• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-03-16 16:46:23 följande:

    Det måste ju handla om något mer tänker jag, statistik eller liknande. Det verkar som klinikerna är ganska fyrkantiga när det kommer till testdagar. Förstår dig definitivt att det bara blir omständigt när du redan vet och ändå måste in på blodprov.


    Känns ju snarare att det är dem som är lite jobbiga Obestämd inte du.


    Jag ringde och meddelade mens och negativt test idag med, då sa de bara att återkom efter test på fredag, du tar väl fortfarande prog. tabletterna? Njaa.. så blev det lite fingerhyttande och jag måste snällt fortsätta, men det tror jag inte jag kommer göra haha känns bara sjukt onödigt, men hur gör ni?


     


    hahaha känner så mkt igen mig i det där! min klinik ringde tillbaka sen o sa att jag kunde få komma på tors kl 07 och ta blodprov och medan de analyserar provet så får jag vänta där o sen träffa läkaren kl 08:15 ;)
    så det var tillmötesgående tyckte jag =)

    och hon sa att jag givetvis skulle fortsätta med medicineringen... jaja självklart sa jag bara ;) håller med om onödigt.. jag blöder ju som en vanlig mens så finns inte en chans att ett litet embryo skulle klara att hålla sig kvar därinne...Obestämd
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-03-16 00:16:27 följande:

    Hej! Glad att se att ni vill fortsätta med ivf och att ni slipper vänta längre än så! Jag är säker på det finns minst ett guldägg för er och det kommer att fästa precis som det ska, även om er väg dit varit lång. :(

    Ska ni gå till samma klinik? Jag tycker de borde tänka utanför boxen den här gången och inte bara köra på och inte göra några förändringar mot tidigare behandlingar. Har de sagt något?

    Har du funderat (och kanske gjort det) med att öka intag av olika vitaminer inför denna gång? Tex q10, magnesium, d-vitamin? Eller gå till Dr Nie på Essingen för akupunktur?

    Kram!


    Tack :) Jag hoppas också att det löser sig snart.

    Vad skönt att du har ett embryo kvar i frysen som du kan sätta in när du återhämtat dig lite.

    Vi är inne på att byta till Linnékliniken i Uppsala, vi ska dit på ett första möte i veckan, men jag är även intresserad av din klinik. Förstår att det är svårt när det inte finns så mycket att jämföra med, men har du varit nöjd och får du en känsla av att de är villiga att testa lite olika metoder?

    Min nuv har varit tydliga med att det är upprepning som gäller.

    Nu har jag börjat med q10 plus att jag tar en del andra vitaminer, min sambo äter också en del vitaminer.

    Inför det näst sista embryoåterförandet var jag hos Dr Nice på en 7-dagars behandling, den gången fäste embryot iallafall en stund, så det ger mig lite hopp. Det var ganska påfrestande, men jag funderar på att testa det en gång till. Har du varit där?

    Kramar
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-03-16 15:48:38 följande:
    Vad krångligt allt ska vara då! Känns ju rätt rimligt att kunna meddela att det inte blev någon graviditet om du fått negativt test och blöder! Jag har inte ens fått någon återkoppling från RMC om mitt meddelande om negativt test, vet inte alls vad som händer nu (de har varit dåliga på att informera om vad som gäller vid FET). Ska ringa den i början av nästa vecka om de inte hört av sig.

    Ja, vi skulle ju slippa mensen i 9 månader nu Jag har iaf lärt mig att inte lita på några symptom under ruvardagarna iaf. Slipper jag bli så här besviken igen hoppas jag. Det kommer lösa sig, det kommer bli bra till slut <3
    ja jag vet inte men utomlands ger de sig aldrig om man inte lämnar ett blodprov.. medans i sverige har jag aldrig hört talas om att någon måste göra det.

    jag fick en tid på torsdag både för blodprov och träffa läkare för uppföljning i alla fall så jag får vara nöjd ändå. hoppas ju kunna planera nästa steg efter det. jadå visst ska vi bli gravida i årHjärta
  • Dhalia
    Dibella skrev 2021-03-16 08:03:41 följande:

    Jag har egentligen noll koll eftersom jag bara gjort en stimulering so far, men mina bröst gör generellt mycket mindre ont de månader jag dricker inget eller koffeinfritt kaffe. Jag drack koffeinfritt en del under min stimulering nu och hade mycket mindre ont än "vanligt" (i vanlig cykel)


    Okej men va bra då kanske det har något samband. Brukar annars inte ha ömma bröst i vanlig cykel men alltid haft de vid IVF förutom denna gången då.
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-16 17:32:01 följande:

    hahaha känner så mkt igen mig i det där! min klinik ringde tillbaka sen o sa att jag kunde få komma på tors kl 07 och ta blodprov och medan de analyserar provet så får jag vänta där o sen träffa läkaren kl 08:15 ;)

    så det var tillmötesgående tyckte jag =)

    och hon sa att jag givetvis skulle fortsätta med medicineringen... jaja självklart sa jag bara ;) håller med om onödigt.. jag blöder ju som en vanlig mens så finns inte en chans att ett litet embryo skulle klara att hålla sig kvar därinne...


    Måste fråga vilken klinik du var på i prag? Har dem sommarstängt? Känner ja får kolla alternativ om detta och FET på Livio inte går vägen.
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-16 20:27:03 följande:
    Måste fråga vilken klinik du var på i prag? Har dem sommarstängt? Känner ja får kolla alternativ om detta och FET på Livio inte går vägen.
    GENNET heter den, ligger i centrala Prag! 
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-03-16 17:45:05 följande:

    Tack :) Jag hoppas också att det löser sig snart.

    Vad skönt att du har ett embryo kvar i frysen som du kan sätta in när du återhämtat dig lite.

    Vi är inne på att byta till Linnékliniken i Uppsala, vi ska dit på ett första möte i veckan, men jag är även intresserad av din klinik. Förstår att det är svårt när det inte finns så mycket att jämföra med, men har du varit nöjd och får du en känsla av att de är villiga att testa lite olika metoder?

    Min nuv har varit tydliga med att det är upprepning som gäller.

    Nu har jag börjat med q10 plus att jag tar en del andra vitaminer, min sambo äter också en del vitaminer.

    Inför det näst sista embryoåterförandet var jag hos Dr Nice på en 7-dagars behandling, den gången fäste embryot iallafall en stund, så det ger mig lite hopp. Det var ganska påfrestande, men jag funderar på att testa det en gång till. Har du varit där?

    Kramar


    Vad va det för typ av behandling? :)
  • jgren
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-16 11:26:11 följande:
    Ah okej.  Förstår. 
    Jag har (till synes) regelbunden ÄL så antar att det är därför jag inte behöver ta det då. 
    Det är det säkert isf. De ringde från kliniken idag bara för att höra hur det ligger till och när jag väntar mig nästa mens på ett ungefär. De hade skrivit ut letrozol och ägglossningssprutan och skulle skicka hem lite information om letrozolens syfte, så ska bli intressant läsa det. Sen ska jag testa med stickor då för att pricka in äl.
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-16 14:46:30 följande:

    jo just det - jag ringde min klinik, som tyckte det lät JÄTTEKONSTIGT att man kunde testa sig så tidigt och vara så säker på att det inte kunde vara positivt (trots att jag blöder som en vanlig mens nu).

    de ville att jag skulle komma och ta ett blodprov på fredag och sen prata med läkaren när de fått provsvaret, vilket jag kan förstå i teorin, men vilket blir en massa merjobb för mig. Ev kunde jag ta ett blodprov nån annanstans och skicka svaret till dem, men det blir inte heller smidigare då jag liksom inte har ett ställe att ta blodprov på nästgårds...

    jaja det är förmodligen jag som är komplicerad och en 'jobbig patient'. de skulle i alla fall tala med läkaren och ringa tillbaka till mig så får se om de har en annan lösning eller om jag måste rätta mig efter deras regler.. suck.. vill bara komma igång och planera inför nästa omgång..


    Det känns så konstigt att kliniken är så inställd på att det är för tidigt att testa RD5/RD6. Ingen av de läkarna har nog varit i samma läge där de desperat har behövt sitta med en ficklampa och lyst underifrån genom testet för att hitta minsta gnutta av streck.. Man vet liksom när det inte har tagit dig och inte. Speciellt när det finns test som kan visa en graviditet 6 dagar innan mens.

    Så imorgon ska du dit för att göra blodprovet?
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-16 21:40:53 följande:

    Vad va det för typ av behandling? :)


    Det är kinesisk akupunktur, hos en akupunktör i stockholm som är lite av en legend på området.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021