• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • msofia91
    MAKL skrev 2021-03-08 19:03:37 följande:

    Hej!

    Inte lätt att veta vad kroppen håller på med i alla lägen, det tror jag vi alla kan intyga. Men som du säger så kan det ju bero på massa olika saker.

    Du kanske inte hade någon äl trots äl sekret och därför så har du inte fått någon mens.

    Och det där med hormoniell preventivmedels användning som sedan kan störa efterkommande cykler under en lång tid efter att man slutat med dom har man ju hört massor av. Jag tror inte att dom förstör så mycket så man aldrig mer kan ha äl och ställa till med massa fertilitets problem. Men för vissa så är det ändå något som kroppen behöver en del tid för att återställa sin balans till det normala igen. Var det länge sedan du slutade med ditt preventivmedel?

    Sen är det väl alltid lugnast att höra av sig till vården om man är jätte orolig. Och att man ser till att verkligen stå på sig för att få den vård man själv vill ha.


    Jag slutade för ca 8månader sen.. Men cykeln har varit som en klocka innan det. Tror nog också att den bara pausat lite.. Men hur ska man räkna nu, om man nu ska ta ältester osv. Ska man räkna som att man hade mens när den typ kommit och därför börja testa den dagen som det fertila fönstret borde dyka upp typ.
  • MAKL
    msofia91 skrev 2021-03-08 19:09:52 följande:

    Jag slutade för ca 8månader sen.. Men cykeln har varit som en klocka innan det. Tror nog också att den bara pausat lite.. Men hur ska man räkna nu, om man nu ska ta ältester osv. Ska man räkna som att man hade mens när den typ kommit och därför börja testa den dagen som det fertila fönstret borde dyka upp typ.


    Ja då borde det ju inte vara därför kan man tycka.

    Bra fråga. Jag har inget bra svar på det. Men antingen så väntar du några dagar till och ser om du får mens. Och får du inte det så visst kan du testa med äl tester och se om du får utslag på dom, men risken är väl att det kan gå åt många test. Tempar du? För isf så kan man ju få äl bekräftad också genom högre temp efter äl.
  • Villblimamma96

    Lägger till mig själv i listan nu. Var över två veckor sen med den senaste mensen (som slutat idag) och pratade med en barnmorska som trodde jag var gravid, men fick ju mens ändå sen. Nu försöker vi igen, tredje gången nu! :)

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

    Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

    Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

    Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

    Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

    VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

    Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket) PLUSSAT

    Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

    Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

    Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

    hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

    Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

    BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

    Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

    15/3, 28 år (7:e försöket)

    Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

    apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

    Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

    Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

    Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

    Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

    Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

    Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

    Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

    KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

    Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

    Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

    Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

    Villblimamma96, 31/3, 25 år (3:e försöket)

  • FruH2

    Hej! Jag vill gärna vara med här. Är ubder den längsta perioden nu. Bim på lördag 13/3. Blir 6e försöket för oss.

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

    Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

    Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

    Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

    Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

    VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

    Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket) PLUSSAT

    Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

    Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

    Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

    FruH2, 13/3,28år (6:e försöket)

    hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

    Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

    BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

    Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

    15/3, 28 år (7:e försöket)

    Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

    apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

    Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

    Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

    Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

    Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

    Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

    Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

    Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

    KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

    Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

    Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

    Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

    Villblimamma96, 31/3, 25 år (3:e försöket)

  • FruH2

    Med längta period menar jag självklart denna eviga väntan. Förstår inte hur den kan vara så lång...

  • neongirl

    Ännu en mens, ännu en besvikelse. Speciellt när mensen som aldrig är sen var sen. Skulle hunnit med två BIM denna månad, men eftersom mensen var sen flyttas nästa BIM fram till april. Så typiskt!

    Snart ett år sedan jag tog ut min p-stav, trodde aldrig jag skulle behöva hålla på så här länge. Mensen krånglade visserligen första månaderna efter uttag, så vi började inte försöka aktivt förrän i höstas, men ändå. Och överallt plussar människor i min närhet. Nej då, jag är inte bitter... inte alls... 

  • Soff
    Lisen91 skrev 2021-03-07 01:04:28 följande:
    Tack <3 åh, jag förstår känslan. Tycker du att det funkar bra att tempa? Har funderat på det men känns som att det är för mycket jobb, liksom att ta samma tid varje dag osv. Men det kanske snarare är jag som gör det till ett problem?

    Ja det är verkligen svinjobbigt. Vill ju inte vara missunnsam. Men det är kanske som du säger att det får komma senare.

    Exakt! Jag håller alla tummar för er och hoppas att det blir ett plus snart <3

    Det är bra på så sätt att man får bekräftat om ÄL skett, förutom det så har jag insett att det bara är en stor stress att tempa. Det var inte det för mig i början, för att jag inte hade så stor kunskap om vad kurvorna egentligen visar, men nu när jag kan mer så har det blivit jättestressande. Så nu kommer jag bara tempa till ÄL skett, sen sluta och försöka slappna av mer istället. 


    Näe precis, det är en hemsk situation. Jag ställer just nu in mig på att jag närsom kommer få ett gravidbesked från min bror. Dom har haft det väldigt lätt att bli gravida, men fick missfall för ett tag sen (har 1 barn sen innan), och jag bara väntar på att nästa besked kommer, och hur jag ska hantera det. Skulle göra enormt ont att hon blivit gravid 2 gånger under den tiden jag inte blivit gravid alls. 


    Fick 1 gravidbesked igår från en vän/kollega, men där var det faktiskt lite speciellt för vi har stöttat varandra under en längre tid, och dom har kämpat något enormt under en lång tid, och hon har fått 2 missfall på vägen. Så att hon äntligen blivit gravid och det verkar gå vägen denna gången, glädjer mig faktiskt. Så i enstaka fall kan jag glädjas, men då är det för att man delat den resan och man vet vad dom också gått igenom. 


    Tack detsamma <3 Kommer satsa allt mitt krut på fr.o.m nu att få in mer avslappning i min vardag med akupunktur, yoga och diverse, för att få bort stress i min kropp som sitter djupt sen länge, och vem vet, det kanske skapar bättre förutsättningar för att faktiskt bli gravid. 

  • Sellerin

    Nu är det min tur att ha alla de här luriga tecken som man varje månad letar efter! Egentligen förstår jag ju att jag inte är gravid, haft ömma bröst sedan ÄL, något jag haft de senaste månaderna fram tills mens. Men så störtdök tempen i söndags och har hållit sig hög efter det. I söndagskväll fick jag sånt himla hugg i livmodern, samt känningar på att nu är mensen på gång. Sa till min sambo att imorgonbitti (måndag) kommer mensen. Men den har fortfarande inte velat ge sig tillkänna!

    Ska nog ta ett graviditetstest imorgon ifall den inte dykt upp. Det känns samtidigt lite jobbigt för nu får jag plötsligt upp förväntningarna, även om jag starkt känner att det inte är något nu heller. Verkar för sent i cykeln för en implantationsdipp, samt att vi typ missade ÄL. Men ja, ni vet hur det ligger till, man hoppas så ändå!!

  • Molybden
    Sellerin skrev 2021-03-09 12:15:27 följande:

    Nu är det min tur att ha alla de här luriga tecken som man varje månad letar efter! Egentligen förstår jag ju att jag inte är gravid, haft ömma bröst sedan ÄL, något jag haft de senaste månaderna fram tills mens. Men så störtdök tempen i söndags och har hållit sig hög efter det. I söndagskväll fick jag sånt himla hugg i livmodern, samt känningar på att nu är mensen på gång. Sa till min sambo att imorgonbitti (måndag) kommer mensen. Men den har fortfarande inte velat ge sig tillkänna!

    Ska nog ta ett graviditetstest imorgon ifall den inte dykt upp. Det känns samtidigt lite jobbigt för nu får jag plötsligt upp förväntningarna, även om jag starkt känner att det inte är något nu heller. Verkar för sent i cykeln för en implantationsdipp, samt att vi typ missade ÄL. Men ja, ni vet hur det ligger till, man hoppas så ändå!!


    Du är inte ensam. Mina förhoppningar är höga den här månaden. Får också ömma bröst efter ägglossning och det har alltid släppt 1-2 dagar innan mens men imorse var de ömmare än dagarna innan. Jag har haft konstiga smärtor i magen också som jag aldrig haft tidigare.

    Håller tummarna för dig!
  • Link92
    Sellerin skrev 2021-03-09 12:15:27 följande:

    Nu är det min tur att ha alla de här luriga tecken som man varje månad letar efter! Egentligen förstår jag ju att jag inte är gravid, haft ömma bröst sedan ÄL, något jag haft de senaste månaderna fram tills mens. Men så störtdök tempen i söndags och har hållit sig hög efter det. I söndagskväll fick jag sånt himla hugg i livmodern, samt känningar på att nu är mensen på gång. Sa till min sambo att imorgonbitti (måndag) kommer mensen. Men den har fortfarande inte velat ge sig tillkänna!

    Ska nog ta ett graviditetstest imorgon ifall den inte dykt upp. Det känns samtidigt lite jobbigt för nu får jag plötsligt upp förväntningarna, även om jag starkt känner att det inte är något nu heller. Verkar för sent i cykeln för en implantationsdipp, samt att vi typ missade ÄL. Men ja, ni vet hur det ligger till, man hoppas så ändå!!


    När jag plussade hade jag också ömma bröst från ÄL (höll i sig till missfallet startade på riktigt). Hade ingen tydlig dipp som din graf visar men plussade på ÄL+14 när temperaturen gick över 37 grader (som den aldrig annars gör om jag inte är sjuk). Den gången hade vi sex dag 9,10,14,15,16 med ÄL uppskattad till dag 21 (men hade corona då och feber nästan ända fram till ÄL så inte helt hundra). Så spermierna kan ligga och lura i kroppen i väntan på ÄL :) hoppas det här går vägen för dig!!
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet