• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • VirrePirre06
    Sellerin skrev 2021-12-14 22:55:48 följande:

    Skönt att det såg bra ut, mkt bra att du åkte in och kollade :)

    Spännande med hinnsvepning:D har du molvärk nu? Det hade jag konstant efter jag gjort det, sedan startade förlossningen 3 dgr senare. Oklart om det berodde på hinnsvepningen eller ej, men jag vill ändå tro det eftersom det blev en tydlig skillnad efter att barnmorskan svept!


    Har tyvärr inte känt något alls :/ Kom en del blod när hon gjorde den, men det har avtagit nu :) Får hoppas det kommer igång av sig själv, det är ju bäst :)
  • neongirl
    Sellerin skrev 2021-12-14 22:57:51 följande:

    Ingen hinnsvepning för din del?

    Skönt allt såg bra ut :)


    Nej, hon gjorde inget sånt utan sa att det sker på förlossningen på måndag i så fall. Känns som det är väldigt olika. Tycker ibland det känns som att kroppen vill starta det hela men inte riktigt kommer igång. :(
  • bananmilkshake

    Jag har gjort en grupp nu! Den är helt privat, går inte att söka på eller se medlemmar eller nånting. Så skicka meddelande till mig här med ditt namn på fb så bjuder jag in dig som vill vara med. :)

  • Grapefrukt89
    Thewalk skrev 2021-12-11 11:48:32 följande:
    Hej hej

    Jag deltidsammar mina tvillingar. Vi kör på NAN pro 1 och det funkar kanon. Kruxet tycker vi är att hitta rätt flaska. Vi har testat en del och vi har just nu MAMs till den ena och herobility till den andra. Vi har lite problem med att den ena sväljer mycket luft och blir väldigt orolig i magen. Men man får prova sig fram och se vad som passar. :)

    NAN har även sensitive som alternativ, men vi har kört på ?vanlig?

    På sjukhuset fick de både NAN och Semper. De accepterade båda.
    tips fick jag på bb om flaskmärket Dr Brown som ska minska luftsväljandet och efterlikna bröstet å mycket som möjligt om det är så att man vill amma också. ^^
  • Bula2021
    Grapefrukt89 skrev 2021-12-15 17:50:01 följande:

    tips fick jag på bb om flaskmärket Dr Brown som ska minska luftsväljandet och efterlikna bröstet å mycket som möjligt om det är så att man vill amma också. ^^


    Tack snälla för tips :)
  • Bula2021

    Ni som nu fått era barn, vad har ni använt för bindor hemma efteråt? Man har ju förstått att nättrosorna som finns på förlossningen är en dröm, men jag tänker sedan, hemma till avslaget. Vanliga nattbindor av större (största :D) modell eller något specifikt? Tipsa gärna på märke och modell som funkar för er!

  • bananmilkshake
    Bula2021 skrev 2021-12-15 19:16:48 följande:

    Ni som nu fått era barn, vad har ni använt för bindor hemma efteråt? Man har ju förstått att nättrosorna som finns på förlossningen är en dröm, men jag tänker sedan, hemma till avslaget. Vanliga nattbindor av större (största :D) modell eller något specifikt? Tipsa gärna på märke och modell som funkar för er!


    Jag tog med några av sjukhusets bindor hem, som jag hade främst till natten. Dom egna jag köpt på apotea var sådär men jag var ju tvungen att använda dom ändå.. sen kunde jag börja använda vanliga ganska snabbt och efter bara lite mer än en vecka så slutade jag blöda och det räckte med trosskydd. :o
  • Thewalk
    Bula2021 skrev 2021-12-15 19:16:48 följande:

    Ni som nu fått era barn, vad har ni använt för bindor hemma efteråt? Man har ju förstått att nättrosorna som finns på förlossningen är en dröm, men jag tänker sedan, hemma till avslaget. Vanliga nattbindor av större (största :D) modell eller något specifikt? Tipsa gärna på märke och modell som funkar för er!


    För mig har det räckt med vanliga nattbindor från dag 3 ungefär, jag var ju på sjukhus i en vecka men efter att jag kommit hem har jag bara haft vanliga bindor. Nu har jag normal storlek på dagen och nattbinda på natten.
  • Bula2021
    bananmilkshake skrev 2021-12-15 20:36:56 följande:

    Jag tog med några av sjukhusets bindor hem, som jag hade främst till natten. Dom egna jag köpt på apotea var sådär men jag var ju tvungen att använda dom ändå.. sen kunde jag börja använda vanliga ganska snabbt och efter bara lite mer än en vecka så slutade jag blöda och det räckte med trosskydd. :o


    Thewalk skrev 2021-12-15 21:07:14 följande:

    För mig har det räckt med vanliga nattbindor från dag 3 ungefär, jag var ju på sjukhus i en vecka men efter att jag kommit hem har jag bara haft vanliga bindor. Nu har jag normal storlek på dagen och nattbinda på natten.


    Låter lovande! Ska försöka sno med några extra från sjukhuset när man väl lämnar. Har hört flera som säger att det inte finns bättre än dem :)
  • Grapefrukt89
    Bula2021 skrev 2021-12-15 19:16:48 följande:

    Ni som nu fått era barn, vad har ni använt för bindor hemma efteråt? Man har ju förstått att nättrosorna som finns på förlossningen är en dröm, men jag tänker sedan, hemma till avslaget. Vanliga nattbindor av större (största :D) modell eller något specifikt? Tipsa gärna på märke och modell som funkar för er!


    Jag hade större blödningar i ca 10-12 dagar. Därför köpte jag förlossningsbindor på apotek hjärtat eller apotea.se... Även fram till nu, snart 3 veckor sen min lilla föddes så kör jag på nattbindor (typ always night). Blöder egentligen inte mycket men gillar att byta ofta. Är livrädd för infektion eller annan irritation så jag har inte vågat chansa. :P Plus att avslaget luktar lik, så då är det skönt att bli av med även endast lite avända bindor om man kan känner jag, haha! Tycker även förlossningsbindorna funkade super med vanliga boxer-trosor. Typ bättre än nät-trosorna för min del.
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET