• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • YKY
    Inalina skrev 2021-03-15 19:58:48 följande:

    Jag bor i Schweiz så vi kör privat här, gjorde dock min förra IVF 2018 i Prag och har bara gott att säga om dem.

    Ja en glad överraskning hade vart nåt, har ju lyst mitt negativa test med typ blåslampa haha så idag var det i alla fall väldigt negativt men men får se imorgon!

    Min plan är nog att köra igång så snart som möjligt, tyckte inte det var särskilt jobbigt med hormonstimulering denna gången (kanske för att det typ inte funkade..) oron var mest att bli sjuk under stimuleringen faktiskt, vilket jag också lyckades bli men klarade förkylningen på dagen för äggplock! ;)

    Vet du när du ska köra igång?


    Haha ja man måste ju kolla i alla ljus, vem vet liksom... :)

    Ja covid ger en nya nojor, som att det inte räcker med processen i sig!

    I nästa cykel, den startar i början på april, så blir en insättning i naturlig cykel mot slutet av april om det går enligt plan.
  • jgren
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-15 17:58:26 följande:
    Helt naturlig cykel. Ska bara använda ÄL-stickor. 
    Vad gör Letrozolen?  
    Om jag förstått det rätt så ska letrozolen hjälpa ägglossningen på traven. Ska ta det från mensens 2 eller 3 dag.. 
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-03-14 15:31:44 följande:

    Hoppas att det är ett gott tecken! När satte du in och vilken dag brukar du få din mens på? Inte långt kvar tills testdag :) Jag håller tummarna!

    Min testdag är den 18e men jag förstod redan 7e att det inte blivit något och mensen kom för några dagar sedan. Nu har jag börjar se framåt mot ivf nr 4 i mitten/slutet på april.


    Hej! Glad att se att ni vill fortsätta med ivf och att ni slipper vänta längre än så! Jag är säker på det finns minst ett guldägg för er och det kommer att fästa precis som det ska, även om er väg dit varit lång. :(

    Ska ni gå till samma klinik? Jag tycker de borde tänka utanför boxen den här gången och inte bara köra på och inte göra några förändringar mot tidigare behandlingar. Har de sagt något?

    Har du funderat (och kanske gjort det) med att öka intag av olika vitaminer inför denna gång? Tex q10, magnesium, d-vitamin? Eller gå till Dr Nie på Essingen för akupunktur?

    Kram!
  • ace86

    Tack snälla ni för allt stöd efter mitt X ! Även om jag hållit mig lite i bakgrunden.

    Har varit i kontakt med kliniken idag och om jag/vi känner oss redo så kan vi göra FET efter nästa mens redan. Får se om jag känner mig redo då eller om jag ska låta kroppen återhämta sig en månad till. Vi fick bara en 6 dagars till frysen efter vår första IVF så vill inte använda / slösa bort den för tidigt heller. Är tyvärr heller inte så jättesugen på att göra en hormonbehandling i närtid även om det var relativt skonsamt för mig, men känner nog så just nu efter hela sjukhusvistelsen och operationen.

    Skickar styrka och mod till alla er som kämpar där ute!

  • Dhalia

    Frågar i denna tråden med. Ja har alltid brukat få svullna ömma bröst redan under sprutorna plus efter ovitrelle. Detta är IVF nr 4 och nu kännrr ja inget i brösten varken efter Ovitrelle togs. Alla andra gånger har jag alltid kännt förutom IVF nr2 då jag fick totalfrys oxh de blev inget. Lite orolig att nu kanske min kropp inte är i synk eller om de har med att göra att jag minskat väldigt mycket på koffein? Dricker främst koffeinfritt kaffe nu. Eller kan det skilja så och att man ändå lyckas plussa?

  • Dibella
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-15 15:40:35 följande:
    Åh vad bra att de kunde göra så. :) 
    Förstår stressen ändå. Har man bestämt sig så vill man att det ska ske och inte vänta en massa. 

    Ja, vi får se om vi hinner med. Hoppas såklart det funkar på FET nu i april/maj men oddsen är ju låga att det går på första. 
    Försöker intala mig att 'jag inte dör' om det inte funkar utan helt enkelt får klara mig utan barn. sen kan vi ju köra vidare privat även efter 40 så än är det några år kvar av marginal :)  
    Har bra äggreserv och tydligen lättstimulerad (22 mogna ägg nu sist) men verkar som det skiter sig nånstans på vägen ändå. 
    Får verkligen hoppas på FET nu framöver och att ni hinner med en till om det inte blir något. Tror att privat så är det fram till 42 år, men däremot kostar det ju en hel del. Men vi inväntar det glädjande beskedet om någon månad istället Hjärta
  • Inalina
    YKY skrev 2021-03-15 21:04:35 följande:
    Haha ja man måste ju kolla i alla ljus, vem vet liksom... :)

    Ja covid ger en nya nojor, som att det inte räcker med processen i sig!

    I nästa cykel, den startar i början på april, så blir en insättning i naturlig cykel mot slutet av april om det går enligt plan.
    spännande med insättning i nästa cykel!! håller tummarna!
  • Dibella
    Dhalia skrev 2021-03-16 07:13:29 följande:

    Frågar i denna tråden med. Ja har alltid brukat få svullna ömma bröst redan under sprutorna plus efter ovitrelle. Detta är IVF nr 4 och nu kännrr ja inget i brösten varken efter Ovitrelle togs. Alla andra gånger har jag alltid kännt förutom IVF nr2 då jag fick totalfrys oxh de blev inget. Lite orolig att nu kanske min kropp inte är i synk eller om de har med att göra att jag minskat väldigt mycket på koffein? Dricker främst koffeinfritt kaffe nu. Eller kan det skilja så och att man ändå lyckas plussa?


    Jag har egentligen noll koll eftersom jag bara gjort en stimulering so far, men mina bröst gör generellt mycket mindre ont de månader jag dricker inget eller koffeinfritt kaffe. Jag drack koffeinfritt en del under min stimulering nu och hade mycket mindre ont än "vanligt" (i vanlig cykel)
  • Jenzia

    Här kommer jag också med en fråga för er som gjort IVF tidigare, brukar bortfalls blödningen vara mindre än er vanliga mens? Jag brukar alltid blöda mkt första dagen och sen bara mindre dag två och tre. Sen är mensen klar. Igår blödde jag betydligt mindre än vad jag brukar, kanske hälften så mycket? Trodde jag skulle blöda mer pga av alla hormoner och att slemhinnan var tjockare än den brukar vara.

  • Camii80
    YKY skrev 2021-03-15 17:45:40 följande:
    Ja den chocken när de ringde och rapporterade resultatet då 2019... Inget man förväntar sig! De fick ut 11 ägg, och så blev det 8 blastocyster (en är min dotter nu :) ).

    Hoppas det går bra!. Är det lättare att ha lite is i magen den här gången? Har ni nåt kvar i frysen?
    Tro det eller ej, men det är faktiskt lättare att hantera situationen. Det är nervöst såklart men lättare. 

    Ja, vi har 2 till i frysen från denna behandlingen.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021