• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Bejby2021

    Åh jag är så glad!

    Läkarbesök och VUL idag. Får göra FET om ca 10dagar :)

    Första budet var att vi skulle få vänta till hösten så jag är mycket nöjd!

  • Iväntanpåivf
    Bejby2021 skrev 2021-05-26 18:52:24 följande:

    Åh jag är så glad!

    Läkarbesök och VUL idag. Får göra FET om ca 10dagar :)

    Första budet var att vi skulle få vänta till hösten så jag är mycket nöjd!


    vad skönt! hoppas det går fint
  • Anonym1Ha
    Truuly skrev 2021-05-26 15:44:33 följande:

    Tack! <3

    Testdag 7/6

    Skönt att du fick positiva besked idag på vul! Till äggplock nästa vecka tror jag garanterat att du har goda chanser att få ett gäng bra ägg :)) blir det ditt 5e vul på fre?

    På mitt sista vul såg man 8st potentiella äggblåsor och fick ändå ut 11st på äggplocket två dagar senare, varav 9 mogna :)


    Åh det är ju snart ändå även om dagarna går långsamt ibland!! Håller tummarna!!

    Tack för peppen!! Hoppas du har alldeles rätt <3

    Cahjsas sen tillväxt av de tre små blåsorna gav mig också hopp! Hoppas de kommer ikapp, de ligger ju inte långt efter!!

    Fortsättning följer
  • IVF2021

    Så många som ruvar! Härligt. Håller tummarna för er alla.

    Här tog jag precis första dosen Gonal-F i försök nr 2. Första kontroll redan imorgon bitti då de ska kika efter eventuella cystor som de eventuellt vill tömma innan äggblåsorna börjar växa. Någon som gjort något liknande?

  • Truuly

    Jag gjorde som sagt återföring igår och kom att tänka på en sak. Fick ni se själva insättningen på skärm eller gjordes nåt ul efteråt för att se om embryot satt på plats?

    Här gjordes inget av det. Fick bara se blastocysten på bild. Lite nojig nu om det gick rätt till haha...

    Går på RMC.

  • Annna84
    Truuly skrev 2021-05-27 01:18:31 följande:

    Jag gjorde som sagt återföring igår och kom att tänka på en sak. Fick ni se själva insättningen på skärm eller gjordes nåt ul efteråt för att se om embryot satt på plats?

    Här gjordes inget av det. Fick bara se blastocysten på bild. Lite nojig nu om det gick rätt till haha...

    Går på RMC.


    Det var samma sak för mig, inget ultraljud eller koll. Men dom är ju proffs, så dom borde veta vad dom gör. Men jag blev också lite fundersam. Tidigare gånger har det alltid varit ultraljud för mig.
  • Truuly
    Annna84 skrev 2021-05-27 07:13:37 följande:

    Det var samma sak för mig, inget ultraljud eller koll. Men dom är ju proffs, så dom borde veta vad dom gör. Men jag blev också lite fundersam. Tidigare gånger har det alltid varit ultraljud för mig.


    Har du varit på samma ställe alla gånger? Konstigt om de bara gör ul vissa gånger och vissa inte i så fall.

    Jo såklart. Men hade känts mer tryggt att få se den lilla på plats på skärm hehe
  • Annna84
    Truuly skrev 2021-05-27 07:41:09 följande:

    Har du varit på samma ställe alla gånger? Konstigt om de bara gör ul vissa gånger och vissa inte i så fall.

    Jo såklart. Men hade känts mer tryggt att få se den lilla på plats på skärm hehe


    Det har varit på olika kliniker, och jag har märkt att olika läkare gör på olika sätt. Vi hoppas att detta tillvägagångssätt går vägen för oss båda :)
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-05-26 11:44:22 följande:

    Hej! Jag mår bra tack! Jag har testdag den 3e har jag för mig, så ganska snabbt efter beräknad mens. På förra kliniken hade de ytterligare en vecka. Jag har haft så mycket på jobbet, så som tur är har jag kunnat fokusera på lite annat och känner mig ganska lugn och hoppfull än så länge :) Jag tar både progesteron och en annan medicin den här gången, eftersom vi gjort så många insättningar. Hur mår du? Kramar


    Har också haft mycket i veckan men börjar bli lite nervös, jag närmar mig snart mensens första dag och har inte testdag förrän 1 vecka senare. Klarar jag mig över helgen (då är jag förbi min standardcykel) kommer jag nog ta ett test för att hålla peppen uppe :) jag har någon form av känningar (typ mensvärksliknande) men vet inte vad jag vågar hoppas på? Brukar inte ha värkar så långt innan mens och det har kommit och gått de senaste dagarna. Känner du av något?

    Frågade efter lutinus el dylikt då min lutealfas är något kortare 14 dagar men fick inget utskrivet denna gång. Kan vara så att sjuksköterskan glömde bort att ta det med läkaren och jag själv glömde bort att fråga vid insättningen. Men håller tummarna för att det går vägen ändå helt enkelt.

    Jag tror jag är nervös-spänd-peppad helt enkelt. Tankarna snurrar runt för fullt! :P Kram!
  • Estelle011

    Jag tycker att det är jobbigare att få mens än negativt test så eftersom det är rd10 imorgon, och jag har fått mens båda gångerna då, testade jag idag och ser ingenting :( 
    Finns fortfarande chans men jag hoppas inte. Ser fram emot sommaren med mycket vin i solen och nya tag i höst :)

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021