• Anonym (Aldrig mer!)

    Så sjukt skönt att slippa bonuslivet!!!

    Efter flera långa år slipper jag äntligen leva med andras barn och allt vad det innebar. Kommer ALDRIG någonsin att göra det misstaget. Kommer ALDRIG dejta någon som har barn igen. Ryser när jag läser om hur andra har det som sitter fast i bonusträsket.. Fyfaaan vad skönt att slippa allt!

  • Svar på tråden Så sjukt skönt att slippa bonuslivet!!!
  • Anonym (Farsan)

    Hahaha, lite roligt detta. Jag träffade en ny kvinna just för att jag ville träffa en ny kvinna och bli kär. Efter något år var hon skitsur för att jag använda alla andra som barnvakt utom henne! Jag ville ju mest bespara henne från sådant som barnvakt, tvätt, disk, städning. Jag sköter det här hemma och hon sköter ju det hos sig. Visst kan gemensam städning behövas om man hängt mycket hos den ena men inte annars.

    Det var inte det livet hon var ute efter så nu är jag singel igen...

    Nu läser jag här att massa kvinnor är sura på sina män för att männen överlåter för mycket ansvar avseende bonusbarnen...aldrig blir det rätt...hahaha.

  • Anonym (Ina)
    Anonym (Singelpappa) skrev 2020-02-14 13:45:51 följande:

    Ja, låg tolerans till barn får dig att känna så här. Det blir annat när du får egna.


    Jag tycker exakt likadant och jag har egna barn...barn idag behandlas som små kungar och drottningar. Det är svårt att få pli på sitt egna barn, tänk då att försöka få någon annans barn att bete sig artigt!
  • Anonym (Ina)
    Anonym (Farsan) skrev 2020-02-14 13:51:57 följande:

    Hahaha, lite roligt detta. Jag träffade en ny kvinna just för att jag ville träffa en ny kvinna och bli kär. Efter något år var hon skitsur för att jag använda alla andra som barnvakt utom henne! Jag ville ju mest bespara henne från sådant som barnvakt, tvätt, disk, städning. Jag sköter det här hemma och hon sköter ju det hos sig. Visst kan gemensam städning behövas om man hängt mycket hos den ena men inte annars.

    Det var inte det livet hon var ute efter så nu är jag singel igen...

    Nu läser jag här att massa kvinnor är sura på sina män för att männen överlåter för mycket ansvar avseende bonusbarnen...aldrig blir det rätt...hahaha.


    Om ni inte har prövat på att bo ihop så har hon inte heller fått pröva på att delta i den slitsamma vardag som barnliv innebär. Före jag flyttade ihop med min karl romantiserade jag också barnlivet och att vara bonusmamma, barnvakt t.o.m. Jag engagerade mig till max i mitt bonusbarn för sen kunde jag gå hem till mig och kolla på tv och käka chips på kvällen. Lite annorlunda när man bor ihop.
  • Anonym (jinx)
    Anonym (Ina) skrev 2020-02-14 09:42:42 följande:
    Haha! Jag har börjat skriva styvhäxa i mitt CV nu efter några år i bonusfamiljen! :D Med tanke på att många styvmammor förväntas vara både hushållerska, betjänt och lektant åt en bonusunge som knappt förväntas hälsa och att det är FÖRBJUDET att någonsin klaga utan att få elaka styvmoders-epitetet slängt i ansiktet så står jag för att jag är en Stolt Styvhäxa. Snart kommer #styvmammaupproret, vänta du bara. 
    Det är så synd om dig. Att din man är så vidrig att han låter dig bli en del av familjen och att du till och med ibland måste leka med ditt bonusbarn. Förskräckligt!
    Samtidigt att ditt bonusbarn inte hälsar på dig trots att du uppenbarligen hatar hen, vilken ouppfostrat beteende. Tänk om alla barn hade haft turen att få växa upp med en styvhäxa som dig eller med någon av de andra stackars goda fina bonusmammorna i tråden som så fyllda av så gott och fint hat mot barn.  
  • Miss Skywalker
    Anonym (Singelpappa) skrev 2020-02-14 13:45:51 följande:

    Ja, låg tolerans till barn får dig att känna så här. Det blir annat när du får egna.


    Det är väl snarare tvärtom. När de får egna börjar de de störa sig mer på bonusbarnen. Bara för att de är barn betyder inte det att barnen är små oskyldiga änglar. Har läst om både 11åriga söner och 16åriga döttrar som sparkat sin höggravida bonusmamma i magen..
  • Anonym (Ina)
    Anonym (jinx) skrev 2020-02-14 14:17:09 följande:

    Det är så synd om dig. Att din man är så vidrig att han låter dig bli en del av familjen och att du till och med ibland måste leka med ditt bonusbarn. Förskräckligt!

    Samtidigt att ditt bonusbarn inte hälsar på dig trots att du uppenbarligen hatar hen, vilken ouppfostrat beteende. Tänk om alla barn hade haft turen att få växa upp med en styvhäxa som dig eller med någon av de andra stackars goda fina bonusmammorna i tråden som så fyllda av så gott och fint hat mot barn.  


    Jaja, du vet ingenting om detta och är antagligen en bitter biomorsa.
  • AndreaBD
    Anonym (Farsan) skrev 2020-02-14 13:51:57 följande:

    Hahaha, lite roligt detta. Jag träffade en ny kvinna just för att jag ville träffa en ny kvinna och bli kär. Efter något år var hon skitsur för att jag använda alla andra som barnvakt utom henne! Jag ville ju mest bespara henne från sådant som barnvakt, tvätt, disk, städning. Jag sköter det här hemma och hon sköter ju det hos sig. Visst kan gemensam städning behövas om man hängt mycket hos den ena men inte annars.

    Det var inte det livet hon var ute efter så nu är jag singel igen...

    Nu läser jag här att massa kvinnor är sura på sina män för att männen överlåter för mycket ansvar avseende bonusbarnen...aldrig blir det rätt...hahaha.


    Det kan man ju också förstå. Hon ville känna sig delaktig. Men att det skulle ta slut för det.... det var väl säkert annat också? 
  • Ess
    Miss Skywalker skrev 2020-02-14 14:17:17 följande:
    Det är väl snarare tvärtom. När de får egna börjar de de störa sig mer på bonusbarnen. Bara för att de är barn betyder inte det att barnen är små oskyldiga änglar. Har läst om både 11åriga söner och 16åriga döttrar som sparkat sin höggravida bonusmamma i magen..
    Vilka jävla ungar det finns. Jag kan lugnt säga att jag hade sparkat tillbaks om det hänt mig, rejält!
  • Anonym (b)
    Anonym (Ina) skrev 2020-02-14 13:03:44 följande:
    Det är inte hennes ansvar att utbilda dig. Är du intresserad så sök upp det på Google. Jag kan förenklat berätta att syndromet kom till pga att många styvmammor blir deprimerade i styvfamiljen. Och att risken för förlossningsdepression ökar hos kvinnor som får sitt första barn med en man som har särkullsbarn. Okunskapen om vilket helvete många styvmammor går igenom är stor. Det är antagligen därför du får ett argt svar.
    Okej, förlåt, jag glömde att jag var på FL.
    Här gäller inte de vanliga reglerna för debatt.

    Jag bad inte om "utbildning". Jag bad om en motivering.

    Jag reagerade på att A hänvisade till något psykiskt syndrom utan att begrunda det. Jag tyckte det verkade underligt att be om empati (fast A menade nog sympati) med styvmödrar, när TS i verkligheten tänker motsatt det som "syndromet" beskriver.

    Det var det jag bad A om att utveckla, men jag får bara ett aggressivt svar.

    Fantastiskt sätt att debattera på. 
  • Anonym (b)
    Anonym (Singelpappa) skrev 2020-02-14 13:45:51 följande:
    Ja, låg tolerans till barn får dig att känna så här. Det blir annat när du får egna.
    Jag har själv barn. Väluppfostrade, trygga barn som är vuxna nu. Som har lärt att man ska ta hänsyn till sina medmänniskor. 

    Beklagar, där rasade din teori.

    OT: Kan man ha barn-intolerans, sådär som gluten-intolerans? Intressant ... 
    (swenglish is da thing)
Svar på tråden Så sjukt skönt att slippa bonuslivet!!!