• Svar på tråden BIM juli 2020
  • mzl93
    Emelie 01 skrev 2020-07-10 13:06:30 följande:

    Jag har inte så mycket symptom mer än att det känns konstigt i ländryggen. Det stramar/ känns som det brinner liksom i skinnet. Jag har haft problem med svår foglossning tidigare graviditeter och det strular från och till. Så kan bara vara det som spökar också. Jag har varit tröttare denna veckan somnat tidigt och ändå känt mig helt slut.  Förra månaden hade jag ont i brösten långt innan BIM men det tog ju inte sig för mig då, det betyder ju inte att det inte gör det för någon annan. Verkar ju vara väldigt individuellt.

    Jag har tyvärr ställt in mig på att vi inte lyckats denna månaden, magkänslan säger det. Det gör så ont även om jag vet att hoppet inte är över för än mensen dyker upp. 

    Min cykel har varierat mellan 25-28 dagar, så jag vet inte när BIM är exakt. Jag får väl vänta och se. Har aldrig plussat före bim förut.

    Tror det är därför det är lite svårt för oss, att det är oregelbuden cykel samt att jag verkar ha kort lutealfas.

     

    Hoppas dina ömma bröst är tecken på något positivt! Jag blir så glad för alla som får dina plus


    Okej men då forsätter jag ha is i magen, vill inte testa innan BIM! För jag vet att trots att jag får negativt så kommer jag ändå hoppas på att det bara är mina hcg-nivåer som är för svaga för att ge utslag. Då kan jag lika gärna vänta till BIM... Hoppas ändå att det inte är kört för er, eller oss haha, håller tummarna!!
  • Entusiastisk
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 11:14:48 följande:

    Tack! Tog ett digitalt nu som också var positivt 


    Stort grattis vad underbart <3
  • sommar2020regn
    Entusiastisk skrev 2020-07-10 13:44:15 följande:
    Stort grattis vad underbart <3
    Åh där är du! Tappade bort dig men såg ditt långa svar, men hann inte svara! I vilken "tråd" var det du skrev? Jag får hålla mig till en enda nu!

    Hopppaaas nu att vi får följa varandra i någon BF tråd och kan götta ner oss i allt. En spännande sak jag tänkte på hos gyn var att mitt endometrie var 7mm men brösten börjat växa, o det är ju samma hormoner som ska driva upp endometriet och körtelgångarna i brösten... då anade jag ugglor i mossen Flört

    Kram o håll mig uppdaterad!
  • Entusiastisk
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 13:58:53 följande:

    Åh där är du! Tappade bort dig men såg ditt långa svar, men hann inte svara! I vilken "tråd" var det du skrev? Jag får hålla mig till en enda nu!

    Hopppaaas nu att vi får följa varandra i någon BF tråd och kan götta ner oss i allt. En spännande sak jag tänkte på hos gyn var att mitt endometrie var 7mm men brösten börjat växa, o det är ju samma hormoner som ska driva upp endometriet och körtelgångarna i brösten... då anade jag ugglor i mossen 

    Kram o håll mig uppdaterad!


    Svårt att hålla reda på.. Det var den tråden "symptom för oss som inte vågat testa än" :)

    Hoppas verkligen vi kan få följas åt ja!

    Håller dig uppdaterad! Kram <3
  • Ehlda
    emmy87 skrev 2020-07-10 12:53:03 följande:

    Jag ser ngt och vet hur kass upplösning på bilderna är på familjeliv :)

    Testade oxå bidrottning första månaden och blev gravid direkt efter är i v.11 nu :)


    Tack! Vad roligt! Hoppas det stämmer. :)
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-07-10 11:17:00 följande:

    Vemvetintejag, Emelie 01 och Myran1234

    Ni har bim ungefär samtidigt som jag och jag undrar hur ni mår? Har själv haft ont i brösten fyra dagar i rad nu men undrar om det verkligen är rimligt att man får ont i brösten så långt innan bim. Började ha ont i brösten tio dagar innan bim liksom. Tror ÄL var 30/6 och jag ska inte ha mens förrän om sex dagar. Pms eller tecken på graviditet!?


    Jag mår bra! Är inte lika galen som jag varit tidigare försök haha. Jag fick ont i brösten strax innan ägglossning och det har hållt i sig tills nu, men tror att det börjar avta. Jag har antecknat tidigare cykler och jag brukar ha ont i brösten vid den här tiden och kring äl. Så det är nog inga symtom. Ska göra precis som du och ha is i magen fram tills bim.

    Så svårt det där om man ska avgöra om det är pms eller graviditet, eftersom det är typ exakt samma symtom. Jobbigt att det ska vara så!!
  • Myran1234
    mzl93 skrev 2020-07-10 11:17:00 följande:

    Vemvetintejag, Emelie 01 och Myran1234

    Ni har bim ungefär samtidigt som jag och jag undrar hur ni mår? Har själv haft ont i brösten fyra dagar i rad nu men undrar om det verkligen är rimligt att man får ont i brösten så långt innan bim. Började ha ont i brösten tio dagar innan bim liksom. Tror ÄL var 30/6 och jag ska inte ha mens förrän om sex dagar. Pms eller tecken på graviditet!?


    Jag har känt mig lite trött samt känsliga bröstvårtor. Brukar dock ha det just dagen innan och dagen efter ÄL, men inte så här många dagar efter. Trodde jag hade ÄL den 6 juli men appen visar nu (efter mätning) att jag hade ÄL den 4/7. Det innebär isf BIM den 15 juli istället för 17 juli. Jag har också känt lite stickningar men det tror jag inte nödvändigtvis behöver bero på graviditet. Inbillar mig nog bara. Hoppas kan man alltid göra. :)
  • Myran1234
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 11:14:54 följande:

    Tack! Tog ett digitalt nu som också var positivt 


    Stort grattis! :) När började du känna av symtom?
  • H0nd3ndär

    Kul att det ramlar in en del plus! Grattis till er!

    Här är jag bara på cd12. Nu i eftermiddag började jag märka av de halkiga flytningarna så förhoppningsvis närmar sig äl.

  • Kanonen78
    Jenzia skrev 2020-07-10 09:04:30 följande:

    Spännande! Jag är bara på CD6 i denna cykeln, så lite tidigt att märka skillnad. Ska börja ta ÄL-test på måndag, CD9, så får vi se hur stegringen ser ut

    Jag har insett att jag inte är så förtjust i CB digitala ÄL-test, vill se stegring och att den sen avtar efter ÄL. Så nu ska jag köra med vanliga stickor + att jag börjat tempa varje morgon

    När är din BIM denna månad? Snart?


    Aha okay, jag prövade att ta ett digitalt test igen efter glada gubben försvunnit men då var det inga utslag. Så hade nog ägglossning någon dag efter glada gubben:)

    Har bim nästa v på söndag eller fre:)
Svar på tråden BIM juli 2020