• Anonym (Krossad)

    Så ledsen. Alla snälla ord välkomna.

    Behöver kramar, pepp, snälla ord och nån som kanske virtuellt klappar mig över ryggen. Allt sånt.

    Är snart 38. Försökt bli gravid ett halvår. Så tog det sig. Nu misstänkt missfall i vecka 5,5 med blödningar som mens. Kan inte kolla något pga för tidigt i graviditeten.

    Är så vansinnigt ledsen. Hade två veckor med ren lycka över att få bli mamma innan det började blöda idag och jag slungades rätt ut i mörker. Känns som om drömmen försvann, och att den är så liten att fånga igen i min ålder.

    Som sagt behöver nog mest kramar. Trodde inte det var möjligt att känna sig såhär ledsen. Det var ju mitt efterlängtade barn på plusset. Och nu är allt bara tomt.

  • Svar på tråden Så ledsen. Alla snälla ord välkomna.
  • Anonym (Maja)

    Kolla upp dina möjligheter hos gyn? Hur lång tid du har ungefär? Det gjorde jag, jag fick svar två år ca. (Dåligt med ägg och lågt hormonvärde) blev gravid efter 6 mån. Nu har jag bara haft mens typ två ggr efteråt . (Ammade inte) barnet är 9 månader .

    Så antagligen är det små chanser för mig för ett barn till. Jag är 37.

    Men du kanske har bra kapacitet för din ålder?! Kanske tom bättre än genomsnittet! Misströsta inte, utan kör på bara.

  • Anonym (A)

    Förstår du är ledsen.Gråt så sorgen får komma ut.Du har stora chanser bli gravid igen.Har hört östrogen halt högre efter missfall.Så då kan du bli gravid igen. Det behöver inte vara missfall nu heller.Önskar allt går bra .Stort lycka till!

  • Anonym (Krossad)

    Tänkte bara uppdatera en gammal tråd, för att jag själv ofta letade i såna här trådar för att få lite hopp om att det gick bra för andra till slut även när det inte tog sig på 1-2 försök eller att saker hände längs vägen.

    Fick plus igen i början av året, naturligt, och bebis kommer komma nu i oktober. Allt har gått toppen och sett bra ut hela vägen hittills. Hade så velat kunna åka tillbaka i tiden och ge den ledsna tjejen som jag var när jag skrev tråden en stor kram och säga att det kommer ordna sig för henne.

    Det är en sån sorg när man är i läget att oroa sig om det någonsin kommer ta sig att det är något extremt. Alla som är i det läget känner jag verkligen för, oron för framtiden och hur livet kommer bli. Är så tacksam att allt hittills sett bra ut, och ser så otroligt fram emot att snart få gå in i en föräldraroll.

    En stor kram till er alla som svarade i denna tråd och peppade mig när jag behövde det som mest. Ni betydde massor.

  • Anonym (Krossad)
    Anonym (Maja) skrev 2021-08-16 13:54:27 följande:

    Va roligt! Stort grattis!


    Tack! Ja, jag är så glad. Var så otroligt nervös fram till KUB att jag trodde jag skulle gå sönder men allt har sett så fint ut hittills så, och nu är det ju nedräkningen kvar så att säga.

    Närmar sig ju ett år sen jag startade den här tråden med, så jag fick en påminnelse hur mycket som faktiskt kan ändras på ett år...
  • molly50
    Anonym (Krossad) skrev 2021-08-16 07:25:29 följande:

    Tänkte bara uppdatera en gammal tråd, för att jag själv ofta letade i såna här trådar för att få lite hopp om att det gick bra för andra till slut även när det inte tog sig på 1-2 försök eller att saker hände längs vägen.

    Fick plus igen i början av året, naturligt, och bebis kommer komma nu i oktober. Allt har gått toppen och sett bra ut hela vägen hittills. Hade så velat kunna åka tillbaka i tiden och ge den ledsna tjejen som jag var när jag skrev tråden en stor kram och säga att det kommer ordna sig för henne.

    Det är en sån sorg när man är i läget att oroa sig om det någonsin kommer ta sig att det är något extremt. Alla som är i det läget känner jag verkligen för, oron för framtiden och hur livet kommer bli. Är så tacksam att allt hittills sett bra ut, och ser så otroligt fram emot att snart få gå in i en föräldraroll.

    En stor kram till er alla som svarade i denna tråd och peppade mig när jag behövde det som mest. Ni betydde massor.


    Grattis!  Vad roligt att det gick så bra för dig.
    Jag fick själv mitt andra barn vid 39 års ålder.
    Och det tog sig ganska snabbt.
    Så det är ingen omöjlighet att bli gravid i högre åldrar även om chanserna minskar.
    Uppdatera gärna om hur dte går sen.
    Och lycka till! 

    Kram.{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Krossad)
    molly50 skrev 2021-08-16 14:26:30 följande:

    Grattis!  Vad roligt att det gick så bra för dig.

    Jag fick själv mitt andra barn vid 39 års ålder.

    Och det tog sig ganska snabbt.

    Så det är ingen omöjlighet att bli gravid i högre åldrar även om chanserna minskar.

    Uppdatera gärna om hur dte går sen.

    Och lycka till! 

    Kram.


    Tack.

    Jo, jag är så tacksam att det gått så fint ändå, att bli förälder känns som en sån dröm som går i uppfyllelse.

    Var medveten om att det fanns en risk att det inte skulle gå, därför kändes det så läskigt när månaderna gick, och paniken kom smygande. Att veta om att det finns en risk och att känna att den kanske slår in är två så olika saker.

    Sett i efterhand nu känns det inte som så länge, men det är alltid enklare att se det som så från andra sidan så att säga. Nu längtar jag så otroligt efter bebis bara. Och är så glad.
  • molly50
    Anonym (Krossad) skrev 2021-08-16 14:37:27 följande:
    Tack.

    Jo, jag är så tacksam att det gått så fint ändå, att bli förälder känns som en sån dröm som går i uppfyllelse.

    Var medveten om att det fanns en risk att det inte skulle gå, därför kändes det så läskigt när månaderna gick, och paniken kom smygande. Att veta om att det finns en risk och att känna att den kanske slår in är två så olika saker.

    Sett i efterhand nu känns det inte som så länge, men det är alltid enklare att se det som så från andra sidan så att säga. Nu längtar jag så otroligt efter bebis bara. Och är så glad.
    Det förstår jag.
    Jag förstår också att du var orolig. Det var även jag även fast jag inte behövde gå igenom samma sak som du.
    Men njut nu och ta det bara lugnt. 
    Det kommer att gå bra,ska du se. 
  • Anonym (A)

    Å vad roligt att du uppdaterar detta :) Stort Grattis! Jätte glad för din skull! Lycka till! :)

  • Anonym (Isa)
    Anonym (Krossad) skrev 2020-10-19 18:50:36 följande:

    Behöver kramar, pepp, snälla ord och nån som kanske virtuellt klappar mig över ryggen. Allt sånt.

    Är snart 38. Försökt bli gravid ett halvår. Så tog det sig. Nu misstänkt missfall i vecka 5,5 med blödningar som mens. Kan inte kolla något pga för tidigt i graviditeten.

    Är så vansinnigt ledsen. Hade två veckor med ren lycka över att få bli mamma innan det började blöda idag och jag slungades rätt ut i mörker. Känns som om drömmen försvann, och att den är så liten att fånga igen i min ålder.

    Som sagt behöver nog mest kramar. Trodde inte det var möjligt att känna sig såhär ledsen. Det var ju mitt efterlängtade barn på plusset. Och nu är allt bara tomt.


    Ge inte upp. Nu vet du att du kan bli gravid. Även om det känns hopplöst just nu så kan det fungera nästa gång. Jättevarm kram ????
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Isa) skrev 2021-08-19 01:31:41 följande:

    Ge inte upp. Nu vet du att du kan bli gravid. Även om det känns hopplöst just nu så kan det fungera nästa gång. Jättevarm kram ????


    Nu såg jag att det var en gammal tråd. Är så glad för din skull. Stort grattis och lycka till!
  • Anonym (Krossad)
    Anonym (A) skrev 2021-08-18 21:56:44 följande:

    Å vad roligt att du uppdaterar detta :) Stort Grattis! Jätte glad för din skull! Lycka till! :)


    Tack! Det är så många trådar som bara ebbat ut på FL, och jag vet när jag själv var ledsen och kollade runt att positiva uppföljningar gav mig hopp.

    Är så glad för varje buff, spark och knuff jag känner nu. Det var många tårar varje försök som inte tog sig, men nu är det så mycket glädje som fått ersätta det.
Svar på tråden Så ledsen. Alla snälla ord välkomna.