• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Ellilor
    Arneliis skrev 2020-04-23 18:22:26 följande:

    Så spännande, hoppas verkligen det e det. Jag har varit så säker att det inte kommer bli något denna månaden då vi inte fick till det runt äl. Men är det möjligt att spermierna klarar sig i 3 dagar? Nu fick jag lite hopp ändå.


    Jag och min sambo hade sex 5, 4 och 3 dagar innan ÄL i mars och jag blev då gravid så det är fullt möjligt så tappa inte hoppet ännu. För mig slutade det i tidigt missfall tyvärr så nu blickar vi mot vårt andra riktiga försök. Vi vet inte om vi ska vänta tills efter att Jag haft en mens eller om vi ska köra på en gång, vet ju inte om jag ens får ÄL nu direkt efter missfallet. Lycka till, håller tummarna för dig!
  • Arneliis
    Ellilor skrev 2020-04-23 19:55:53 följande:

    Jag och min sambo hade sex 5, 4 och 3 dagar innan ÄL i mars och jag blev då gravid så det är fullt möjligt så tappa inte hoppet ännu. För mig slutade det i tidigt missfall tyvärr så nu blickar vi mot vårt andra riktiga försök. Vi vet inte om vi ska vänta tills efter att Jag haft en mens eller om vi ska köra på en gång, vet ju inte om jag ens får ÄL nu direkt efter missfallet. Lycka till, håller tummarna för dig!


    Tusen tack:) det e tur att såna här forum finns, för man känner sig så ensam å har så många frågor. Beklagar missfallet och håller tummarna för dig:)
  • Anni89

    Jag är på cd24 och har haft ÄL-flytningar i en vecka nu (är det normalt?!) men har fått negativa LH-tester. Idag fick jag detta resultat - tror ni att det är på gång nu? Teststrecket är väl något svagare än kontrollstrecket men det är mycket starkare än tidigare dagar (då har det knappt synts). Det är första månaden jag använder tester så lite osäker.. Om det är ÄL på gång, är det rimligt att tro att bim är ca 14 dagar efteråt? Eller är det för en normallång cykel (vilket jag uppenbarligen inte har..)?

  • Majja92
    Anni89 skrev 2020-04-23 21:58:31 följande:

    Jag är på cd24 och har haft ÄL-flytningar i en vecka nu (är det normalt?!) men har fått negativa LH-tester. Idag fick jag detta resultat - tror ni att det är på gång nu? Teststrecket är väl något svagare än kontrollstrecket men det är mycket starkare än tidigare dagar (då har det knappt synts). Det är första månaden jag använder tester så lite osäker.. Om det är ÄL på gång, är det rimligt att tro att bim är ca 14 dagar efteråt? Eller är det för en normallång cykel (vilket jag uppenbarligen inte har..)?


    Ser ut som att du ska ha ägglossning närsomhelst :D Jag kan också ha ägglossning så sent emellanåt, inget konstigt eller onormalt. Men man har oftast runt 14 dagar mellan äg och mens, den längden är samma varje cykel :)
  • Meri95
    Fnattilur skrev 2020-04-23 13:28:04 följande:

    Det är nog rätt vanligt. Kan inte minnas att jag hade symtom före BIM med något av mina barn. Men nu är jag nog lite mer påläst och symtomsökande, haha!


    Känner mig väldigt trött, la mig 22 igår vaknade 7 idag och var jättetrött fortfarande. Känner stickningar i brösten då och då, inga konstiga flytningar iaf. Hur går det för dig?
  • Nykär15

    Här passar jag in i maj, väntar äl runt 4/5 och BIM i så fall runt 18/5, men vet mer exakt när äl väl varit. Tar rosenrot denna gången. Hade lite oplanerat oskyddat förra månaden men blev inget, nu blir det ett lite mer planerat försök :) sååå kul testa igen men har rätt låga odds pga ålder och att jag blev av med en äggledare i november som jag hade velat ha nu när vi ska försöka igen. Vi hade redan bestämt försöka framöver, men så fick jag ett x trots hormonspiral då i oktober :(

  • Nykär15
    Anni89 skrev 2020-04-23 21:58:31 följande:

    Jag är på cd24 och har haft ÄL-flytningar i en vecka nu (är det normalt?!) men har fått negativa LH-tester. Idag fick jag detta resultat - tror ni att det är på gång nu? Teststrecket är väl något svagare än kontrollstrecket men det är mycket starkare än tidigare dagar (då har det knappt synts). Det är första månaden jag använder tester så lite osäker.. Om det är ÄL på gång, är det rimligt att tro att bim är ca 14 dagar efteråt? Eller är det för en normallång cykel (vilket jag uppenbarligen inte har..)?


    BIM blir alltid 12-16 dagar efter äl, beror på hur lång lutealfas man har (tiden från äl till mens), jag har alltid 14 dagar. Den är bra att ha lite koll på, är den för kort, men ex 10-11 dgr så hinner ägget inte bli klart att fästa in innan kroppen stöter bort sin slemhinna och mensen börjar, då blir det svårare att bli gravid.

    Jag hade dubbelkollat med gravtest med om min cykel var så lång, ifall du hade äl tidigare och kanske redan är gravid? Ägglossningstester kan ge positivt om man är gravid med. Ibland har jag haft äl på cd12 och då blir ju cykeln bara 26 dagar
  • Undrandee
    Nykär15 skrev 2020-04-24 09:59:27 följande:

    BIM blir alltid 12-16 dagar efter äl, beror på hur lång lutealfas man har (tiden från äl till mens), jag har alltid 14 dagar. Den är bra att ha lite koll på, är den för kort, men ex 10-11 dgr så hinner ägget inte bli klart att fästa in innan kroppen stöter bort sin slemhinna och mensen börjar, då blir det svårare att bli gravid.

    Jag hade dubbelkollat med gravtest med om min cykel var så lång, ifall du hade äl tidigare och kanske redan är gravid? Ägglossningstester kan ge positivt om man är gravid med. Ibland har jag haft äl på cd12 och då blir ju cykeln bara 26 dagar


    Vänta nu, jag har 10-11 dagars lutealfas! Nu Vart jag orolig det är för kort :o
  • Fnattilur
    Meri95 skrev 2020-04-24 08:24:42 följande:

    Känner mig väldigt trött, la mig 22 igår vaknade 7 idag och var jättetrött fortfarande. Känner stickningar i brösten då och då, inga konstiga flytningar iaf. Hur går det för dig?


    Molvärken igår var tyvärr bara urinblåsan. Fick huvudvärk sent på e.m. som fortfarande sitter i idag. Men tror inte det är något graviditetstecken, inte så här tidigt. :)
  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-04-24 10:03:24 följande:

    Vänta nu, jag har 10-11 dagars lutealfas! Nu Vart jag orolig det är för kort :o


    Ja den vill man gärna få längre...det kan hjälpa med progesteronkräm, eller vagitorier utskrivna av läkare (kan vara svårt få utan utredning). Jag tar alltid krämen efter äl för säkerhets skull.

    Här kan du läsa lite:

    www.babyhjalp.se/bli-gravid/lutealfas/
Svar på tråden Bim Maj 2020