• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Annna84
    Frida123123 skrev 2021-05-08 21:52:30 följande:

    Till Andrasladdis: åh, är det första FET? Hoppas allt går bra! Vi började vår ivf resa i februari 2020. Hade ett AMH på 0,95. Första försöket 5 ägg, andra försöket 10 ägg, sista gången 13 ägg och överstimulerad.


    Så kul att du lyckades nu på IVF 3 :) Hur många insättningar har du gjort sammanlagt?
  • Frida123123

    Till Anna84, jag har gjort tre IVF, och totalt tre insättningar. Alla med långa protokollet, läkaren lät inte alls positiv vid mitt andra misslyckande, pga min ålder 41, har endometrios, låg AMH, men tji fick de, så ge inte upp.

  • YKY
    Estelle011 skrev 2021-05-08 13:34:57 följande:

    Frida och Jenzia stort grattis! Jag hoppas att det sprider sig så att alla här upplever den känslan 

    Kan ni alla som plussade skriva hur ni levde under ruvningen? Är det något speciellt ni har inte gjort? Mest intresserad av det med vara aktiv, gå upp i puls 


    Inte gjort några förändringar mer än att jag inte drack alkohol. Gick promenader och gjorde träningsövningar hemma som vanligt, dock gör jag tyvärr inte vanligtvis hårdare träning längre så det var ingen förändring.
  • AndraSladdis
    Frida123123 skrev 2021-05-08 21:52:30 följande:

    Till Andrasladdis: åh, är det första FET? Hoppas allt går bra! Vi började vår ivf resa i februari 2020. Hade ett AMH på 0,95. Första försöket 5 ägg, andra försöket 10 ägg, sista gången 13 ägg och överstimulerad.


    Nej, det blir andra FET. Min resa började också våren 2020 och på första FET blev jag gravid men fick avbryta sorgligt nog för ett kromosomfel som inte var förenligt med liv.

    I november 2020 gjorde jag en ny stimulering och nu har vi gjort PGT-A (utomlands). Av olika anledningar blir det inte FET förrän nu.

    Roligt att höra att du är 41 och lyckats bli gravid, det är jag också nämligen!
  • Jenzia
    Annna84 skrev 2021-05-08 18:39:05 följande:

    Stort grattis Frida och Jenzia!! Vad fantastiskt att ni fick plus idag.


    Tusen tack! Håller så tummarna för dig! Det börjar väl dra ihop sig till insättning?!? Väntar du på ägglossning eller vart i cykel är du?
  • Jenzia
    Frida123123 skrev 2021-05-08 19:33:51 följande:

    Till Jenzia: idag är jag på ruvardag 16 (ET=0), vilken är den dagen som jag skulle testa på. Nu kommer nästa fas, tills ultraljudet om 3 veckor, för att se om det finns hinnsäck och tickande hjärta, är det det man kollar?


    Om tre veckor borde vi kunna se en liten böna och ett tickande hjärtat!!! <3
  • Jenzia
    AndraSladdis skrev 2021-05-08 21:24:08 följande:

    Stort grattis för era plus, Jenzia och Frida123!!

    Har följt tråden fast inte skrivit så mycket eftersom jag själv bara väntat länge på att få göra FET. Nästa vecka ska jag äntligen sätta in en blasto om allt går bra :).


    Tusen tack! Och stort lycka till med insättningen nu i veckan
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-05-08 08:09:17 följande:

    Kan knappt fatta att jag skriver detta, men jag är gravid!!!! Helt sjukt!!! Jag väntade på att testet skulle vara lika blankt som alla andra gånger och istället kom strecket direkt!! Jag bara skrek rakt ut till min man! Tror vi båda blev väldigt chockade. Jag har ju noll symptom och var helt övertygad om att det inte blev något denna gången heller, men tji där fick jag!! Och det är helt fantastiskt att bli motbevisad Tack för allt fint stöd i tråden! Kommer fortsätta följa er <3


    ÅÅÅH!!!! Grattis!!!! <3  Vad glad jag blir! :)
  • Iväntanpåivf
    Frida123123 skrev 2021-05-08 11:25:21 följande:

    Grattis Jenzia!!! Superkul! Jag delar din lycka, för idag på testdagen testade vi positivt- GRAVID 2-3 v!!!!!! Tog först en sticka som visade ett svagt streck bredvid så vi var först osäkra. Som tur är hade vi köpt ett digitalt. Så vi testade igen som då visade klart och tydligt att jag är gravid. Helt ofattbart! Chockad! Ah, vilken pina hela processen med IVF är. Till alla ruvare därute, kämpa! För er som känner att mensen är på väg. Håll ut. Jag hade inga symptom på graviditet förutom mensvärk, som visade sig vara växtvärk. Kram


    Grattis!!!! <3 Vad roligt!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021