• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-05-08 08:09:17 följande:

    Kan knappt fatta att jag skriver detta, men jag är gravid!!!! Helt sjukt!!! Jag väntade på att testet skulle vara lika blankt som alla andra gånger och istället kom strecket direkt!! Jag bara skrek rakt ut till min man! Tror vi båda blev väldigt chockade. Jag har ju noll symptom och var helt övertygad om att det inte blev något denna gången heller, men tji där fick jag!! Och det är helt fantastiskt att bli motbevisad Tack för allt fint stöd i tråden! Kommer fortsätta följa er <3


    Åh så härligt!! Vad glad jag blir för din skull!!<3 jag visste att det skulle ta sig denna gången, kände på mig ett plus för dig!!! Njut nu i helgen och tillåt dig att vara lycklig =) Kram!
  • Inalina
    Frida123123 skrev 2021-05-08 11:25:21 följande:

    Grattis Jenzia!!! Superkul! Jag delar din lycka, för idag på testdagen testade vi positivt- GRAVID 2-3 v!!!!!! Tog först en sticka som visade ett svagt streck bredvid så vi var först osäkra. Som tur är hade vi köpt ett digitalt. Så vi testade igen som då visade klart och tydligt att jag är gravid. Helt ofattbart! Chockad! Ah, vilken pina hela processen med IVF är. Till alla ruvare därute, kämpa! För er som känner att mensen är på väg. Håll ut. Jag hade inga symptom på graviditet förutom mensvärk, som visade sig vara växtvärk. Kram


    Stort grattis!!! <3
  • Estelle011

    Frida och Jenzia stort grattis! Jag hoppas att det sprider sig så att alla här upplever den känslan Baby

    Kan ni alla som plussade skriva hur ni levde under ruvningen? Är det något speciellt ni har inte gjort? Mest intresserad av det med vara aktiv, gå upp i puls 

  • Jenzia
    Frida123123 skrev 2021-05-08 11:25:21 följande:

    Grattis Jenzia!!! Superkul! Jag delar din lycka, för idag på testdagen testade vi positivt- GRAVID 2-3 v!!!!!! Tog först en sticka som visade ett svagt streck bredvid så vi var först osäkra. Som tur är hade vi köpt ett digitalt. Så vi testade igen som då visade klart och tydligt att jag är gravid. Helt ofattbart! Chockad! Ah, vilken pina hela processen med IVF är. Till alla ruvare därute, kämpa! För er som känner att mensen är på väg. Håll ut. Jag hade inga symptom på graviditet förutom mensvärk, som visade sig vara växtvärk. Kram


    Tusen tack!! Och stort grattis själv!! Vilken ruvardag är du på idag? Jag har bara tagit en sticka, var liksom inget snack om saken när strecket kom, det var lika starkt som kontrollstrecket Har testdag på måndag och då tänkte jag ta ett digitalt test också.
  • Jenzia
    Bula2021 skrev 2021-05-08 12:48:13 följande:

    Hurra vad härligt! Grattis!!! Jag har testdag på tisdag - inga symptom förutom i dag när jag känner lite molvärk.


    Tack snälla! Åhhh, ruvar du på en tvådagars eller blastis? Jag har ju heller inga symptom så det behöver inte vara något negativt alls Lycka till på tisdag!
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-05-08 13:21:58 följande:

    Åååh stort grattis :D var det en 2dagars du fick :)


    Tack fina du!!! Denna gången var det en blastocyst, min lilla frysbulle <3 Fick ju bara en till frysen så jag är sååå tacksam.
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-05-08 13:29:31 följande:

    Åh så härligt!! Vad glad jag blir för din skull!!<3 jag visste att det skulle ta sig denna gången, kände på mig ett plus för dig!!! Njut nu i helgen och tillåt dig att vara lycklig =) Kram!


    Tack kära du!! Jag vågade inte tro så mycket på det själv de sista dagarna, så fint att höra att du trott på denna gången! Njuter verkligen, även om jag titt som tätt funderar på att göra ett nytt test bara för att se så

    det inte var något fel på det imorse :-P
  • Jenzia
    Estelle011 skrev 2021-05-08 13:34:57 följande:

    Frida och Jenzia stort grattis! Jag hoppas att det sprider sig så att alla här upplever den känslan 

    Kan ni alla som plussade skriva hur ni levde under ruvningen? Är det något speciellt ni har inte gjort? Mest intresserad av det med vara aktiv, gå upp i puls 


    Tack! Jag har levt som vanligt, men sett till så att jag varit varm hela tiden. Haft inneskor på mig så fötterna inte blir kalla, haha. Jag har gått promenader, men ingen annan träning.
  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-05-08 14:27:55 följande:

    Tack snälla! Åhhh, ruvar du på en tvådagars eller blastis? Jag har ju heller inga symptom så det behöver inte vara något negativt alls Lycka till på tisdag!


    Färskåterföring med blastocyst. Fick även fem till frysen. Känner som lite molvärk i dag, typ som när mens är på G men försöker ignorera bort det helt. I övrigt inga symptom alls :)
  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-05-08 14:34:31 följande:

    Tack! Jag har levt som vanligt, men sett till så att jag varit varm hela tiden. Haft inneskor på mig så fötterna inte blir kalla, haha. Jag har gått promenader, men ingen annan träning.


    Stämmer det att du är på ruvardag 10 i dag med en blastocyst (har för mig du skrev något om det tidigare i tråden)? Jag är också på rd10 i dag med blastocyst men vågar inte testa!! Så rädd att det ska visa negativt att jag nästan vill gå längre än till tisdag - om mens inte skulle dyka upp innan det vill säga...
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021