Står det i pannan på de som har sex med många olika? Skriker de ut antalet partners? Eller hur funkar det?
    Brukar man inte behöva fråga det brukar visa sig på ett eller annat sätt. 
  • Anonym (Lite salt)
    Anonym (Slampor mår dåligt) skrev 2020-02-16 22:31:09 följande:

    Om singelskap är lika med en rad ONS, KKs och gangbangs så ja, då är man självdestruktiv.

    Enstaka ONS tycker jag är ok, men träffar någon karl, romantiskt tycke uppstår (Inte bara sexuellt), man har sex, men något känns inte ok så man beslutar att man inte vill ses mer. Det är ett misstag men ett helt ok misstag. men att ha inställningen att nu skall jag träffa någon för ett one night stand  det är destruktivt och leder till mer destruktivitet.

    Jag har självt vart där och vet hur destruktivt sådant leverne är. Det här kallas frigörelse och bejakande av sexualitet...men det är destruktivt självskadebeteende.


    Bara för att du mådde dåligt av det innebär inte att alla mår dåligt av det. Du kan bara tala för dig själv.
  • Anonym (Trigger)
    Mimosa86 skrev 2020-02-16 22:21:40 följande:
    Samtidigt så skriker och bölar mön i diverse trådar över att fruarna och flickvännerna inte släpper till och är pryda och hämmade. Sä otroligt märkligt eftersom det var de som satte i system att förkasta sexuella kvinnor från första början. Människan är ett märkligt släkte..
    Kvinnor klagar också högljutt över att deras män inte vill.

    Sen är det bara logiskt att män som lever nu ska stå till svars för vad män gjorde i tidernas begynnelse. 
    Och det är ju endast män som dömer ut sexuella kvinnor. Kvinnor har inte ett ont ord att säga om sina medsystrar... Glad
  • Anonym (Slampor mår dåligt)
    Anonym (Lite salt) skrev 2020-02-17 01:24:59 följande:
    Bara för att du mådde dåligt av det innebär inte att alla mår dåligt av det. Du kan bara tala för dig själv.
    Man kan intala sig själv att man mår bra när man befinner sig i en sunkig lägenhet någonstans är naken förutom ögonbindel och skall ha oskyddat sex med ett okänt antal okända män som betalat för att vara där med just dig.

    Man kan tänka att det här är sexigt, det är vad jag vill, jag bejakar mig själv, female empowerment osv. Men det är bara äckligt och dekadent och man känner sig helt tom efteråt.
  • Ascendere
    Anonym (Slampor mår dåligt) skrev 2020-02-17 07:29:20 följande:

    Man kan intala sig själv att man mår bra när man befinner sig i en sunkig lägenhet någonstans är naken förutom ögonbindel och skall ha oskyddat sex med ett okänt antal okända män som betalat för att vara där med just dig.

    Man kan tänka att det här är sexigt, det är vad jag vill, jag bejakar mig själv, female empowerment osv. Men det är bara äckligt och dekadent och man känner sig helt tom efteråt.


    Du kan ju inte jämföra att prostituera sig med att ha frivilligt sex med många olika partners, det är ju helt olika saker.
  • AndreaBD
    Anonym (Trigger) skrev 2020-02-17 06:59:54 följande:
    Och det är ju endast män som dömer ut sexuella kvinnor. Kvinnor har inte ett ont ord att säga om sina medsystrar... Glad
    Allvarligt? Det finns mycket skitsnack just bland kvinnor! Konstigt att du inte har märkt det. 
  • Anonym (Trigger)
    AndreaBD skrev 2020-02-17 08:58:45 följande:
    Allvarligt? Det finns mycket skitsnack just bland kvinnor! Konstigt att du inte har märkt det. 
    Jag var ironisk.
  • Mandel
    Anonym (robban) skrev 2020-02-17 00:51:13 följande:
    Brukar man inte behöva fråga det brukar visa sig på ett eller annat sätt. 
    Hur visar det sig?

    Nu är jag 45 år och borde ha hunnit med en hel del olika aktiviteter i mitt 25 år långa förhållande. Hur sjutton ska du kunna avgöra om mina färdigheter kommer ifrån mitt äktenskap eller de ev kk jag haft som singel efter skilsmässan? 
    Man blir ju liksom inte bli slapp och full med könssjukdomar bara för att man har många olika.
    Ska du be telefonoperatören om listor för tjejens nummer så du i värsta CSI-stil ska spåra alla sms som skickats senaste åren?

    Det är skillnad om man är ute i krogsvängen på samma krogar år ut och år in, då kanske folk märker av om man går hem med olika varje gång då kanske folk undrar - om de nu inte har bättre saker för sig än att bry sig om vad andra gör... Men är det verkligen så det fungerar idag?

    Eller är du helt enkelt rädd för dina egna tillkortakommande om du råkar ut för en tjej med mer erfarenhet än vad du själv har och då måste hon per automatik ha legat med många och blir ointressant?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • AndreaBD
    Anonym (robban) skrev 2020-02-17 00:51:13 följande:
    Vet inte om du är rätt att komma med en sån kommentar för en hel del du skriver låter som något en väldigt ung naiv person skulle skriva. Sen när det gäller männen så självklart var de inte intresserade. Men att dra slutsatser av att några män inte var intresserade av dig är inte smart. Generellt har killar inget emot om kvinnor visar sig intresserade så länge dom gör det på ett fint sätt.
    AndreaBD skrev 2020-02-16 13:42:35 följande:
    Så nu är det kvinnorna som använder sex för att få en relation??? Tja, då får vi väl gå tillbaka till att inte ha sex före äktenskapet! Hur skulle män som du gilla det då? 

    Är det så himla konstigt att inte alla människor i alla lägen vill ha "bara sex" med en person? Jag vet, jag har sagt att jag personligen inte alltid kräver kärlek som förutsättning för sex. Fast det beror på. Och man har olika perioder i livet. Man kan inte bara utgå ifrån att det är okej att man bara har sex, för det funkar inte så för alla. Det finns dem, och framför allt kvinnor, som som inte kan sära på känslor och sex, och där är det ytterst oschysst att lura in dem på att bara ha sex, genom att man förespeglar annat, när de precis vet att det inte är det som den kvinnan söker. 
    Du är väldigt förstående när det gäller vissa saker men är väldigt strikt med att man är en dålig människa om man inte vill ha ett förhållande med någon som haft många sexpartners. Personligen tycker jag att folk får välja partners på vilket urval som helst. I alla andra fall kan det vara fel men ska man välja partners då finns det inget rätt eller fel. Att påstå att det är fel att vilja ha en partner som inte haft en massa sexpartners är fel. Det är som att klaga på att någon gillar en viss typ bättre. Att man inte vill vara partner med dom som har haft sex med många innebär inte att man ser ner på dom. Det innebär bara att man tycker att det är avtändande och att dom inte är ens typ. Kan garantera att ni som klagar på det har saker som ni ratar partners för som är ungefär samma sak.Brukar man inte behöva fråga det brukar visa sig på ett eller annat sätt. 
    Nåja, du anser antagligen att alla som inte håller med dig måste vara unga och naiva. Nej, jag generaliserar inte bara utifrån dessa erfarenheter. Det ingår en hel del andra erfarenheter. Till exempel fall där de varit intresserade, men absolut ville köra sitt program och inte låtit mig ta några initiativ. Men man träffar på allt möjligt.

     Visst, folk får välja precis efter vilka kriterier de vill. Personligen kan jag inte bry mig mindre. Det skulle ju bespara mig jobbet att sortera bort dem (om jag nu skulle leta efter ny partner, och det gör jag ju inte). Vilket jag ändå skulle göra för att jag inte gillar människosynen. Det är ju inte bara den frågan då, utan det brukar sedan visa sig på många andra områden, att personen just inte är särskilt tolerant, eller osäker på sig själv, eller ganska ego, m.m. Det står för något som drar med sig fler negativa egenskaper.  

    Men det är ett diskussionsforum och då vore det ju snarare tråkigt om alla hade samma åsikt. 

    Och jag tycker fortfarande det är fullständigt orealistiskt att man skulle få reda på det ändå. Om någon inte talar om det för dig, så vet du inte. Visst, om man är ihop i något år - eller i 10 år - DÅ kan det ju hända att det kommer upp någonstans. Men skulle du allvarligt avsluta en helt bra och fungerande relation efter ett år (ibland tar det mycket längre tid än så) om du då får reda på att hon har varit med väldigt många?  I så fall är du värre än vad jag trodde.
Svar på tråden Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet