• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Ehlda

    BIM på söndag. Tog detta imorse. Vad tror ni? Vågar man bli glad? ????????

    (Det syntes liiiite tydligare irl, behövde inte vinkla. Och strecket var svagt rosa)

  • SskEmma
    mzl93 skrev 2020-07-10 11:03:11 följande:

    Helt klart positivt!Grattis!!!!!


    Tack!!! Vågar dock inte tro på det. Rädd för att det är spökstreck!!! Känns för sjukt för att vara sant
  • Jojjo87
    NiMi12 skrev 2020-07-10 11:03:24 följande:

    Har du provat rosenrot?


    Körde det en månad, kanske ska ge det ett försök till. Har du någon erfarenhet av det?
  • NiMi12
    Jojjo87 skrev 2020-07-10 12:14:02 följande:

    Körde det en månad, kanske ska ge det ett försök till. Har du någon erfarenhet av det?


    Jag har ätit det två gånger och blivit gravid båda gångerna. Första med sonen och nu förra cykeln där jag tyvärr fick missfall i v 7.

    Tar det sig inte den här månaden så kör jag på rosenrot igen nästa månad. Den här månaden har jag inte tagit eftersom blödningen var ett missfall visade det sig.

    Tar det sig inte första månaden du testar så kan du testa att ta två om dagen månaden efter. Vet flera som testat det. Funkar inte för alla, men för många. Finns en tråd om det här på familjeliv om du söker på rosenrot.

    Ät från första mensdagen och sluta när äl testet visar positivt.
  • SskEmma

    Ny bild pga så chock. Är rfsu early. Tror ni det är grav eller spökstreck?? Kan inte smälta detta.

  • odlarmamman
    SskEmma skrev 2020-07-10 12:29:58 följande:

    Ny bild pga så chock. Är rfsu early. Tror ni det är grav eller spökstreck?? Kan inte smälta detta.


    Helt klart positivt =)
  • emmy87
    Ehlda skrev 2020-07-10 11:44:38 följande:

    BIM på söndag. Tog detta imorse. Vad tror ni? Vågar man bli glad? ????????

    (Det syntes liiiite tydligare irl, behövde inte vinkla. Och strecket var svagt rosa)


    Jag ser ngt och vet hur kass upplösning på bilderna är på familjeliv :)

    Testade oxå bidrottning första månaden och blev gravid direkt efter är i v.11 nu :)
  • Emelie 01
    mzl93 skrev 2020-07-10 11:17:00 följande:

    Vemvetintejag, Emelie 01 och Myran1234

    Ni har bim ungefär samtidigt som jag och jag undrar hur ni mår? Har själv haft ont i brösten fyra dagar i rad nu men undrar om det verkligen är rimligt att man får ont i brösten så långt innan bim. Började ha ont i brösten tio dagar innan bim liksom. Tror ÄL var 30/6 och jag ska inte ha mens förrän om sex dagar. Pms eller tecken på graviditet!?


    Jag har inte så mycket symptom mer än att det känns konstigt i ländryggen. Det stramar/ känns som det brinner liksom i skinnet. Jag har haft problem med svår foglossning tidigare graviditeter och det strular från och till. Så kan bara vara det som spökar också. Jag har varit tröttare denna veckan somnat tidigt och ändå känt mig helt slut.  Förra månaden hade jag ont i brösten långt innan BIM men det tog ju inte sig för mig då, det betyder ju inte att det inte gör det för någon annan. Verkar ju vara väldigt individuellt.

    Jag har tyvärr ställt in mig på att vi inte lyckats denna månaden, magkänslan säger det. Det gör så ont även om jag vet att hoppet inte är över för än mensen dyker upp. 

    Min cykel har varierat mellan 25-28 dagar, så jag vet inte när BIM är exakt. Jag får väl vänta och se. Har aldrig plussat före bim förut.


    Tror det är därför det är lite svårt för oss, att det är oregelbuden cykel samt att jag verkar ha kort lutealfas.


     


    Hoppas dina ömma bröst är tecken på något positivt! Jag blir så glad för alla som får dina plusGravid

  • Entusiastisk
    Jojjo87 skrev 2020-07-10 10:35:20 följande:

    Ja man börjar ju fundera på vad fan det är för fel på en :/ min sambo har ett barn sen innan så jag tänker ju att felet ligger hos mig. Iaf just nu när mensen ska komma så klandrar jag mig själv.

    Jag har börjat bli mer och mer medveten om kvinnokroppen. Känner du till Jenny koos? Följer henne på Instagram och hon pratar mkt om fertilitet och kvinnokroppen. Så har därefter slutat med koffein, hälsosamt har jag alltid ätit, boostar kroppen med vitaminer och miniraketer. Försöker meditera regelbundet men skulle behöva mer då jag lätt blir stressad.

    Tänker att vi kommer försöka söka hjälp om vi inte fixar det på egen hand efter sommaren.

    Hur länge har ni försökt?


    Men jaa! Ääälskar henne! Även om jag gjort väldigt mycket av det redan sen innan så har ja verkligen fått helt ny kunskap och insikt i fertilitetsförståelse. Köpte hennes webinarium och kollade menscykel och främja ägglossning och kollat instagram sååå informativt! Verkligen så mycket jag inte visste!!!

    Jag slutade på minipiller i början av oktober så i mitt huvud känns det som vi försökt sen dess för redan då fick jag utslag för östrogenhöjning på sån clearblue advanced men fick aldrig lh-stegring. Sen fick jag mensen i januari och då tändes ett nytt hopp, men sen försvann den ngn månad igen, sen verkar det som att lutealfasen varit för kort för nu efter att jag grottat ner mig i vulverinekoos grejer senaste månaderna så har jag börjat inse mer och mer att en graviditet inte varit möjligt fram till 29 maj när jag drog ner på amningen(för att göra en lång historia kort). Så rent realistiskt är detta då kanske egentligen vårt 2a försök.

    Så nu hoppas jag ju såklart antingen på plus eller att min mens infinner sig på söndag för att jag ska känna att jag har kontroll på min cykel, för engångsskull. Sämsta tänkbara är att äl hoppat över och jag får börja fundera på att kanske sluta amma helt för att det ens ska bli ngt(och det är jag och dottern inte redo för än).. Så ja...

    Klart det kan kännas tufft då om han "lyckats" få barn tidigare. Nu vet jag ju inte hans hälsostatus men den kan ju också varit bättre förra gången än nu tex så det måste ju inte bara vara du <3 rätt som det är så bara tar det sig, speciellt när man samlar på sig kunskap och kanske använder sig av lite "metoder" för att bättre kunna tracka äl etc. Men du har kanske testat älstickor? Tempa?

    Hoppas snart iaf att det är vår tur.. Det blir ju så tufft efter bara ett par månader när man tycker man gör allt man kan men ändå tar det inte sig.....
Svar på tråden BIM juli 2020