• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-09 13:49:18 följande:

    Hoppas du har fått ett litet embryo insatt nu ? Håller tummarna för det:)


    Jajjemän, de ringde aldrig så nu har jag ett embryo insatt samt ett till frysen. Av 13 ägg hade 9 befruktats så de odlar även vidare några i några dagar till. Så nu håller jag tummarna för alla våra små blobbar.
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-09 13:24:52 följande:

    Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!


    Ojoj! 19 är många :) Håller tummarna för många finfina embryon!
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-09 13:58:25 följande:
    Jajjemän, de ringde aldrig så nu har jag ett embryo insatt samt ett till frysen. Av 13 ägg hade 9 befruktats så de odlar även vidare några i några dagar till. Så nu håller jag tummarna för alla våra små blobbar.
    Åh så härligt!! Hoppas den stannar därinne Glad En dryyyyg väntan på att få testa nu...4 dagar sen jag fick insatt men känns som 4 veckor, så se till att vara sysselsatt ;) 
  • Pan21

    Idag var jag på ulj 2 (1 i onsdags). 11 äggblåsor på höger sida och 18 på vänster, sedan slutade läkaren att räkna, han sa att det var fest där inne haha!

    Blir äggplock på måndag och totalfrys, sedan 2 månaders väntan på insättning, sjukt segt att vänta IGEN men hellre det än att bli sjuk. Hade tydligen piggare äggstockar än jag trodde..

  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-09 13:50:51 följande:

    Jamen jessus! De var inte dåligt! Nu håller vi tummarna för fina embryon:)


    Blev helt chockad själv, först sa de 12 men sen kom sköterskan och sa de inte hade räknat klart .. att det var tom 19. Höll på ramla av sängen! Fick ordentligt med morfin och blev rejält hög i 2 minuter ???? gjorde inte överhuvudtaget ont under plocket men efteråt ja- fick påfyllning 2-3 gånger efter.. har sovit hemma sen dess!
  • Enkeli
    Pan21 skrev 2020-10-09 14:59:05 följande:

    Idag var jag på ulj 2 (1 i onsdags). 11 äggblåsor på höger sida och 18 på vänster, sedan slutade läkaren att räkna, han sa att det var fest där inne haha!

    Blir äggplock på måndag och totalfrys, sedan 2 månaders väntan på insättning, sjukt segt att vänta IGEN men hellre det än att bli sjuk. Hade tydligen piggare äggstockar än jag trodde..


    Ojj, förstår att det blir paus men varför 2 månader? För mig sa de också att det ev. Kunde blivit frysning (men idag sa de ändå färskt på onsdag) men då hade jag fått tillbaka redan vid nästa cykel..
  • Enkeli
    eeerica skrev 2020-10-09 14:14:16 följande:

    Ojoj! 19 är många :) Håller tummarna för många finfina embryon!


    Tack snälla! Och tack för alla tummar.. hur går det för dig?
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-09 13:56:23 följande:

    Å vad bra! Grattis och vad skönt att det inte gjorde så ont.


    Hemligheten var nog riktigt bra smärtlindring och att jag direkt bad om mera. Älskade hela grejen- så skönt bli ompysslad, få beställa frukost osv.
  • Pan21
    Enkeli skrev 2020-10-09 16:39:38 följande:

    Ojj, förstår att det blir paus men varför 2 månader? För mig sa de också att det ev. Kunde blivit frysning (men idag sa de ändå färskt på onsdag) men då hade jag fått tillbaka redan vid nästa cykel..


    Jag vet faktiskt inte! Vi fick även vänta 2 månader från första IVF besök till sprutstart, då var det labbet som hade skitmycket att göra, tror att det faktiskt bara handlar om tidsbrist från Sahlgrenskas sida.. Läkaren sa även ?förhoppningsvis innan årsskiftet?, vilket inte gjorde mig superglad men vad kan man göra .. vet inte om han förväntar sig att min cykel kanske kommer att vara knäpp också? Det är iofs inga fel på mig utan vi har manlig faktor så vet inte varför han skulle tro det heller egentligen, men återstår att se!

    Vad spännande med återföring! Är det första IVF:en?
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-09 16:40:47 följande:

    Tack snälla! Och tack för alla tummar.. hur går det för dig?


    Tjaaa...här är långsamma dagar...men jag mår bra. Fick återföring av en 5-dagars i måndags och Flyter det på som det ska är det testdag nästa lördag :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020