• xnfsm

    Hjälp! Panik! Hostar ihjäl mig

    Tror på riktigt att jag kommer att hosta mig till döds. Har världens rethosta som vägrar ge sig. Har fått cochilana hostmedicin men det hjälper inte.

    Snälla, ge tips på vad jag ska göra! Får panik. Hostar så mycket att grannen bankade i väggen. Har varit sjuk (förmodligen viruset) sen i söndags och började må bättre igår morse.

    Ung och frisk i övrigt.

  • Svar på tråden Hjälp! Panik! Hostar ihjäl mig
  • Anonym (D)

    Behöver inte vara corona, kan vara en vanlig luftrörskatarr. Jag får det nästan varje gång jag är förkyld, man hostar så att man nästan kräks i typ 1-2 veckor. Tyvärr finns det ingen ''huskur'' som hjälper direkt, förutom möjligtvis hostmedicin (som kan lugna det). Har även märkt att stress över att börja hosta kan trigga det. Men såklart ska man stanna hemma och vila, corona eller inte.

  • Anonym (Dagar)
    Anonymm20 skrev 2020-03-21 00:50:47 följande:

    Ts ska vara hemma tills h*n är syntomfri + helst två veckor till. Det tror jag ta förstår.


    Två dagar, inte två veckor efter symptomfrihet.
  • Anonymm20
    Anonym (Dagar) skrev 2020-03-21 11:35:10 följande:

    Två dagar, inte två veckor efter symptomfrihet.


    Jag skrev helst två veckor. Inte att man ska stanna hemma två veckor.
  • xnfsm

    Jag åt honung på tesked och det lugnade faktiskt hostan lite! Tack för tipset. Vi får se hur det blir ikväll men hoppas jag slipper. Trodde på riktigt att jag skulle hosta mig till döds igår!

    Jag har haft kontinuerlig kontakt med vården under min sjukperiod och vet att man ska vara hemma till man är frisk + två friska dagar. Det finns inga direktiv som säger att man ?helst ska vara hemma 2 veckor efter att man blivit frisk?.

  • Anonym (L)
    Anonym (CORONA) skrev 2020-03-20 22:42:05 följande:

    Nej, men det viktigaste nu är att du inte sprider smittan vidare.


    Det var ett jävla tjat.
  • LaFontaine

    Honung, röd saft och bricanyl kör jag med. Det funkar hjälpligt, men inte mer än så. Jag hade nåt liknande julen -18 och fick Mollipect, men tyckte nog inte att det gav så mycket effekt. Möjligen att det tog udden av hostan, men inte mer än så.

  • LaFontaine
    Anonymm20 skrev 2020-03-21 14:26:41 följande:
    För att minska smittan finna de derektiven. Då är man helt säkert frisk och smittfri. Men du gör som du vill.
    Nej, enligt 1177 är det två DAGAR som gäller.
  • Anonym (Em)
    Anonymm20 skrev 2020-03-21 14:26:41 följande:

    För att minska smittan finna de derektiven. Då är man helt säkert frisk och smittfri. Men du gör som du vill.


    Vilka ger de direktiven menar du? FHM säger att man ska stanna hemma två dagar efter att man blivit frisk, inte två veckor! Sprid inte felaktigheter.
  • Anonym (CORONA)
    Anonym (Em) skrev 2020-03-21 14:35:14 följande:

    Vilka ger de direktiven menar du? FHM säger att man ska stanna hemma två dagar efter att man blivit frisk, inte två veckor! Sprid inte felaktigheter.


    Hon kanske menar att man ska stanna hemma 2 veckor medans man ÄR sjuk?
Svar på tråden Hjälp! Panik! Hostar ihjäl mig