• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • apan95
    Inalina skrev 2021-09-12 12:56:22 följande:

    Hej vännen!! Ibland behöver man nog ha lite is i magen och olika test visar olika tydligt! HCG ändras varannan dag så testa igen i morgon du är fortfarande hyfsat tidigt i processen och jag tror det är få som får ?starka? test på RD 8.. försiktigt grattis så länge så håller jag tummarna för lite starkare streck imorgon!! Kram!


    Tack va du är gullig! <3 hoppas du har rätt och kanske att HCG:t får sen en rejäl skjuts. Men är ändå inställd på motsatsen.. kram och lycka till <3
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-09-12 09:58:58 följande:

    En till ruvare i gruppen  testdag 27/09. Känns såååå länge, och dessa dagar brukar gå så långsamt men nu är det gjort i alla fall och det finns ingenting mer jag kan påverka


    Så spännande, välkommen till ruvargänget! Jag är på RD 4 idag med min lilla 2dagars, fick reda på igår att inget av de andra klarade sig till blastocyst så nu är det allt eller inget med denna lilla.

    Jag har ju förhoppningar att det ska gå bra såklart men ingen plan B om det inte funkar :/ försöker inte tänka på det scenariot utan försöker leva på som vanligt och inte tänka så mkt..
  • Smilla93

    Tack för alla svar och kloka ord!! Tog ett digitalt nu och nu vågar jag mig tro att den lilla rackaren fäst! Allt kan ju hända men ändå en milstolpe!

  • IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-12 13:02:28 följande:

    ... Då BIM brukar ligga mkt tidigare än testdagen... <3


    Alltså jag behöver hjälp att tänka. Du och många andra skriver att BIM brukar ligga långt före testdag. Jag tycker alla får så sena testdagar, alla utom jag. Förra gången (FET) fick jag på RD 10 och denna på RD 12. Båda i princip på BIM. Är det något med min cykel som är knasigt eller varför blir det så?

    Testdag 23/9 denna gång! Heja oss alla. Jag ska försöka bara stå ut och hålla mig ovanför vattenytan. Tur att tankens kraft inte påverkar resultatet, bara måendet längs vägen dit.
  • IVF2021
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

    Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.


    Grattis!! Gjorde de något annorlunda denna gång eller det var bara envishet och en ?bra batch? helt enkelt? Håller tummarna för att första ultraljudet går betydligt bättre denna gång.
  • IVF2021
    Smilla93 skrev 2021-09-12 13:38:14 följande:

    Tack för alla svar och kloka ord!! Tog ett digitalt nu och nu vågar jag mig tro att den lilla rackaren fäst! Allt kan ju hända men ändå en milstolpe!


    Vilken aktivitet här är i tråden idag! Stort grattis!!
  • Anonym1Ha

    Hej brudar! Följer er i det dolda typ, nu är jag så nervös inför imorgon så behöver skriva av mig lite!! Skrev lite här vid IVF 1 som var i maj, lång stimulering, äggplock dag 23 och 1 av 5 ägg befruktades men slutade dela sig dag 2, ingen återföring.

    IVF 2 startade nu i augusti. Äggplock dag 16, 17 ägg, 5befruktade och planerade ET imorgon dag 5. Förutom att det är svårt att hålla tankarna på det positiva spåret (flera gånger tänkt att nu kommer de ringa som förra gången och säga att äggen slutat dela sig, så lägger sig inte svullnaden efter äggplocket!! Är tydligt svullen om nedre delen av buken nu men inte ont och har inte gott upp något i vikt. Men tankarna snurrar så klart att det finns en risk att jag är överstimulerad och inte kommer få tillbaka imorgon för det. Förstår att ingen här kan säga hur det kommer gå men ni kanske har lite pepp att skänka <3 Har ni fortsatt varit svullna dag 4-5 efter äggplock och ändå fått tillbaka?

    Grattis till plusen som dykt upp i helgen! Underbart!! Hoppas på fler snart, och att jag ska få bli ruvare för första gången imorgon <3

  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-12 13:18:29 följande:

    Jag är på RD 4 idag med min lilla 2dagars, fick reda på igår att inget av de andra klarade sig till blastocyst så nu är det allt eller inget med denna lilla.

    Jag har ju förhoppningar att det ska gå bra såklart men ingen plan B om det inte funkar :/ försöker inte tänka på det scenariot utan försöker leva på som vanligt och inte tänka så mkt..


    Åh nej, vad tråkigt att de andra inte klarade sig! Men jag håller alla tummar för ditt guldägg <3

    Hur mår du nu?
  • Amelia84

    [quote=81373120][quote-nick]Smilla93 skrev 2021-09-12 13:38:50 följande:[/quote-nick][/quote]

    Åhh <3 Stort grattis!! Vilken underbar känsla!!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021