• Svar på tråden Regeringen vill införa pandemilag
  • Anonym (Mörkrädd)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-18 22:49:15 följande:
    Fast det var ju inte vad du pratade om :) 

    Vad menar du? Jag skrev att det inte går att svälta ut ett virus.


     


    Eller jo, om vi stänger precis ALLA arebtsplatser. ALLA stannar i sina hem ett par månader. Utegångsförbud och den som trotsar detta stjuts ihjäl så fort de öppnar en dörr. Tänk efter nu, de kommer omöjligt kunna hålla koll precis överallt, folk kommer fuska i allfall. Kanske den beväpande militären fuskar. Efter två månader finns det säker några entaka ändå som  likt förb.. lyckats blivit smittad Så när allt öppnas upp igen så finns risken att det börjar spridan och så är vi där igen.


    Konsekvenserna av denan nedstängning skulle förstås få enorma konskevener i antal död då sjukhusen och åldevården höll stängt (alla arbetspaltser stängde, förutom beväpnad militär.


    Detta är förstås ett extremt exempel som inte är genomförbart, det förstår jag att ingen förespråkar. Jag vill bara påpeka att inte ens dessa fiktiva restriktioner skulle utrota viruset.

  • AndreaBD
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-18 19:25:16 följande:
    Förresten angående dödstalen kan vem som helst gå in på SCB och kolla. Notera att vi hade underdödlighet 2019 och i början av 2020, så en viss överdödlighet, jämfört med snittet, var att vänta för 2020.
    Okej, några tusen blir det visserligen ändå, men framför allt så  gäller det den här pandemin. Tänk om vi får ett värre virus nästa gång?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-19 00:06:58 följande:

    Vad menar du? Jag skrev att det inte går att svälta ut ett virus.


    Eller jo, om vi stänger precis ALLA arebtsplatser. ALLA stannar i sina hem ett par månader. Utegångsförbud och den som trotsar detta stjuts ihjäl så fort de öppnar en dörr. Tänk efter nu, de kommer omöjligt kunna hålla koll precis överallt, folk kommer fuska i allfall. Kanske den beväpande militären fuskar. Efter två månader finns det säker några entaka ändå som  likt förb.. lyckats blivit smittad Så när allt öppnas upp igen så finns risken att det börjar spridan och så är vi där igen.


    Konsekvenserna av denan nedstängning skulle förstås få enorma konskevener i antal död då sjukhusen och åldevården höll stängt (alla arbetspaltser stängde, förutom beväpnad militär.


    Detta är förstås ett extremt exempel som inte är genomförbart, det förstår jag att ingen förespråkar. Jag vill bara påpeka att inte ens dessa fiktiva restriktioner skulle utrota viruset.


    Och jag sa att man visst kan det, att det är precis så det fungerar. Om viruset inte har någon att infektera så kommer det att dö ut. Det var inte tal om nedstängningar i det sammanhanget, bara hur det faktiskt fungerar med virus. När du tar upp nedstängningar pratar du om hur der rent praktiskt ska gå till och det är en helt annan diskussion. Innan du går in på det spåret, som är helt ointressant för mig, så kan jag påpeka att jag inte på något sätt förespråkar en nedstängning i stil med GB och många andra europeiska länder, det fungerar ändå inte, det ser vi ju på smittspridningen oavsett insatser. I Sveriges fall har vår ekonomi klarat sig mycket bättre just för att vi inte stängt ned, och det finns inte ens något lagstöd för det heller.
  • Anonym (Toppen)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-18 22:34:11 följande:
    Många får psykisk ohälsa och nedsatt livskvalië av att isolera sig, men det kanske du inte bryr dig om.
    Självklart bryr jag mig om det, det är jättetråkigt. Tycker dock att det är värre att människor blir väldigt sjuka och dör faktiskt. Jobbar inom vården och det har varit fruktansvärt. Helt fruktansvärt. Så ja, jag tycker att det är viktigare att folk håller sig borta från varandra. Man får göra det bästa man kan. Gå ut och ta långa promenader, hålla sig sysselsatt. Det är väldigt lätt för folk här att skriva att "de hellre dricker en flaska corona". Men när de ligger där utan att kunna andas och utan att få säga adjö till anhöriga, då hade de nog hellre stannat hemma och känt sig nedstämda.
  • Anonym (Mörkrädd)
    Anonym (Toppen) skrev 2020-12-19 14:07:42 följande:
    Självklart bryr jag mig om det, det är jättetråkigt. Tycker dock att det är värre att människor blir väldigt sjuka och dör faktiskt. Jobbar inom vården och det har varit fruktansvärt. Helt fruktansvärt. Så ja, jag tycker att det är viktigare att folk håller sig borta från varandra. Man får göra det bästa man kan. Gå ut och ta långa promenader, hålla sig sysselsatt. Det är väldigt lätt för folk här att skriva att "de hellre dricker en flaska corona". Men när de ligger där utan att kunna andas och utan att få säga adjö till anhöriga, då hade de nog hellre stannat hemma och känt sig nedstämda.

    Jag jobbar inom sjukvården jag med, ja har även haft covidpatienter.

    Jag har sett mycket lidande genom åren, Covidpatientern utmärker sig inte värre än annat lidande. 


    Hur sjutton ska vi ha råd med en värdig sjukvård framöver om när vi får massarbetslöshet? 


    Läkaren Sebastian  Rushworth uttrycker sig väldigt klokt tycker jag, om mediahysterin mm.



    ">

  • Anonym (Toppen)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-19 18:39:44 följande:

    Jag jobbar inom sjukvården jag med, ja har även haft covidpatienter.

    Jag har sett mycket lidande genom åren, Covidpatientern utmärker sig inte värre än annat lidande. 


    Hur sjutton ska vi ha råd med en värdig sjukvård framöver om när vi får massarbetslöshet? 


    Läkaren Sebastian  Rushworth uttrycker sig väldigt klokt tycker jag, om mediahysterin mm.



    " target="_blank">


    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-19 18:39:44 följande:

    Jag jobbar inom sjukvården jag med, ja har även haft covidpatienter.

    Jag har sett mycket lidande genom åren, Covidpatientern utmärker sig inte värre än annat lidande. 


    Hur sjutton ska vi ha råd med en värdig sjukvård framöver om när vi får massarbetslöshet? 


    Läkaren Sebastian  Rushworth uttrycker sig väldigt klokt tycker jag, om mediahysterin mm.



    " target="_blank">


    Har varken tid eller lust att kolla ett 40 minuter långt klipp.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-19 18:39:44 följande:

    Jag jobbar inom sjukvården jag med, ja har även haft covidpatienter.

    Jag har sett mycket lidande genom åren, Covidpatientern utmärker sig inte värre än annat lidande. 


    Hur sjutton ska vi ha råd med en värdig sjukvård framöver om när vi får massarbetslöshet? 


    Läkaren Sebastian  Rushworth uttrycker sig väldigt klokt tycker jag, om mediahysterin mm.



    ">


    Han är ju inte ens färdig med sin utbildning än! Jag lyssnar heller på välrenommerade epidemiologer med decennier av erfarenhet än en som tekniskt sett inte ens är fullvärdig läkare än och ffa inte har en susning vad han pratar om.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-19 18:44:36 följande:
    Han är ju inte ens färdig med sin utbildning än! Jag lyssnar heller på välrenommerade epidemiologer med decennier av erfarenhet än en som tekniskt sett inte ens är fullvärdig läkare än och ffa inte har en susning vad han pratar om.
    Rättare sagt, själva studierna är han klar med men är fortfarande under handledning.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-19 22:17:12 följande:

    Jah, så typiska svar, läkaren var inte tillräckligt erfaren, orkar inte lyssna osv. 


    En till länk jag rekomenderar 


    soundcloud.com/ulf-bittner/dr-mikael-nordfors-om-who-pandemi-bedrageriet-som-tvingar-sveriges-regering-att-avga-2020-12-17


    Han är inte erfaren ALLS. Han håller fortfarande på med sina första 18 månader som läkare, under handledning! Är det vad man ska lyssna på??

    Och vet du vem du länkar till sen? Foliehattarnas mästare! En alternativläkare!! Och inte ens det lär han vara längre med tanke på att IVO rekommenderade att dra in hans licens eftersom:

    Han har tidigare vid flera tillfällen varnats för behandlingar som inte är godkända i Sverige och han granskades så sent som i våras efter att ha orsakat ett livshotande tillstånd för en patient. Han är också avstängd från att arbeta som läkare i Danmark.

    Sammantaget visar utredningen att Mikael Nordfors allvarligt undergrävt den tillit allmänheten har rätt att hysa till honom i egenskap av legitimerad läkare. IVO anser därför att Mikael Nordfors är uppenbart olämplig att utöva läkaryrket och hans legitimation ska i vart fall återkallas på den grunden


    norrahalland.se/lakare-anklagas-for-vanvard/
  • Anonym (Hit)

    Jag tror inte lagen kommer gälla fram

    Till september känns helt onödigt när alla ändå är vaccinerade

Svar på tråden Regeringen vill införa pandemilag