• Anonym (Kalle)

    Bråk över magtröja

    Min dotter går i femman.

    Igår hade hon gått och shoppat med en kompis efter skolan och kom hem med nya tröjor.

    Hon visade upp dom och dom såg bra ut, till den sista som visade MINST tio centimeter av magen. Jag sa att den får vi lämna tillbaka och hon blev förbannad.

    Jag sa att hon är för ung för sånt och att jag inte kommer låta henne behålla och nu har hon gömt den och jag lyckas inte hitta den.

    Hon visste innan att jag aldrig skulle godkänna ett sånt plagg.

    Min kompis tycker att jag ska låta henne använda den.

    Vad hade ni gjort i min sits?

  • Svar på tråden Bråk över magtröja
  • Anonym (Linnea)
    Olivera skrev 2020-12-15 12:48:06 följande:

    Magen är väl en kroppsdel som de flesta inte visar till vardags / på jobbet / universitet osv, utan i så fall till fest eller på stranden? Eller?


    Jo sant, men tycker ändå inte magen är så "speciell" på det sättet.
  • Anonym (moral)
    Anonym (Linnea) skrev 2020-12-15 12:44:26 följande:

    Avsöjar magen? Är det en kroppsdel som bör vara hemlig? Då tycker du det är fel med bikini med?


    Bikini kan som sagt vara okej på unga flickor och bara på stranden. Efter en viss ålder är magen definitivt en privat kroppsdel.
  • Pope Joan II
    Anonym (moral) skrev 2020-12-16 08:57:13 följande:
    Bikini kan som sagt vara okej på unga flickor och bara på stranden. Efter en viss ålder är magen definitivt en privat kroppsdel.
    Precis som håret på flickor. Också betraktat som definitivt privat hos en överväldigande mängd människor runt om i världen.

    I den här tråden har verkligen skillnaderna i synsätt i det närmaste utplånats, riktigt unkna värderingar som ligger och fnyser i julstugorna minsann. 
  • Anonym (Malin)
    Pope Joan II skrev 2020-12-16 09:02:53 följande:

    Precis som håret på flickor. Också betraktat som definitivt privat hos en överväldigande mängd människor runt om i världen.

    I den här tråden har verkligen skillnaderna i synsätt i det närmaste utplånats, riktigt unkna värderingar som ligger och fnyser i julstugorna minsann. 


    Vad är det för unkna värderingar?
  • LFF
    Anonym (moral) skrev 2020-12-16 08:57:13 följande:

    Bikini kan som sagt vara okej på unga flickor och bara på stranden. Efter en viss ålder är magen definitivt en privat kroppsdel.


    Vid vilken ålder är magen en privat kroppsdel? Är väldigt nyfiken eftersom jag är 44 år och bara äger bikini att ha både på stranden och i badhuset. Varför ska jag skämmas över min kropp och dölja den bara för att jag inte ser ut som en tonåring längre?
  • Anonym (äcklad)
    Pope Joan II skrev 2020-12-16 09:02:53 följande:

    Precis som håret på flickor. Också betraktat som definitivt privat hos en överväldigande mängd människor runt om i världen.

    I den här tråden har verkligen skillnaderna i synsätt i det närmaste utplånats, riktigt unkna värderingar som ligger och fnyser i julstugorna minsann. 


    Det finns alldeles för många pedofiler som jobbar inom de offentliga, ditt nickname inkluderar Påve-titeln. Du känner väl till Katolska Kyrkans pedofilskandaler? Eller sympatiserar du med dom kanske.

    1. Slöjan är religös, även kristna kvinnor använde det förr på medeltiden, nunnor bär slöjor, ortodoxa kvinnor bär slöjor i kyrkan osv.

    2. Pojkar använder inte magtröja. Vuxna använder inte magtröja normalt sett. Yngre, hippa kvinnor kanske gör. Flickor som är lite mulligare använder inte magtröja

    Detta är en sajt till föräldrar, gravida osv. Folk med barn helt enkelt. Att tro att det inte hänger en del äckel här vore naivt.

    Varför ska endast några flickor använda sig av magtröja när inga andra gör det? Det är inte ett allmänt accepterat plagg och kommer således aldrig heller bli bland barn.

    Det finns seder och klädkoder överallt. Att neka flickor att bära kläder som inte täcker magen på dom , är inget konstigt. Det är normalt i vårt samhälle och det görs utifrån respekt och anständighet, för flickors skull och ingen annans. Hur svårt ska det vara att förstå det? Ni som verkar tro att det är helt normalt har ni något slags förståndshandikapp som gör att ni har så svårt att förstå det?

    Tack till alla andra som är vettiga nog att förstå det. Kanske kan soc omplacera barnen som saknar vettiga föräldrar hem till er istället.. haha
  • LFF
    Anonym (äcklad) skrev 2020-12-16 14:06:50 följande:

    . Flickor som är lite mulligare använder inte magtröja


    Oj då, såg flertalet mulliga flickor/unga kvinnor med magtröjor så sent som i somras här i Stockholm. De tyckte att de var fina i sina kläder och em är du då att säga att det inte passar sig bara för att de inte är pinnsmala?
  • Anonym (moral)
    Pope Joan II skrev 2020-12-16 09:02:53 följande:
    Precis som håret på flickor. Också betraktat som definitivt privat hos en överväldigande mängd människor runt om i världen.

    I den här tråden har verkligen skillnaderna i synsätt i det närmaste utplånats, riktigt unkna värderingar som ligger och fnyser i julstugorna minsann. 
    Håret syns hela tiden i de flesta samhällen. Så nej. 
     The Tolerant Leftie - JIM BALL
  • Anonym (moral)
    LFF skrev 2020-12-16 13:44:12 följande:
    Vid vilken ålder är magen en privat kroppsdel? Är väldigt nyfiken eftersom jag är 44 år och bara äger bikini att ha både på stranden och i badhuset. Varför ska jag skämmas över min kropp och dölja den bara för att jag inte ser ut som en tonåring längre?
    När tonåren nalkas. Varför skulle man skämmas över sin kropp bara för att man inte delar den med kreti och pleti?
  • LFF
    Anonym (moral) skrev 2020-12-17 18:27:50 följande:

    När tonåren nalkas. Varför skulle man skämmas över sin kropp bara för att man inte delar den med kreti och pleti?


    Varför ska jag dölja min mage och inte ha bikini på stranden och i badhuset bara för att jag är vuxen? Varför är magen farlig att visa i bikini?
Svar på tråden Bråk över magtröja