• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Onemore2018

    Nu är den lilla på plats i magen. 3 till frysen och de andra 5 skulle de odla vidare på. Hoppas liten vill stanna i magen

  • Anonym1Ha

    Hej! Ny här men läst en del.

    Jag och min man är 30+, vi har försökt få barn i 2år. Jag har PCOS, efter 8mån på letrozole med ägglossning varje månad men fortfarande inget pluss skickades en remiss till IVF i dec-20. Vi fick börja med IVF nu i maj -21. Tyvärr verkar jag inte svara lika bra på gonal-f som på letrozol och efter en doshöjning på andra VUL dag 10 hade jag fortfarande ingen blåsa över 10mm. Total besvikelse, det som gått så bra att stimulera fram äggblåsor tidigare.. fick ytterligare en doshöjning av gonal-f och pausa fyremadel över helgen. Nytt VUL på måndag och har det inte hänt något då vill de avbryta detta försöket och börja om nästa mens med högre dos gonal-f från början. Och hur lång tid tar det undrar jag då så klart i vår barnlängtan!!!?

    Den här resan är verkligen en berg och dalbana, först är man super glad att äntligen få chansen med sin första ivf och ett par dagar senare försvinner allt det hoppet. Nu tänker jag ändå försöka hoppas att äggstockarna reagerar över helgen så får vi ta den besvikelsen på måndag annars. Någon som har erfarenhet av detta? Hoppas jag på för mycket?

    Åh va jag tänker på oss alla där ute som kämpar!

  • Truuly
    Anonym1Ha skrev 2021-05-22 16:50:34 följande:

    Hej! Ny här men läst en del.

    Jag och min man är 30+, vi har försökt få barn i 2år. Jag har PCOS, efter 8mån på letrozole med ägglossning varje månad men fortfarande inget pluss skickades en remiss till IVF i dec-20. Vi fick börja med IVF nu i maj -21. Tyvärr verkar jag inte svara lika bra på gonal-f som på letrozol och efter en doshöjning på andra VUL dag 10 hade jag fortfarande ingen blåsa över 10mm. Total besvikelse, det som gått så bra att stimulera fram äggblåsor tidigare.. fick ytterligare en doshöjning av gonal-f och pausa fyremadel över helgen. Nytt VUL på måndag och har det inte hänt något då vill de avbryta detta försöket och börja om nästa mens med högre dos gonal-f från början. Och hur lång tid tar det undrar jag då så klart i vår barnlängtan!!!?

    Den här resan är verkligen en berg och dalbana, först är man super glad att äntligen få chansen med sin första ivf och ett par dagar senare försvinner allt det hoppet. Nu tänker jag ändå försöka hoppas att äggstockarna reagerar över helgen så får vi ta den besvikelsen på måndag annars. Någon som har erfarenhet av detta? Hoppas jag på för mycket?

    Åh va jag tänker på oss alla där ute som kämpar!


    Jag förstår din besvikelse. Jag hade nästan samma situation förra veckan.

    Första vul hade jag bara 3st på 10mm och inga över 10mm på andra sidan. Bara väldigt många små. På andra vul hade det inte skett så mycket heller.

    Det slutade med totalt 4 vul och 3 dosjusteringar. Så det blev äggplock till slut iallafall fastän jag nästan gav upp hoppet där.

    Håller tummarna att dina blåsor växer på bra nu under helgen! Inte kört ännu:)
  • Inalina
    Onemore2018 skrev 2021-05-22 13:09:55 följande:

    Nu är den lilla på plats i magen. 3 till frysen och de andra 5 skulle de odla vidare på. Hoppas liten vill stanna i magen


    Åh så kul att du ruvar nu, lät ju som kanonresultat med 3 till frysen!!! Håller alla tummar nu <3 kram!
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-05-21 14:57:20 följande:

    ja man hoppas ju att någon av alla tabletter och tillskott ska piffa till och 'föryngra' mina ägg lite så det finns en chans åtminstone med IVF framöver om inte annat.

    jodå en del hästdoser med D vitamin har det blivit nu innan ÄL, vi har dessutom riktigt skitväder här i schweiz just nu med massor med regn så d-vitaminet behövs liksom i vilket fall! 

    du gör ingen koll på slemhinnan nu innan återföring? eller det kanske gjordes när du var där senast? Skönt att du känner dig hoppfull, det är ju helt rätt inställning, stort lycka till på söndag!!! håller alla tummar att du får ditt plus om ett par veckor!


    Härligt!! Hoppas att äggen får sig en rejäl kick av alla tillskott!

    Nu har jag inte kollat slemhinnan sedan ca 1,5 vecka tillbaka, så jag hoppas att det ser bra ut. Jag har alltid legat på normal men i undre spannet. Det vore fint om den hade växt till sig mer den här gången, återkommer efter dagen :) Tack för pepp och hejarop! Kram
  • Chajsa
    Anonym1Ha skrev 2021-05-22 16:50:34 följande:

    Hej! Ny här men läst en del.

    Jag och min man är 30+, vi har försökt få barn i 2år. Jag har PCOS, efter 8mån på letrozole med ägglossning varje månad men fortfarande inget pluss skickades en remiss till IVF i dec-20. Vi fick börja med IVF nu i maj -21. Tyvärr verkar jag inte svara lika bra på gonal-f som på letrozol och efter en doshöjning på andra VUL dag 10 hade jag fortfarande ingen blåsa över 10mm. Total besvikelse, det som gått så bra att stimulera fram äggblåsor tidigare.. fick ytterligare en doshöjning av gonal-f och pausa fyremadel över helgen. Nytt VUL på måndag och har det inte hänt något då vill de avbryta detta försöket och börja om nästa mens med högre dos gonal-f från början. Och hur lång tid tar det undrar jag då så klart i vår barnlängtan!!!?

    Den här resan är verkligen en berg och dalbana, först är man super glad att äntligen få chansen med sin första ivf och ett par dagar senare försvinner allt det hoppet. Nu tänker jag ändå försöka hoppas att äggstockarna reagerar över helgen så får vi ta den besvikelsen på måndag annars. Någon som har erfarenhet av detta? Hoppas jag på för mycket?

    Åh va jag tänker på oss alla där ute som kämpar!


    Visst är det en berg och dalbana! Hopp och pepp när man drar igång, besvikelser och massor av väntan. Hoppas vi kan se tillbaka på denna tid snart och ändå tycka det var värt det när vi har vår bebis. Jag var på första VUL på behandlingsdag 7 igår och där hade inte heller hänt tillräckligt så fick höja dosen gonal f. De trodde ändå att det blir äggplock på torsdag eller fredag. Håller alla tummar för dig och att stockarna piggar på sig i helgen!
  • Anonym1Ha
    Truuly skrev 2021-05-22 18:28:02 följande:

    Jag förstår din besvikelse. Jag hade nästan samma situation förra veckan.

    Första vul hade jag bara 3st på 10mm och inga över 10mm på andra sidan. Bara väldigt många små. På andra vul hade det inte skett så mycket heller.

    Det slutade med totalt 4 vul och 3 dosjusteringar. Så det blev äggplock till slut iallafall fastän jag nästan gav upp hoppet där.

    Håller tummarna att dina blåsor växer på bra nu under helgen! Inte kört ännu:)


    Tack för att du delar med dig! Ger lite hopp ändå! Va skönt att det blev äggplock för dig, det är ju en del i det hela sen ska ju allt annat också klaffa <3 Var i processen är du nu? Håller tummarna!
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-05-21 08:03:12 följande:

    Haha! Härligt! Det är samma som här hemma, högar med vitaminer både morgon och kväll :)

    Spännande att du fått till en så så tydlig ägglossning och ?hittat tillbaka? till sexet. Heja dig!! Det har ju fungerat för andra, så plötsligt kanske det händer för er. Har du tagit en hästdos D-vitamin inför ÄL som många skriver om?

    Ja, hoppas plussen smittar av sig på oss också :) Jag har återföring på söndag och nu har jag kört igång med mina mediciner, nässpray, bisolvon och lutinus, utöver alla vitaminer ;) Än så länge känner jag mig hoppfull och det är så himla skönt att få vara i den känslan några dagar till.

    Kram


    Söndag som idag? Hoppas allt går bra, håller alla tummar och tår för oss båda då jag hade återföring av en 6 dagars igår eftermiddag! :) . Har behövt ta en paus från det mest efter mitt X - hitta tillbaka till en trygghet och en bra känsla i kroppen. Så vi sköt fram isättningen en cykel men nu känner jag mig mer mottaglig och redo i hela kroppen!
  • Anonym1Ha
    Chajsa skrev 2021-05-23 10:06:10 följande:

    Visst är det en berg och dalbana! Hopp och pepp när man drar igång, besvikelser och massor av väntan. Hoppas vi kan se tillbaka på denna tid snart och ändå tycka det var värt det när vi har vår bebis. Jag var på första VUL på behandlingsdag 7 igår och där hade inte heller hänt tillräckligt så fick höja dosen gonal f. De trodde ändå att det blir äggplock på torsdag eller fredag. Håller alla tummar för dig och att stockarna piggar på sig i helgen!


    Ja, hoppas som sagt man kan se tillbaka på det sen och se det på ett annat sätt.

    Håller tummarna att dina dosjusteringar gör susen och att det blir äggplock för dig nästa vecka!! Detta var ju nått jag inte hade tänkt på skulle ske så gjorde lite extra ont, alla har ju bara i mitt fall pratat om risken för överstimulering och så blir det inga ägg alls istället... Men blir det inget äggplock så får vi ju ?bara? börja om. Men som sagt, alla känslor, nålstick, hopp och förtvivlan.. det är inte så ?bara? <3
  • ace86

    Hej!

    Hade återföring av en 6dagars igår! Blev lite peppad på att det här är guldägget när vi klev en på kliniken. Det är min första FET, ET blev tyvärr ett X. Blev rekommenderad att ta det lugnt dvs inte bada eller träna i en vecka.

    Jag är van att röra på mig och gör det på ett eller annat sätt varje dag. Att inte få gå raskare promenader, cykla till jobbet eller egen kroppsviktsträning som jag blivit avrekommenderad kanske inte låter så hemskt men jag har ett pågående diskbråck som kräver en viss rörelse varje dag. När jag googlar runt och läser info hos olika kliniker så står det att man inte ska springa ett långdistanslopp eller bära tunga vikter. Blir helt enkelt inte klok på de olika rekommendationerna. Det är klart jag kan vänta 1 vecka och lyssna på min läkaren men vill (och behöver) hitta en rimlig nivå på vilandet.

    Hur har ni gjort efter FET?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021