Frida123123 skrev 2021-09-06 17:54:14 följande:
Tråkigt att höra. Det dom ser på vul är antal äggblåsor. Alla äggblåsor innehåller inte ägg. Så det är nog förklaringen på detta. Men 8 ägg av 16 st låter lite, men inte ovanligt. Vet inte hur stora dina äggblåsor varit på vul. Att ägg släpper kan väl hända, nog inte vanligt. Hoppas på att äggen befruktas och delas som dom ska nu. När får ni veta?
hej, jodå jag vet att de bara ser äggblåsorna och att de kanske inte alltid innehåller ägg. men idag fick läkaren endast punkterat 8 äggblåsor där alla innehöll ägg, dvs 9 äggblåsor har ju försvunnit i rymden nånstans? men ja jag håller tummarna att de 5 som var mogna nog att göra ICSI på ska växa till sig i alla fall :) Så spännande med din ruvning och testdag snart!! kram!
Fogeln skrev 2021-09-06 18:05:58 följande:
Jag hade det problemet. Första äggplocket såg de 11 blåsor men fick ut 1 ägg (som var omoget). Andra äggplock såg de ca 15-16 blåsor och fick ut 10 (varav 4 var mogna). Jag fick aldrig någon förklaring till det dock.
Hoppas alla dina 5 vill vara med och dela sig nu! Inte omöjligt att det ändå blir blastisar av dem :)
Ok, skönt man inte är ensam, även om det inte är kul att dela den upplevelsen.. är fortfarande konfunderad över att de bara hittade 8 äggblåsor idag när jag senast på VUL i lördags såg 16-17... jag skulle få ett möte med läkaren efter den här processen som kanske kunde förklara mer. nä jag håller tummarna stenhårt för att någon blir en blastis som kan frysas, men jag har bokat in återföring dag 2 på ons och stannar kvar i Prag tills dess.Kram!
Amelia84 skrev 2021-09-06 18:44:45 följande:
Nej vad tråkigt att höra, klart man bli besviken när man går med tron att det är 16-17 blåsor. Men det finns fortfarande 5 stycken mogna ägg, och vem vet, alla kan ju bli befruktade och dela sig. Och det behövs ju bara ett guldägg för att lyckas :) Men förstår verkligen besvikelsen.
Ta hand om dig nu ikväll och unna dig massa gott på hotellet. Nu kan du inte påverka mer! Så får vi se vad de säger imorgon!
Ja precis, jag lyckas alltid få upp hoppet när de ser ganska många äggblåsor på mina ultraljud (så var det även i våras) men då tog de ut alla äggblåsor men alla innehöll inte ägg/var inte mogna nog att befruktas. ja det behövs bara ett guldägg men den gången vi lyckades få 3 blastisar så hade jag 12 befruktade ägg så oddsen känns så himla låga nu :/ jag kör överföring dag 2 trots att kliniken helst vill vänta till dag 3 men jag kan inte vara kvar i Prag hela veckan. (hade annars tänkt åka hem i morgon för att sedan åka tillbaka på lördag för återföring, men nu bokade jag om och åker hem ons eftermiddag istället.
hehe ja du kan skriva upp att jag frossar i allt gott som finns här! (och just nu ruvar jag ju inte eller något så kan även ta ett glas vin eller en drink haha!
Imorogn bitti hör de av sig hur befruktningen har gått! Kram