• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • apan95

    Hur ser de ut för er andra som ruvar just nu?

    Jag är på ruvardag 6 och såklart lite besviken på att ingenting typ känns..? Vet att det är tidigt och så olika för alla. Haft en del ?känningar? i magen igår natt lite idag men inget så supertydligt. Vet att det antagligen beror på lutinus, även tempen är hög och beror på även det på lutinus. hoppet är inte särskilt högt iaf..

    hur mår ni andra? Några symtom eller känningar? :)

  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-09 19:26:52 följande:

    Hur ser de ut för er andra som ruvar just nu?

    Jag är på ruvardag 6 och såklart lite besviken på att ingenting typ känns..? Vet att det är tidigt och så olika för alla. Haft en del ?känningar? i magen igår natt lite idag men inget så supertydligt. Vet att det antagligen beror på lutinus, även tempen är hög och beror på även det på lutinus. hoppet är inte särskilt högt iaf..

    hur mår ni andra? Några symtom eller känningar? :)


    Hej! Jag tror inte att det behöver vara dåligt att inte känna så mycket, utifrån vad jag läst så tycker jag det verkar som att många får symptom först efter att de plussat. Det är ju egentligen då hcg:t är så pass högt att det syns på stickan och symptomen börjar komma. Men klart man gärna vill känna att det händer något där inne och veta innan stickan vet :)

    Själv är jag på RD5 och tiden sniglar fram. Jag skulle kunna kopiera biverkningslistan från Lutinus, för jag har typ check på det mesta. Så jag kan inte lita på något jag känner i kroppen, för symptomen fanns där redan innan återföringen. Så jag får bara hålla ut tills jag testar. Men denna väntan är ju OLIDLIG!

    Har du bestämt när du kommer du testa? :)
  • apan95
    Amelia84 skrev 2021-09-10 07:06:42 följande:

    Hej! Jag tror inte att det behöver vara dåligt att inte känna så mycket, utifrån vad jag läst så tycker jag det verkar som att många får symptom först efter att de plussat. Det är ju egentligen då hcg:t är så pass högt att det syns på stickan och symptomen börjar komma. Men klart man gärna vill känna att det händer något där inne och veta innan stickan vet :)

    Själv är jag på RD5 och tiden sniglar fram. Jag skulle kunna kopiera biverkningslistan från Lutinus, för jag har typ check på det mesta. Så jag kan inte lita på något jag känner i kroppen, för symptomen fanns där redan innan återföringen. Så jag får bara hålla ut tills jag testar. Men denna väntan är ju OLIDLIG!

    Har du bestämt när du kommer du testa? :)


    Ja precis, det har du rätt i! men allt man vill är att känna något haha!

    Läst om vissa som får symtom utav Ovitrelle-sprutan just för att den innehåller ändå en viss mängd HCG, men jag kände ingenting så hoppas kanske att det är så att jag inte reagerar på små mängder..

    Har funderingar på att testa i morgon RD8 just för att söndag är min BIM och känner att jag vill vara lite inställd på de ena eller de andra för att inte bli allt för chockad OM mensen skulle komma. Vet också att RD8 är tidigt att testa men antar att jag kommer göra det ändå..

    har du några planer på att testa tidigare? :)
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-10 07:23:57 följande:

    Ja precis, det har du rätt i! men allt man vill är att känna något haha!

    Läst om vissa som får symtom utav Ovitrelle-sprutan just för att den innehåller ändå en viss mängd HCG, men jag kände ingenting så hoppas kanske att det är så att jag inte reagerar på små mängder..

    Har funderingar på att testa i morgon RD8 just för att söndag är min BIM och känner att jag vill vara lite inställd på de ena eller de andra för att inte bli allt för chockad OM mensen skulle komma. Vet också att RD8 är tidigt att testa men antar att jag kommer göra det ändå..

    har du några planer på att testa tidigare? :)


    Ja, men då är det säkert så att din kropp inte är så känslig för HCG. Jag vet, det enda man vill är att känna något. När man har försökt så länge så vill man ju inget hellre än att få känna sig gravid. Det kommer vi ju få ångra bittert när vi ligger där på toalettgolvet :p

    Åh vad spännande att du ska testa imorgon! Även om det är tidigt så plussar ju vissa då, så vi håller tummarna att du är en av dem och att det kommer ett plus på stickan! Så spännande :)

    Jag är väldigt sugen på att testa, men ska försöka hålla mig till nästa vecka nån gång. Har egentligen testdag den 21a men kommer inte kunna hålla mig så länge.
  • Inalina
    apan95 skrev 2021-09-10 07:23:57 följande:
    Ja precis, det har du rätt i! men allt man vill är att känna något haha!

    Läst om vissa som får symtom utav Ovitrelle-sprutan just för att den innehåller ändå en viss mängd HCG, men jag kände ingenting så hoppas kanske att det är så att jag inte reagerar på små mängder..

    Har funderingar på att testa i morgon RD8 just för att söndag är min BIM och känner att jag vill vara lite inställd på de ena eller de andra för att inte bli allt för chockad OM mensen skulle komma. Vet också att RD8 är tidigt att testa men antar att jag kommer göra det ändå..

    har du några planer på att testa tidigare? :)
    Hej! Åh vad spännande med test imorgon, om du har en blastis är nog RD8 inte så tidigt utan det finns chans att se något dåGlad! åh jag håller tummarna för dig imorogn bitti!!

    Själv är jag ju på RD 2 med 2 dagars haha så mitt lilla liv är ju inte ens en blastis ännuTungan ute men den borde väl fästa sig i helgen tänker jag så jag kan testa till nästa helg! Har läst om folk som fått svagt positivt redan på RD 7 med 2 dagars men det låter väääldigt tidigt så då skulle jag nog inte lita på något resultat ändå eftersom Ovitrelle också kan ligga kvar ett tag.
    Denna gången ska jag försöka ha is i magen....Drömmer som du skriver så ger Ovitrelle en del symptom såsom ömma bröst,  däremot hade jag inga ömma bröst eller känningar alls när jag testade positivt med min dotter 2018. symptomen med molvärk kom lite senare. 
  • apan95
    Amelia84 skrev 2021-09-10 08:05:01 följande:

    Ja, men då är det säkert så att din kropp inte är så känslig för HCG. Jag vet, det enda man vill är att känna något. När man har försökt så länge så vill man ju inget hellre än att få känna sig gravid. Det kommer vi ju få ångra bittert när vi ligger där på toalettgolvet :p

    Åh vad spännande att du ska testa imorgon! Även om det är tidigt så plussar ju vissa då, så vi håller tummarna att du är en av dem och att det kommer ett plus på stickan! Så spännande :)

    Jag är väldigt sugen på att testa, men ska försöka hålla mig till nästa vecka nån gång. Har egentligen testdag den 21a men kommer inte kunna hålla mig så länge.


    Haha ja precis! Konstigt att man nästan kan längta efter att må illa. Jag blev spontant gravid för ett år sedan och märkte ingenting förutom molvärk och ont i svanken typ. men slutade tyvärr i missfall, men då förstod man ju att man ändå kan må bra!

    Känns så jobbigt när man har testdag på en vardag tycker jag. lättare att hantera känslorna på helg oavsett positivt eller negativt..

    Min riktiga testdag är om en vecka, alltså fredag 17/9. Hade aldrig kunnat hålla mig..:)
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-09-09 16:03:58 följande:

    Verkligen, bergochdalbanan! Håller vi tummarna på ruvarn och att du kanske får något till frysen! Men de tyckte inte det var värt att sätta åter 2?


    Yes, hade ägglossning i tis (tror jag), så strax under två veckor till sprutstart förhoppningsvis Solig


    Nej de ville inte sätta åter 2 av olika 'kvalitet' (mitt fina hade ju 6 celler och de andra 2 celler), vet inte om det var nåt de sa för att de egentligen inte vill sätta in 2 eller om det finns några vetenskapliga bevis, jag har ju dock läst en del studier (surprice haha!!) om att om det ena embryot är mycket sämre än det andra man sätter in så jobbar kroppen för att bli av med det dåliga så då kanske det bra embryot försvinner också i ett MF.Obestämd så det kändes ändå bra att få ett tillbaka Glad

    åh vad spännande med sprutstart snart!Solig  denna gången tyckte jag att sprutorna var det 'enkla' momentet - tänk vad det kan ändras från de första gångerna man gjorde detta! kram!
  • apan95
    Inalina skrev 2021-09-10 08:21:13 följande:

    Hej! Åh vad spännande med test imorgon, om du har en blastis är nog RD8 inte så tidigt utan det finns chans att se något då! åh jag håller tummarna för dig imorogn bitti!!

    Själv är jag ju på RD 2 med 2 dagars haha så mitt lilla liv är ju inte ens en blastis ännu men den borde väl fästa sig i helgen tänker jag så jag kan testa till nästa helg! Har läst om folk som fått svagt positivt redan på RD 7 med 2 dagars men det låter väääldigt tidigt så då skulle jag nog inte lita på något resultat ändå eftersom Ovitrelle också kan ligga kvar ett tag.

    Denna gången ska jag försöka ha is i magen.... som du skriver så ger Ovitrelle en del symptom såsom ömma bröst,  däremot hade jag inga ömma bröst eller känningar alls när jag testade positivt med min dotter 2018. symptomen med molvärk kom lite senare. 


    Haha just nu är det verkligen en skräckblandad förtjusning att testa i morgon. Hade ju varit skönt att leva kvar i tänket att så länge motsatsen inte är bevisad är jag gravid. Men samtidigt behöver jag ofta tid för att bearbeta saker så känner jag mig själv rätt är det ändå skönt att få veta lite tidigare!

    Så spännande för dig! Visste inte att det visade olika tidigt med olika utvecklade embryon men det låter ju såklart logiskt! Håller tummarna för dig nästa helg <3
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-09-03 19:15:15 följande:
    Hej, ja det gick bra och röntga brösten var där max en halvtimma med väntetid inräknat. Lite öm nu bara men är nog mens kombinerat med att jag spännde mig en del, de klämmer ju faktiskt åt Man börjar få kallelse vid 40 om man inte har sjukdomshistorik i släkten med bröstcancer då kan få kallelse tidigare. Jag har fyllt 40 nu i vår men ingen kallelse hade kommit än. Cellprov tar jag typ vart 3e år om jag inte minns fel. De har inte sagt något om att de vill ha uppdaterat cellprov i alla fall, bara poängterat att det är viktigt att man tar dem.
    Hej! jaha redan vid 40! det låter ju bra, ju tidigare desto bättre om de skulle upptäcka något såklart.
    ja har hört att mammografi kan vara lite obehagligt men jag måste kolla upp när det görs i Schweiz... 

    nästa v är det dags för din hysteroskopi, hoppas det ska gå fint och att de fixar till så att ditt lilla embryo vill fästa ordentligt nästa gång!Hjärta ska du göra stimulerad FET eller i naturlig cykel?
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-09-10 09:19:30 följande:

    Hej! jaha redan vid 40! det låter ju bra, ju tidigare desto bättre om de skulle upptäcka något såklart.

    ja har hört att mammografi kan vara lite obehagligt men jag måste kolla upp när det görs i Schweiz... 

    nästa v är det dags för din hysteroskopi, hoppas det ska gå fint och att de fixar till så att ditt lilla embryo vill fästa ordentligt nästa gång! ska du göra stimulerad FET eller i naturlig cykel?


    Hej, tja vi ivfare är ju rätt vana nu att det kläms och tas på oss med diverse verktyg/nålar/händer så mammografin blir nog en barnlek för dig. Man är inte bara van att det inte är runt underlivet utan på ett helt annat ställe Kommer just nu från Cellprov, jag sköt upp det när kallelsen kom sist då jag just då var gravid efter ivf, bidde inget då men man vill som inte att nån/nått ska vara där inne och peta innan ul då man kan se att hjärtat tickar som det ska. Träffade på den barnmorska jag haft förut i väntrummet, hon kände inte igen mej, jag hade i och för sig mask på mig, men det kändes ändå lite tråkigt..hon har ju lite fler att hålla koll på så det är förståeligt.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021