• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Chajsa
    Truuly skrev 2021-05-25 18:56:54 följande:

    På min dag 10 (andra vul) så hade jag bara totalt 5st på max 10mm. Så mellan andra och tredje vul hade det knappt hänt nånting. Så jag är ändå glad att de valde att öka min dos ytterligare och gav mig en fjärde vul istället för att avbryta. (Även om jag just då kände mig så hopplös som behövde så många vul när de flesta fick bra äggblåsor redan på andra vul) Äggplock skedde på dag 16.

    Blir det ditt tredje vul imorgon då alltså? Oftast hittar de fler ägg på plocket än vad de ser på sista vul. Sen hinner säkert någon få en extra skjuts mot slutet. Det kommer gå bra!

    Det kanske är olika från klinik till klinik, men jag tror att under 5 ägg så sätts de in på dag 2-3. Blir det minst 5 ägg så odlas de till dag 5 :)


    Tre ägg hade växt till sig lite så nu verkar de också med i matchen till äggplocket! Känns bra om än inte superhoppfull. Hoppas hoppas de hittar ett par ägg som kan befruktas och sättas in sen till helgen.

    Är du ruvare nu? :)
  • Chajsa
    Annna84 skrev 2021-05-26 11:58:41 följande:

    Vad härligt att höra!! :)


    Förlåt, förväxlade ditt namn och trodde jag svarade en annan men det blev dubbelt :) tack för pepp, kram!
  • Iväntanpåivf
    ace86 skrev 2021-05-26 00:13:33 följande:
    Samma här! Vi håller tummarna för oss båda!

    Tiden går så långsamt och försöker tänka på annat. När har du testdag?
    Har testdag den 6/6 
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-05-26 11:45:20 följande:
    Härligt!! Då är vi ett gäng :) Heja heja!

    Minns inte vilket försök i ordningen du är på?
    Jag är på försök 1 andra FET. 

    Du?  
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-26 12:20:46 följande:

    Jag är på försök 1 andra FET. 

    Du?  


    Jag är på 4e ivf-behandlingen och det här är 6e insättningen
  • Truuly
    Chajsa skrev 2021-05-26 11:59:44 följande:

    Tre ägg hade växt till sig lite så nu verkar de också med i matchen till äggplocket! Känns bra om än inte superhoppfull. Hoppas hoppas de hittar ett par ägg som kan befruktas och sättas in sen till helgen.

    Är du ruvare nu? :)


    Åh men det låter ju lovande!!

    Nu är jag ruvare! :D satte precis in en blastocyst som redan har kläckts och var på väg ur sitt skal. Väldigt häftigt att se!
  • Anonym1Ha
    Truuly skrev 2021-05-26 15:03:50 följande:

    Åh men det låter ju lovande!!

    Nu är jag ruvare! :D satte precis in en blastocyst som redan har kläckts och var på väg ur sitt skal. Väldigt häftigt att se!


    Så spännande!!! Håller tummarna!!

    När är testdag då?
  • Anonym1Ha
    Chajsa skrev 2021-05-26 11:51:48 följande:

    Ååh hoppas det ser bra ut idag! Mina tre små hade växt till sig lite så just nu ser det ut som att de kommer kunna plocka 6 äggblåsor på fredag, kanske inte så många som har ägg i sig dock. Mina största är stora (över 22 mm) så de vill inte avvakta längre. Men på bara en dag hade tre blåsor växt 3 mm så mycket kan hända. Uppdatera hur det går för dig!


    Åh va kul att de växt till sig lite de andra med!! Då kanske de kan finnas fina ägg där i med på fredag! Får man fråga hur de lade upp din medicinering då? Håller tummarna för fina ägg på fredag!!

    Jag fick också positiva besked idag, ytterligare två blåsor hade växt till sig till runt 10mm så nu är det 7st potentiella varav 3st är lite större runt 14mm nu. Så de ville köra på, men sa att vi kanske inte skulle ha förstora förhoppningar på detta försöker men att vi ?lärt? oss tills nästa försök. Vi tänker iaf vara glada för att vi får fortsätta! Återbesök på fredag och äggplock i början av nästa vecka blev planen! Hoppas det lyckas det här <3
  • Truuly
    Anonym1Ha skrev 2021-05-26 15:19:29 följande:

    Så spännande!!! Håller tummarna!!

    När är testdag då?


    Tack! <3

    Testdag 7/6

    Skönt att du fick positiva besked idag på vul! Till äggplock nästa vecka tror jag garanterat att du har goda chanser att få ett gäng bra ägg :)) blir det ditt 5e vul på fre?

    På mitt sista vul såg man 8st potentiella äggblåsor och fick ändå ut 11st på äggplocket två dagar senare, varav 9 mogna :)
  • dasj

    Ruvardag 12, och andra gravtestet visade ungefär samma resultat som igår.
    Strecket är fortfarande väldigt "ljus".

    Dock kom det en liten blödning idag, något nervös för missfall? Någon som har erfarenhet av detta och vad ska man förvänta sig?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021