• Nowoli

    BIM dec 2020

    En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

  • Svar på tråden BIM dec 2020
  • Milie
    lillet skrev 2020-12-09 18:54:31 följande:

    #356 Citera Anmäl

    Ja e 34 år gammal fick börja med letrozol då ja har pco mkt glesa menstrationer!!

    Hur som helst ja tog letrozol på mensens 3 dag tom 7:e dagen !! Sista tabl letrozol ( singel dos) var 10 Nov!!

    Testat sen dess med Cb Äl stickor o haft ingen stegring !! Gav upp hade sex sist 27/11 Men igår kl 18:20 kände ja en stickande känsla på högra sidan o bröstvårterna kändes konstiga o ja hade några stickor kvar !! Såå jag testade o det visade en glad gubbe ( alltså CD 35)

    Hade smärtan nästan hela natten!! Men hade samlag runt 21-22 tiden .Vaknade i morse o testade igen då visar stickan tom ring !! Men har fortf d här stickande känsla/ sveda i högra sidan!! Testade nyss igen kl 15:30 o det va tom ring igen!!

    Vad tror ni har hänt ! Finns d chans att pricka ??!


    Det korta svaret är att jo, en chans finns så klart då du fått ett positivt LH-test. Men dels behöver spermierna fertilt sekret och dels säger ägglossningstesten bara att kroppen försökt ägglossa. Om kroppen ägglossade (vilket torde betyda att det finns fertilt sekret) så skulle jag säga att det låter fullt möjligt att ni prickat :)
  • Millannn
    Milie skrev 2020-12-09 21:50:38 följande:

    Absolut att nått kan vara på G men blå test har en tendens att få en synlig torklinje. Ser du faktisk blå färg i det svaga strecket?


    Nej tycker nästan strecket ser lite rosa ut... inte blått tyvärr och då vet jag ju vad det innebär! Men hoppet är ju det sista som lämnar en och eftersom dom andra testen inte fick nåt streck efter tiden så börjar man fundera
  • Millannn
    Milie skrev 2020-12-09 21:50:38 följande:

    Absolut att nått kan vara på G men blå test har en tendens att få en synlig torklinje. Ser du faktisk blå färg i det svaga strecket?


    Nej tycker nästan strecket ser lite rosa ut... inte blått tyvärr och då vet jag ju vad det innebär! Men hoppet är ju det sista som lämnar en och eftersom dom andra testen inte fick nåt streck efter tiden så börjar man fundera
  • myownworstenemy
    Milie skrev 2020-12-09 21:48:54 följande:

    Inte just nu, men när jag försökte bli gravid med andra barnet så försökte vi i 1,5 år. Men jag hade alltid vetskap om att jag har lite för kort mellan ägglossning och mens, så det var det som behövde justeras. Är det samma partner nu som till dottern och hur lång tid tog det sist?


    Det är samma partner och förra gången blev jag gravid första månaden vi försökte. Så detta har varit väldigt annorlunda och frustrerande! Vi har gjort utredning under hösten och det vi fick reda på var att min sambos spermier är lite slöa. Använde glidmedlet Pre-Seed på ägglossningsdagen och hoppas att det kanske har hjälpt. Nu är mensen alltså mer än två dagar sen och det brukar den aldrig vara. Ska nog våga mig på ett test imorgon bitti men är rädd för att bli besviken igen.
  • My19

    Fem dagar Sen och idag dök mensen upp.. skönt att vänta är över men ja, lite besviken är man ju även fast vi inte lagt ner all vår själ till att aktivt försöka.. måste ha missat ÄL med någon dag bara verkar det som... och nu hoppas jag att nästa cykel INTE har all den här molande värken som jag haft sen ÄL där här gången...

    nästa ÄL spås vara på julafton nu! Så får se om det hoppar ut nån naken sambo ur ett paket haha! Tar bort mig från listan då nästa BIM lär bli januari...

    1/12 Eliales, 38, andra barnet

    1/12 DaraM, 36 år, andra barnet (Plussat)

    1/12 Milie 33 år, tredje barnet (Plussat)

    2/12 Holy93 24 år, första barnet (Plussat)

    3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

    3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet (Plussat)

    3/12 AnnaB90, 2a barnet

    4/12 Mickis89, 31, 2a barnet (Plussat)

    5/12, mopstops, 3e barnet (plussat)

    6/12 perssonlund, 30år, 3:dje barnet (plussat)

    6/12 mamma91a , 3e barnet ( plussat )

    6/12 Nowoli

    7/12 Nachosen, 29 år, 2:a barnet

    7/12 Melv, 31år, 3e barnet

    8/12 hadt, 25 år, 2a barnet

    8/12 myownworstenemy

    8/12 Acire94, 26år, 3e barnet

    9/12 Kristinis, 30, första barnet (Plussat)

    9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet (Plussat)

    10/12 VirrePirre06, 29år. Första barnet

    10/12 amandap95, 25 år, andra barnet (eventuellt plussat)

    10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet

    10/12 T3, 30år, första barnet

    10/12 Funderar, 39 år, 2a barnet.

    10/12 Värphönan, 35år, 2:a barnet.

    10/12 Precis, 28 år

    12/12 FruH2

    12/12 SML89

    12/12 PetuniaSunflower 23, första barnet.

    13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet

    14/12 summerstriker 25år, andra barnet

    16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet

    16/12 lizza8511, 35 år, andra barnet

    17/12 Stickling, 32 år, första barnet

    17/12 ElinSofia87, 33 år, 3:e barnet

    18/12 Vicki89, 31 år, andra barnet

    19/12 Maximi­n

    19/12 Ritzy, 32 år, andra barnet

    19/12 Tokan123, 29 år, första barnet

    21/12 banjas, 28 år, första barnet

    21/12 Elin1991, 29 år, andra barnet

    21/12 Sockerplanta, 26 år, första barnet

    22/12 MomK

    22/12 Snöflingaan, 28 år, 3e barnet

    24/12 Snickesnack, 31 år, andra barnet

    31/12 sockerikaffet, 32 år, första barn

  • Millannn

    Negativt test idag på ÄL+13 så denna månad är tyvärr kört! Sen fick man ju ett roligt brev på posten att man har lätta cellförändringar och hpv

  • Acire94

    Bim+3 idag men har inga test hemma, mensen har inte kommit. :o. Har ont i brösten, molvärk tyl konstant sen en vecka tillbaka i alla fall, ilar lite där nere vilket jag känner igen från tidigare graviditeter. Väntar på test men det verkar vara lång leveranstid och jag vill inte gå in och köpa med mina barn, bor tyvärr inte ihop men den eventuella pappan ännu då detta inte var planerat..

  • Bebis2019

    Blir knäpp. I söndag fick jag lite ljusbrunt på pappret en gång sen inget mer. Igår kom det lite rosa/pytterött och sedan brunt pytte lite men ändå att jag tog binda och det bruna fortsatte komma men bara jätte jätte lite. Enligt natrual cykles ska min mens komma idag men nej. Enligt flo ska den komma på lördag haha. Bara att vänta och se då men antar att mensen är på intåg.

  • Snäckan92
    Bebis2019 skrev 2020-12-10 11:36:43 följande:

    Blir knäpp. I söndag fick jag lite ljusbrunt på pappret en gång sen inget mer. Igår kom det lite rosa/pytterött och sedan brunt pytte lite men ändå att jag tog binda och det bruna fortsatte komma men bara jätte jätte lite. Enligt natrual cykles ska min mens komma idag men nej. Enligt flo ska den komma på lördag haha. Bara att vänta och se då men antar att mensen är på intåg.


    Har lite liknande som dig.

    Enl Flo Bim idag (fast nu flyttade Flo de till imorn).

    Min andra app, som jag använt nästan ett år och aldrig har fel, säger Bim Måndag (14/12).

    Igår lite ljust ljust rosa på pappret när jag va på toa efter sex, inget konstigt känner jag.

    Sedan på kvällen, ännu lite svagt svagt rosa flytning efter en timme aktiv träning (stall+ridning). Sedan inget mer.

    Ingen mens idag och negativt test.

    Planen är att testa varannandag (morgon) tills plus eller mens, haha.

    Cd 31 idag .

    Äl +15
  • isabelle81
    Milie skrev 2020-12-09 16:04:35 följande:

    Ja, alltså hur man än gör så länge man är säker på att ägglossning skett. LH-ökning (positivt ÄL-test) innebär om man ska hårddra det endast att kroppen gör en ansats att ägglossa och OM den lyckas så är det inom 2 dygn. Om man också tempar så ökar man tillförlitligheten när man ser att det ökar. Så man kan vara rätt trygg med det. Men för att vara helt säker behövs ultraljud.

    Med det sagt är detta mest aktuellt i cykler där kroppen försöker flera gånger att ägglossa. Om man vet på något vis att man har en väldigt regelbunden cykel med positiva ÄL-test på en höft i mitten så är det ett rätt säkert kort. Men 3 dagar efter ägglossning är ändå vad som rekommenderas, så samma dag man får positivt KAN vara för tidigt men kan säkert gå bra också.

    Ägglossade du alltså för över en vecka sen? Jag vet inte om man hinner få nån effekt om man börjar så sent, jag har aldrig testat. Kan gå. Det märks ju om man får en förskjuten mens av det.


    Tack för ditt svar :) Jag kommer inte ihåg om jag började smörja vid ÄL eller pos test förra gången. Mailat med moodmama som skrev att jag kunde börja vid pos test men även läst vid ÄL... vill ju inte sabba ngt med cykeln nu ifall jag börjar smörja t ex idag... bättre att avvakta kanske...?
Svar på tråden BIM dec 2020