• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-09 07:17:20 följande:

    Idag är dagen! Kl 10 har vi tid för äggplock.. superspännande!


    Woop woop! Lycka till :)
  • Sussna85
    Vemvet20 skrev 2020-10-08 21:34:25 följande:

    Tack för era stöttande ord! Idag har blödningen varierat i styrka och hoppet väcktes lite igen just när jag accepterat att det inte gick. Tankarna snurrar och jag är som på nålar. Ska bli skönt att få definitivt svar på söndag, om än jobbigt om det blir negativt vilket jag tror. Antagligen är det Lutinusen som gör mensen lite märklig. Men sköterskan jag pratade med i morse ringer i öronen; ?I nuläget kan en blödning betyda precis vad som helst. Vi håller tummarna för dig!?. Ja, vad ska man säga. Då är det ju inte helt kört. Så tänker jag om jag ska tjuvtesta imorgon igen eller vänta till riktiga dagen nu. Får se.

    Kramar


    <3 jobbigt med ovissheten. Nä,än är det inte kört,många som får lite blödning av lutinus. Men man känner ju sin kropp ganska bra ändå...men jag hejjar på en ofarlig blödning :)
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-09 08:28:08 följande:

    Woop woop! Lycka till :)


    Väntar på att få lite mediciner- ombytt och klar och helt ovetandes om vad som komma skall
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-09 10:00:21 följande:

    Väntar på att få lite mediciner- ombytt och klar och helt ovetandes om vad som komma skall


    <3 <3
  • Scasm

    Nu är jag hemma och sitter som på nålar. Hoppas de inte ringer och säger att det inte blir något inför återförandet idag. Något litet ägg kan väll ändå ha tagit sig.

    Någon som har tips på vad man kan göra under väntande? ;')

    Jag har än så länge gått en promenad på 1h, ätit frukost, lagt ansiktsmask.

  • Enkeli

    Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!

  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-09 10:07:07 följande:

    Nu är jag hemma och sitter som på nålar. Hoppas de inte ringer och säger att det inte blir något inför återförandet idag. Något litet ägg kan väll ändå ha tagit sig.

    Någon som har tips på vad man kan göra under väntande? ;')

    Jag har än så länge gått en promenad på 1h, ätit frukost, lagt ansiktsmask.


    Hoppas du har fått ett litet embryo insatt nu ? Håller tummarna för det:)
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-09 13:24:52 följande:

    Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!


    Jamen jessus! De var inte dåligt! Nu håller vi tummarna för fina embryon:)
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-09 13:24:52 följande:

    Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!


    Å vad bra! Grattis och vad skönt att det inte gjorde så ont.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020