• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Entusiastisk

Tycker det ser ut som antingen påväg mot positivt eller precis varit positivt men att du isåfall missat peaken.. Så mys på och fortsätt testa för att se vilket det är men det är ju absolut(vad jag tror) runt ett positivt test :)

• saraama
    Aammi skrev 2020-07-11 19:25:42 följande:

Hej alla! Hoppar in här i julitråden. Juni blev en besvikelse efter att äl skedde två veckor senare än jag väntat. För att undvika att det händer igen testar jag att köra med äl-tester. Så, till frågan, vad tror ni om detta. Positivt, på väg mot positivt eller helt enkelt negativt?

Antingen nära peaken eller precis missat peaken den. Oavsett läge att ligga :D Testa igen imorgon och se om det blir starkare eller svagare för att kunna veta vilken ägglossning blir. Ägget släpper ju inom 48 h efter peak och spermierna lever ju i upp till 5 dygn :)
  • Aammi

Tack för era kommentarer! Nu blev jag på bra humör :D

Här är en bild på mina test från senaste dagarna. Jag har bara mätt på kvällarna en gång tidigare och det var samma tid för tre dagar sedan, och då blev testet lika starkt. Jag tog ännu ett test nu senare på kvällen och det blev mycket svagare. Helt ärligt känns det som att jag får starkast sträck när jag är halvt uttorkad och knappt streck alls när jag har druckit tillräckligt med vatten.

Vilken tid på dygnet är bäst för att mäta? Nu under semestern kommer jag få lite annan dygnsrytm, är det faktiska klockslag som påverkar hormonnivån eller är det timmar från att man vaknar?

Jag har så många frågor!

• j0s

Testa idag på BIM-2, negativt :(

Är det kört för mig nu?

• Msofie
    j0s skrev 2020-07-11 22:24:28 följande:

Testa idag på BIM-2, negativt :(

Är det kört för mig nu?

Tänker inte att det är kört! Finns de som inte fått positivt innan BIM, hoppet är inte ute förens mensen kommer säger jag :)
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-11 17:21:16 följande:

Imorgon är BIM men tror att mensen lär dyka upp. Så nu hoppas jag bara sååå innerligt att den dyker upp punktligt så att jag kan få kvitto att min effort i att få igång äl gett resultat..

Började tempa redan idag och kör med örontemp mest för att köra ihop med äl-stickor, leta fertil sekret, känna på livmoderhalstappen och andra symptom för att detektera äl ännu mer exakt i nästa cykel och sen ha sex varannan dag istället för varje dag runt äl..

Hoppas på att få tydliga tecken för äl iallafall och hoppas att det kan hjälpa oss oss ytterligare!? Jag kanske är helt fel på min äl liksom, man börjar ju liksom tveka på sig själv när det inte tar sig.^^

Vad ska ni andra i tråden göra för att optimera eller prova/ göra annorlunda nästa cykel?

Kram <3

Jag kommer prova rosenrot tills nästa försök! Är på BIM idag och ser inte skymten av någon mens vilket gör mig förvirrad.. tycker de är det värsta, att inte veta. Får den hellre bara så man kan va säker.
  • Entusiastisk
    Aammi skrev 2020-07-11 22:03:11 följande:

Tack för era kommentarer! Nu blev jag på bra humör :D

Här är en bild på mina test från senaste dagarna. Jag har bara mätt på kvällarna en gång tidigare och det var samma tid för tre dagar sedan, och då blev testet lika starkt. Jag tog ännu ett test nu senare på kvällen och det blev mycket svagare. Helt ärligt känns det som att jag får starkast sträck när jag är halvt uttorkad och knappt streck alls när jag har druckit tillräckligt med vatten.

Vilken tid på dygnet är bäst för att mäta? Nu under semestern kommer jag få lite annan dygnsrytm, är det faktiska klockslag som påverkar hormonnivån eller är det timmar från att man vaknar?

Jag har så många frågor!

Vad jag förstått är det viktigaste att man tar det vid i princip samma tidpunkt varje dag iallafall och att man reducerat vätskeintaget 2 h innan och sen att man ska testa mellan 10-20.

Men vad jag förstått från alla proffs här så kan man ev missa peaken med ett test om dagen och att man kan säkra upp med 2 om dagen.. Annars tänker jag, som ska köra på äl-test nästa månad, att försöka ta en tid mittemellan de tider typ vid 15 och hoppas på det bästa :p
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-11 22:50:00 följande:

Jag kommer prova rosenrot tills nästa försök! Är på BIM idag och ser inte skymten av någon mens vilket gör mig förvirrad.. tycker de är det värsta, att inte veta. Får den hellre bara så man kan va säker.

Okej! Spännande! Håller med dig, När man inte är gravid så kan man väl iaf bara få sin mens när den ska ^^

du kan inte haft en senare äl då? Håll mig gärna uppdaterad när den kommer. Jag har BIM idag och vill inget hellre att den är punktlig så jag kan få kvitto på att jag läst av min kropp rätt^^ så fort den kommer hoppar jag in i nästa tråd så kan vi stötta varandra där <3 kram
Svar på tråden BIM juli 2020