• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Janni81

    Hej och fint att få följa alla er som kämpar

    Har gjort min första ivf och ruvar sedan igår på en femdagars blastocyst. Jag fick ut 13 ägg varav 11 blev befruktade. Samtliga långtidsodlades då. Igår fick jag reda på att det fanns en färsk blastocyst till mig och tre var klara för frysen. De skulle odla vidare ytterligare sex ägg till idag för att se om några fler går att frysa då de tyckte flera såg bra ut men var lite långsammare. Ett resultat som dom var väldigt nöjda med.

    Men jag blir lite fundersam. Nu hoppas jag på att jag bär på mitt guldägg och inte behöver fundera mer. Men utredningen har inte visat på varför jag och min partner är ofrivilligt barnlösa. Jag har fått tre missfall, ett v 8, ett i v 14 med tvillingar och ett i v 6. Då jag är äldre, 39, så har de trott det bero på dålig äggkvalite. Men om jag nu får så bra resultat på ivf, som 4 blastocyster, högst troligt ännu fler på 11 ägg, så borde det inte vara kvalitén det är fel på. Får funderingar om det är något annat som gör att jag inte får behålla barnen som läkarna inte hittat.

    Är det någon som har en liknande erfarenhet.

  • apan95

    en liten uppdatering från mig.

    testade i går och fick ett svagt plus med predictor early. dock tycker jag att det var på tok för svagt för ruvardag 8. Men strecket var helt klart där och rosa. ser det även i dag.

    Imorse(rd9) testade jag igen men nu men någon sån där billig sticka bara, som visade såklart ingenting.

    Så jag antar att något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen.

    Är iallafall inställd på att detta gått åt skogen och vill egentligen bara sluta med lutinus så mensen kan komma. Har BIM idag. Men får stå ut tills på fredag (testdag).

    Blandade känslor här hemma. besvikelse över ett streck som ändå fanns där men hopp över 5 till som finns i frysen..

    Lycka till ni andra <3

  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

    Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.


    Wow!! Stort grattis!! <3
  • apan95
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

    Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.


    GRATTIS!!! <3
  • endotjej92
    Smilla93 skrev 2021-09-12 07:43:40 följande:

    Hej alla!

    Jag fattat inte alls vad som händer.

    Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.


    Det ser ju jätte positivt ut skulle jag säga! Grattis!! Jag testade själv varje dag nu när jag plussade och det var svagt från rd 6 men inte förens rd 14 var det två lika starka streck på testen.
  • endotjej92
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

    Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.


    Va härligt!! Grattis så glad man blir för varje som skriver detta! <3
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

    Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.


    Underbart! Stort grattis! :)
  • Estelle011
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

    Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.


    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

    Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.


    Åh wow!!! Stort GRATTIS! Så underbart!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021