• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Nykär15
    Evi82 skrev 2020-05-01 06:52:20 följande:

    Tog morgonurin, men sitter nu på gynakuten har jättemensvärk hoppas jag får goda nyheter vilket jag inte tror för de tog ett graviditetstest o det visade negativt jättekonstigt för på morgonen fick jag svag svag positivt med CB vanliga.


    Så tråkigt, låter som kemisk graviditet när ägget inte riktigt fäst in...men kan ju vara utomkvedshavandeskap med som satt sig i äggledaren och sen lossat...hoppas blödningen blir som vanligt och nästa äl kommer som planerat. Beklagar :(
  • kolsyrade

    Kul att plussen börjar trilla in!


    Jag är äl+9/10 idag med bim på tis/ons. Har kommit överens med mannen om att testa tidigast söndag. Känns inte så svårt att hålla sig den här månaden, är nämligen rätt säker på att det inte tagit sig. Så kommer bara bli ledsen när jag testar och får neg.

    Har knappt några symtom. Brukar ha lite molvärk nu, inte ens det har jag. Ingen liten blödning, inga känningar i brösten. Igår kändes det som knivar upp i underlivet under några minuter men det tror jag att jag haft förr. 

    Ni som är runt 9-10 dagar efter äl, hur känner ni? 

  • Jessyhs
    Nykär15 skrev 2020-05-01 09:01:33 följande:

    Det där är positivt och de testen är enda jag litar på! Ja, digitala litar jag på med hahaha Grattis :)


    Är de verkligen så fast de är såååå svagt? ????
  • Sillanna
    mzl93 skrev 2020-04-30 20:17:01 följande:

    Okej, bra. TACK! :)

    Har ni haft preventivmedel innan? Jag har inte haft något förutom säkra perioder och har väl i min naivitet tänkt att det kommer hjälpa mig när det väl är dags. Har däremot en pytteliten cysta i hypofysen i hjärnan (som styr hormonerna). Funderar på om detta gör att jag bara har LH-ökning men ingen faktisk ägglossning eftersom jag inte får någon äggviteflytning.

    Vet inte varför jag skriver detta egentligen, förväntar mig liksom inga svar men behöver ventilera lite oro bara 


  • Sillanna

    Mzl93 Jag skulle svara dig men det blev lite tokigt! Har du fått en diagnos? Din cysta på hypofysen skulle kunna vara prolaktinom. Har du kollat upp ditt prolaktinvärde? Om det är för högt så KAN det bli svårare att bli gravid och utebliven ägglossning är en av orsakerna. Det finns i sådana fall medicin som hjälper till att sänka prolaktinnivåerna.

  • Arneliis

    Fick min mens igår tyvärr:(

    Stannar dock kvar i denna tråd då jag har ny BIM 28/5.

    Grattis till er som plussat och håller tummarna för er som börjar ta grav tester:)

  • Nykär15
    Jessyhs skrev 2020-05-01 09:23:25 följande:

    Är de verkligen så fast de är såååå svagt? ????


    Ja! Mina första har vart ännu svagare än så, de ger inga spök! Jag brukar få starkare em/kväll så du ser säkert starkare redan då :)
  • mzl93
    Sillanna skrev 2020-05-01 09:32:01 följande:

    Mzl93 Jag skulle svara dig men det blev lite tokigt! Har du fått en diagnos? Din cysta på hypofysen skulle kunna vara prolaktinom. Har du kollat upp ditt prolaktinvärde? Om det är för högt så KAN det bli svårare att bli gravid och utebliven ägglossning är en av orsakerna. Det finns i sådana fall medicin som hjälper till att sänka prolaktinnivåerna.


    Ja jag har gått och mätt mina nivåer mellan 2014-2018. Hade ökning första året men har sedan dess haft normala nivåer tills jag blev friskförklarad 2018. Däremot kan jag förfarande trycka ut lite lite mjölk ur brösten trots att mina hormoner är normala enligt dem, detta har jag kunnat göra sedan 2013 typ. Mina cykler är dock väldigt regelbundna vilket enligt dem tyder på att jag INTE kommer ha problem "när det väl är dags". Provade den där medicinen för att bli av med mjölkproduktionen för några år sedan. Gav upp på en gång för biverkningarna var väldigt påtagliga plus att jag inte ville bli gravid just då, ville som sagt bara få bukt med tuttproblemet men kände att jag hellre lever med det än att gå igenom den där medicinbehandlingen. Kanske är värt att be om medicinen igen då?
  • Sillanna

    Det kanske inte skadar att kolla upp nivåerna. Om du går in i stora prolaktintråden så finns det lite info där. Jag har för mig att värdet gärna får vara lite lägre när man försöker bli gravid, trots att det ligger inom referensvärdena om du förstår :)

    Men det låter ju som att du har ett normalt värde iom att din cykel är regelbunden.

    Ja, biverkningarna är hemsk!!

  • vegaveravegavera
    Nykär15 skrev 2020-04-30 21:18:58 följande:
    Prova rosenrot från cd1-ÄL, det ger ökade flytningar:)

    Har värsta Niagarafallen nu på cd11 :) och jag är 43 år kan tilläggas. Älskar effekten av rosenrot som förstärker äl, ömmar och molar och mycket sekret.
    Vemvetintejag skrev 2020-04-30 20:35:28 följande:
    Hej!

    Jag är typ i precis samma sits som dig, kan inte heller komma ihåg när jag hade äggvitesekret sist men vet att jag haft det! Men nu dyker det inte upp. Har försökt googla men får inga vettiga svar...
    jag har inte heller hittat äggvitesekret på flera månader! eller år?? försökt läsa på men blir inte heller klokare. tror jag förväxlat det med upphetsnings-sekret någon gång, för det kan väl vara ganska så trådigt...? men är superintresserad av att testa rosenrot!! finns det några nackdelar med rosenrot? biverkningar? :)
Svar på tråden Bim Maj 2020