• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-23 14:10:07 följande:

    Vem vet...det kanske vi gör bokstavligen! Jag går också på Sahlgrenska. Tråkigt att vi båda haft tråkiga upplevelser där. :(


    Är det någon specifik du känner dig missnöjd med där med? Vi behöver ju inte namnge men känns som man har ganska koll på de olika.. Jag är nog mest missnöjd med honom, i övrigt har mN ju självklart sina favoriter. Håller så mycket tummarna för dig imorn :)
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-23 14:41:24 följande:

    Är det någon specifik du känner dig missnöjd med där med? Vi behöver ju inte namnge men känns som man har ganska koll på de olika.. Jag är nog mest missnöjd med honom, i övrigt har mN ju självklart sina favoriter. Håller så mycket tummarna för dig imorn :)


    Måste säga att jag är väldigt nöjd överlag faktiskt förutom bemötandet en gång då. Men det är klart att ibland önskar man att man inte bollades runt så mycket och träffade olika personer hela tiden. Som du skriver har man ju sina favoriter! :) Tack snälla!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-23 11:50:32 följande:

    Men herregud vilken kommentar! :( Egentligen borde han anmälas. Förstår att du fick en dålig magkänsla! Empati och vad de säger spelar så stor roll. Jag begärde faktiskt möte med en annan läkare inför denna behandling då jag upplevt att den första inte riktigt såg mig och var empatisk. Det är en sådan utsatt situation och att känna förtroende är viktigt! Hur som helst tror jag inte att du kommer märka något av det på måndag (du får försöka tänka bort det som han sa även om jag förstår att det är lättare sagt än gjort). Insättningen går trots allt fort! :) Uppdaterar imorgon!


    Lycka till imorgon på äggplocket <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-23 08:02:14 följande:
    Tack snälla! Gullig du är som följer oss här. Visst skulle du få svar på nipt i veckan!? Du får uppdatera oss sen. Kram
    Jag släpper er inte så lätt  Flört Tycker om gemenskapen här Hjärta
    Ringde idag för att höra om testet,var inte min bm där,så hon som svara kunde inte gå in i min journal för att titta efter svaret,suck. Så om det har kommit imorgon ringer den rätta bm dåGlad
  • Sussna85
    Inalina skrev 2021-03-23 09:15:59 följande:
    Det gör det säkert, och annars klarar du av det ändåSolig hehe ja vi var tvärtom, att jag ville veta men inte min man så det fick bli som jag ville den gången ;) 
    hur mår du? jag minns att jag mådde så otroligt dåligt mellan v 7-12, har du passerat det stadiet nu? läste att du fått se pyret på VUL rätt mkt också, roligt!!!
    Ja,tackSolig Hehe ja inte lätt alla gånger när ena vill och andra inte. Sambon ville mest veta för att förbereda alla saker, men jag kontra med att vi har ju en uppsättning av allt som behövs,till både kille och tjej redan från förut. Jag har sparat ALLT från när mina två andra varriktigt små.

    Jag har mått illa till och från mellan vecka 6 fram till nu vecka 12. Nu har det lagt sig. Annars har trötteheten varit enorm denna gång, och har inte riktigt vilja släppa taget än...men jag går in i vecka 13 imorgon,så annars mår jag braSolig
    Ja det har varit härligt att få se den lilla,hela 5 gånger på vul redan,det är otroligt hur snabbt de utvecklas där i början.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-23 18:15:14 följande:

    Lycka till imorgon på äggplocket <3


    Tack snälla! <3
    Sussna85 skrev 2021-03-23 18:36:21 följande:

    Jag släpper er inte så lätt  Tycker om gemenskapen här

    Ringde idag för att höra om testet,var inte min bm där,så hon som svara kunde inte gå in i min journal för att titta efter svaret,suck. Så om det har kommit imorgon ringer den rätta bm då


    Håller med dig! Ni alla är guld värda. Sådan fin gemenskap. Hoppas du får besked imorgon!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-23 20:50:01 följande:

    Tack snälla! <3Håller med dig! Ni alla är guld värda. Sådan fin gemenskap. Hoppas du får besked imorgon!


    Hoppas det! Lycka till idag <3
  • AndraSladdis
    GlitterLina skrev 2021-03-24 11:51:40 följande:

    Då va det bestämt!

    Vi ska göra en ny ivfbehandling

    Väntar på att få hem behandlingschema

    Nervöst!


    Roligt att höra. Lycka till!
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-03-24 11:51:40 följande:

    Då va det bestämt!

    Vi ska göra en ny ivfbehandling

    Väntar på att få hem behandlingschema

    Nervöst!


    Spännande! Önskar er stort lycka till!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020