• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Tino
    thirez skrev 2020-09-29 18:53:59 följande:

    Hej,

    Hoppar in här!

    Har en dotter född i december -18 på första ivf-försöket.

    Idag var tanken att vi skulle göra syskonförsök.

    Vi hade 5st blastocyster i frysen på Linnekliniken (1st 5 dagars och resten 6dagars). När vi kom fram idag fick vi veta att inget av dom klarat upptiningen. Så det var bara vända och åka 2h hem igen. Blev sååå chockad och ledsen. Men börjar samla mig nu och tänka på att göra om hela processen igen. Hoppas jag får hålla er sällskap!


    Hej! Så klart du får det. Vilket hemskt besked att få. Ska ni fortsätta på samma klinik? Sa de något om varför de inte klarade upptiningen? Jag har gjort fyra fet och ett et. Också försök att få syskon, min pojke föddes jan 18. Har försökt med ivf ett år nu.
  • Thessan81
    thirez skrev 2020-09-29 18:53:59 följande:

    Hej,

    Hoppar in här!

    Har en dotter född i december -18 på första ivf-försöket.

    Idag var tanken att vi skulle göra syskonförsök.

    Vi hade 5st blastocyster i frysen på Linnekliniken (1st 5 dagars och resten 6dagars). När vi kom fram idag fick vi veta att inget av dom klarat upptiningen. Så det var bara vända och åka 2h hem igen. Blev sååå chockad och ledsen. Men börjar samla mig nu och tänka på att göra om hela processen igen. Hoppas jag får hålla er sällskap!


    Hej och välkommen. Oj va trist att inget klarade sig. På att igen bara. Vi har försökt i 3 år sen fick vi hjälp. 2 insättningen första misslyckades och nu e vi gravida dock fick jag en blödning i helgen och ska kollas på fredag och hoppas allt är bra och att bönan finns där inne. Roligt att du hoppade in här
  • Lunaymar
    Chajsa skrev 2020-09-29 17:36:51 följande:

    Smart att ta något kallt på! Är så svullen i magen att det kommer bli svårt att hitta ett bra insticksställe. Har du fått datum för äggplock? :)


    Hej!

    Oh vad jobbigt :( är det pga gonal-f? Jag är lite svullen bara men det märks inte så mycket.

    Jag har UL imorgon och får då veta hur det blir med ÄP. Hoppas på denna vecka. Hur går det för dig? När har du nästa Ul?
  • Enkeli
    thirez skrev 2020-09-29 18:53:59 följande:

    Hej,

    Hoppar in här!

    Har en dotter född i december -18 på första ivf-försöket.

    Idag var tanken att vi skulle göra syskonförsök.

    Vi hade 5st blastocyster i frysen på Linnekliniken (1st 5 dagars och resten 6dagars). När vi kom fram idag fick vi veta att inget av dom klarat upptiningen. Så det var bara vända och åka 2h hem igen. Blev sååå chockad och ledsen. Men börjar samla mig nu och tänka på att göra om hela processen igen. Hoppas jag får hålla er sällskap!


    Självklart får du! Vad tråkigt för er.. verkligen! Vi var också på linnékliniken idag-dock bara i ultraljud
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-09-29 08:21:08 följande:

    Hoppas det går bra på UL och det visar på fina blåsor :)


    Tack.. behövde öka dosen till 225 menopur och dit igen på lördagen- lite besviken att det inte kommit längre men i början på nästa vecka lär det bli åggplock iaf, och insättning också- känns pirrigt!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-09-29 20:05:51 följande:
    Tack.. behövde öka dosen till 225 menopur och dit igen på lördagen- lite besviken att det inte kommit längre men i början på nästa vecka lär det bli åggplock iaf, och insättning också- känns pirrigt!
    Ok jag förstår det, hur många hade du nu och vet du storlek på dom? :)
  • Sussna85
    thirez skrev 2020-09-29 18:53:59 följande:

    Hej,

    Hoppar in här!

    Har en dotter född i december -18 på första ivf-försöket.

    Idag var tanken att vi skulle göra syskonförsök.

    Vi hade 5st blastocyster i frysen på Linnekliniken (1st 5 dagars och resten 6dagars). När vi kom fram idag fick vi veta att inget av dom klarat upptiningen. Så det var bara vända och åka 2h hem igen. Blev sååå chockad och ledsen. Men börjar samla mig nu och tänka på att göra om hela processen igen. Hoppas jag får hålla er sällskap!


    Fy så ledsamt, styrkekram och starka tankar! Bra att du kan blicka framåt till nya försökHjärta
  • Sussna85
    Tinimini skrev 2020-09-29 16:18:04 följande:

    Hejsan alla hårt kämpande power-ladies!!
    Jag bara kastar mig in i tråden här och hoppas att det är ok! Jag och min sambo har gjort 2 IVFer nu på IVF Nordic i Malmö, utan resultat. Ägg samt spermier är bra. Jag tror att det halvfäste nu senast (jag hade alla symptom på graviditet) men jag fick troligtvis missfall i torsdags.Trauma i ens hjärna efter två misslyckade försök. Alla runt omkring oss bara får barn hela tiden. Ångest.

    Vi (främst jag) pratar nu om att ev göra det utomlands. Man har ju inget att förlora tänker jag?? Sverige är ju så hårt reglerat mm. Vi tänker Riga alternativt Helsingfors, framförallt för att de använder sig av akupunktur samt fäst-medlet "Embryo Glue", som inte används i Sverige. Jag har läst och hört att de har högre statistik bland lite äldre kvinnor (Jag är 41 nu), och man undrar ju om det kan vara därför. Någon som har någon input/ tankar, erfarenheter och funderingar kring detta? Rekommendationer mottages mer än gärna, som ni så många skriver så är ju detta en djungel. Som lite stöd så vill jag även bara tillägga att jag mådde fruktansvärt rent psykiskt, under båda behandlingarna, pga Lutinus. Fick Crinone nu senast som varit något bättre, men man blir ju sänkt alltså, helt klart. Jag gick in i detta utan att veta något om processen egentligen, jag fick ingen direkt info heller om hur man kan/kommer att må och uppleva det....Därför så himla härligt att få ta del av alla era tankar och upplevelser här inne. Jag är alltså inte ensam i allt detta kaos!
    Puss och styrkekram till alla kämpande! Hjärta


    Hej och välkommen! Jag har två misslyckade ivf bakom mig, ruvar nu i försök nr 3. Är väldigt negativ och tror nog att vi kommer att fara på försök nr 4 i November...
    Vi går på Aurakliniken i Åbo,men kommer nog att byta nu till Mehiläinen Felicitas i Åbo pga av just de du skriver med "Embryo glue" och mycket annan teknik inte Aurakliniken har.
    Så alla klinker i Finland verkar inte använda just Embryo glue och t.ex Assistant hatching.

    Och visst är det underbart att få skriva av sig bland andra kämpar i denna resaHjärta
  • Pan21
    Carro9194 skrev 2020-09-29 19:19:26 följande:

    Hej! Fick mens idag och hoppas få börja imorgon, väntar bara svar från kliniken :) jag ska börja med 150 enheter. Vi är oförklarligt barnlösa, försökt i två år.


    Håller tummarna! Hur känns det inför uppstart? Jag känner att jag pendlar mellan hopp och förtvivlan varje minut ungefär haha!
  • Chajsa
    Lunaymar skrev 2020-09-29 19:57:16 följande:

    Hej!

    Oh vad jobbigt :( är det pga gonal-f? Jag är lite svullen bara men det märks inte så mycket.

    Jag har UL imorgon och får då veta hur det blir med ÄP. Hoppas på denna vecka. Hur går det för dig? När har du nästa Ul?


    Ja precis, haft sjuukt ont i huvudet idag också. Märkligt med biverkningar, kände ingenting första tre dagarna. Har också Ul imorgon bitti, men första så tänker att jag kanske inte får svar på när det blir då utan att de behöver kolla en gång till? Det låter som att vi följs åt precis! :) är det din första ivf?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020