• Anonym (Munskydd)

    Snälla använd munskydd

    Jag önskar att fler skulle använda munskydd. Självklart med rena händer. Och att istället för att ta på hissknappar osv osv osv göra det med armbågen tex.

    Blir så himla glad då jag ser folk som verkligen anstränger sig med både munskydd, superbra hygien samt inte petar på knappar osv.

    Fler och fler använder munskydd och sätter de på sig innna de går från arbete eller hemifrån. Mkt bra jobbat!

    Nu behöver vi bara bli fler.

  • Svar på tråden Snälla använd munskydd
  • Anonym (Mimmi)
    Johannus skrev 2020-12-04 20:04:07 följande:
    En sak ska du veta att när jag handlar 1 gång i veckan och bär munskydd så håller jag avstånd, men helt klart finns det folk som går på och ska trängas och när man ber dem gå på avstånd så får man vara rädd att man inte får knytnäven i ansiktet.

    Vi/jag som är assistenter har från arbetsgivaren blivit bedda att använda munskydd, handskar när vi måste ut och handla och det är för att skydda våra brukare.
    Knytnäve i ansiktet?
    Du överdriver för mycket, du framgår inte på ett seriöst sätt.
  • Anonym (Jo)
    Johannus skrev 2020-12-04 20:04:07 följande:
    En sak ska du veta att när jag handlar 1 gång i veckan och bär munskydd så håller jag avstånd, men helt klart finns det folk som går på och ska trängas och när man ber dem gå på avstånd så får man vara rädd att man inte får knytnäven i ansiktet.

    Vi/jag som är assistenter har från arbetsgivaren blivit bedda att använda munskydd, handskar när vi måste ut och handla och det är för att skydda våra brukare.
    Knytnäve?
  • Johannus
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-12-04 21:48:40 följande:
    Knytnäve i ansiktet?
    Du överdriver för mycket, du framgår inte på ett seriöst sätt.
    Jasså så du menar att jag överdriver......Folk är faktiskt irriterade när man ber dem hålla avstånd...Man får blickar som är obehagliga.
  • Johannus
    Anonym (Munskydd) skrev 2020-12-04 18:39:23 följande:
    Johannus : fantastiskt!! Jag tar inte heller på något alls så jag får o ha baciller alls på händerna och behöver jag i nödfall tar jag oxå på mig handskar. Hålla avstånd är en absolut självklarhet.

    Sverige går emot en hel värld och titta på våra siffror i vårt lilla avlånga land. Det måste göras mer och att ha andningsskydd är en sak.

    Sluta gå i affärer är en annan sak, beställ på internet det gör vi.
    Sluta äta ute, men beställ gärna hem. Folk tar inte detta på allvar.

    Man hör folk på jobbet gå på aws och kollektivtrafiken är proppfull av folk.

    Nu är det vårt allas ansvar att hålla i så vi alla får en fin framtid snaty tillammans.
    Håller med dig trådstartaren att det är folket det är fel på för dem vill inte att pandemin tar slut någonsin, men vem skyller dem på om deras far/morföräldrar blir allvarligt sjuka eller en nära vän som kan ha underliggande sjukdomar??? Nä jag vet att det är det Svenska folket som skiter i att man kan skydda sig. 
    Jag äter aldrig ute, går inte på krogar, bio, eller gym. Går endast en gång i veckan och handlar mat och möjligen in på apoteket. Åker aldrig kollektivt annars heller då jag är doft känslig. Nej jag har varit i karantän sen Mars då jag jobbar som assistent.
  • Anonym (Nej)
    Johannus skrev 2020-12-04 17:12:00 följande:

    Jag har börjat använda munskydd sen september och även handskar då jag inte vill ta med bara händer i kundvagnen eller scannaren. Spritar ändå både kundvagn och scanner. Folk håller avstånd när man bär munskydd vilket är på alla sätt bra.

    Ni som trotsar munskydd gnäll inte sen om ni blir sjuka och måste belasta sjukvården.


    Spritar du med handskar på dig? Jag jobbar i tandvården, vi använder såklart handskar,,olika munskydd etc. De jag ser som använder handskar och munskydd i tex affärer får jag klåda av - det enda de gör är att sprida smitta
  • Anonym (Nej)
    Johannus skrev 2020-12-04 17:12:00 följande:

    Jag har börjat använda munskydd sen september och även handskar då jag inte vill ta med bara händer i kundvagnen eller scannaren. Spritar ändå både kundvagn och scanner. Folk håller avstånd när man bär munskydd vilket är på alla sätt bra.

    Ni som trotsar munskydd gnäll inte sen om ni blir sjuka och måste belasta sjukvården.


    Spritar du med handskar på dig? Jag jobbar i tandvården, vi använder såklart handskar,,olika munskydd etc. De jag ser som använder handskar och munskydd i tex affärer får jag klåda av - det enda de gör är att sprida smitta
  • Anonym (suck)
    Johannus skrev 2020-12-04 20:04:07 följande:
    Vi/jag som är assistenter har från arbetsgivaren blivit bedda att använda munskydd, handskar när vi måste ut och handla och det är för att skydda våra brukare.
    Munskydd skyddar inte dig.



  • Ess
    Anonym (NN) skrev 2020-12-04 13:51:14 följande:

    Glöm det. Finns de som hävdar att munskydden gör mer skada än nytta. Inte bara det att de invaggar en falsk säkerhet men att andas in sina egna bakterier är inte bra. Munskydd blir lätt smutsigt och så går man och andas in det upprepade gånger, kanske timmar i sträck. Efter att ha sett hur polisen i Melbourne behandlar demonstranter som protesterar mot munskydden så är jag också motståndare. Ett perfekt sätt att införa fascism är att göra den till en moralisk fråga. Människor vill ju vara goda och göra det rätta. Då kan man hävda att de inte är goda om de vägrar rätta in sig i ledet. Såsom Aftonblaskan håller på och skrämmer upp människor är skamligt. Vågar inte säga mer på grund av censuren. Detta hade blivit raderat ögonblickligen på några av de större sociala plattformarna. Att sila snacket sitter i ryggmärgen. Vi ska vara glada att vår grundlag i Sverige skyddar demokratin och den personliga friheten. Än sålänge kan de inte ge oss utegångsförbud. Inte tvinga någon bära munskydd heller.


    Håller med dig, använder inte munskydd och blir irriterad på allt hysteriskt dravel som skrivs.
  • Anonym (Mimmi)
    Johannus skrev 2020-12-04 22:10:48 följande:
    Jasså så du menar att jag överdriver......Folk är faktiskt irriterade när man ber dem hålla avstånd...Man får blickar som är obehagliga.
    Skulle ändå säga att det är stor skillnad på att få en knytnäve i ansiktet jämfört med lite irritation.

    Så. ja duöverdriver. Och inte så lite heller
  • Anonym (håller med)
    Ess skrev 2020-12-04 22:45:56 följande:
    Håller med dig, använder inte munskydd och blir irriterad på allt hysteriskt dravel som skrivs.

    Är så trött på denna hysteri. En liten andel blir svårt sjuka, ja, men det står inte i proportion till alla galan restriktiner. Boten blir värre än soten. Men folk har tunnelseende och noll konsekvenstänk.


     


    Barnläkaren Johannes Ludvigsson och barnspykiatern Sven Roman är både kloka och modiga och de har faktiskt fått artiklar publiserade i Expressen. 

Svar på tråden Snälla använd munskydd