• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • annaveronika84
    Katizi80 skrev 2021-05-30 21:11:12 följande:

    Gått in i v 8 nu och ska på vul imorgon. Är lite orolig eftersom det inte alls gick bra sist. Men jag har haft starkare illamående denna gången så hoppas det betyder något positivt..


    Åh spännande! Hoppas verkligen det går bra! Jag hade velat haft mer illamående men får bara någon attack då och då, men trött lite yr och ömma bröst. Men vi får se på tisdag!
  • hejhejkola
    Katizi80 skrev 2021-05-30 21:11:12 följande:

    Gått in i v 8 nu och ska på vul imorgon. Är lite orolig eftersom det inte alls gick bra sist. Men jag har haft starkare illamående denna gången så hoppas det betyder något positivt..


    Håller tummarna för dig!
    Steeph skrev 2021-05-30 21:21:38 följande:

    Jag har gått ifrån endast ömma bröstvårtor till att nu ha ömma bröst, lite ilningar och molvärk ibland och även mer trött. Går in i vecka 6 på tisdag så det är en väldigt lång väg att vandra?

    Inget illamående men det är nog för tidigt antar jag.


    Det är ju ett gott tecken att symtomen ökar i alla fall :) Vi kanske ska vara glada för våra milda symtom nu, ifall de plötsligt en dag slår till med full kraft, haha!
  • pippi12345
    hejhejkola skrev 2021-05-30 18:37:53 följande:

    God kväll! Tänkte kika in här och kolla hur läget är med er alla? :)

    Jag gick in i vecka 7 i torsdags och jag känner mig inte alls gravid. Lite öm i brösten och trött, men annars mår jag precis som vanligt.. någon annan vars symtom avtagit efter några veckor? Antar att det kan vara för att kroppen vänjer sig vid hormonerna?


    Mitt illamående som jag kunde känna lite vagt då och då har inte visat sig under de senaste dagarna. Blir nästan lite nojig. Dock trött och även ömma bröstvårtor.
  • pippi12345
    hejhejkola skrev 2021-05-30 18:37:53 följande:

    God kväll! Tänkte kika in här och kolla hur läget är med er alla? :)

    Jag gick in i vecka 7 i torsdags och jag känner mig inte alls gravid. Lite öm i brösten och trött, men annars mår jag precis som vanligt.. någon annan vars symtom avtagit efter några veckor? Antar att det kan vara för att kroppen vänjer sig vid hormonerna?


    Just ja. I vecka 5+5
  • hejhejkola
    pippi12345 skrev 2021-05-30 22:29:17 följande:

    Mitt illamående som jag kunde känna lite vagt då och då har inte visat sig under de senaste dagarna. Blir nästan lite nojig. Dock trött och även ömma bröstvårtor.


    Tror det är normalt för symptom att komma och gå lite som de vill. Men nojig blir man ju ändå!
  • mariell94

    Hemligheten är ute, för vår del. 
    Nära vänner som vi inte kunnat undvika ställde oss mot väggen i helgen och sa skämtsamt att vi nu faktiskt får berätta Tungan ute så då beslöt vi oss för att berätta för våra mammor också, på mors dag. 

    det är än väldigt tidigt, men skönt att inte behöva ljuga och komma med bortförklaringar! 

    Nu känns det dock som att det kommer att börja blöda bara för att vi har berättat, som att det är någon karmaeffekt som träder i kraft och förstör allt... 

  • NatMar005
    mariell94 skrev 2021-05-31 08:59:08 följande:

    Hemligheten är ute, för vår del. 

    Nära vänner som vi inte kunnat undvika ställde oss mot väggen i helgen och sa skämtsamt att vi nu faktiskt får berätta  så då beslöt vi oss för att berätta för våra mammor också, på mors dag. 

    det är än väldigt tidigt, men skönt att inte behöva ljuga och komma med bortförklaringar! 

    Nu känns det dock som att det kommer att börja blöda bara för att vi har berättat, som att det är någon karmaeffekt som träder i kraft och förstör allt... 


    Förstår hur du menar och tänker. Vi berättade för svärföräldrarna igår, mors dag och allt, men de reagerade inte direkt med att bli överlyckliga vilket gjorde mig och minnsambo väldigt ledsna..

    Så otroligt tråkigt särskilt när vi har kämpat så som vi har gjort och de vet om det. Vi får bara glädjas åt att så många andra är lyckliga för vår skull men visst skaver det..
  • Link92
    NatMar005 skrev 2021-05-31 09:15:11 följande:

    Förstår hur du menar och tänker. Vi berättade för svärföräldrarna igår, mors dag och allt, men de reagerade inte direkt med att bli överlyckliga vilket gjorde mig och minnsambo väldigt ledsna..

    Så otroligt tråkigt särskilt när vi har kämpat så som vi har gjort och de vet om det. Vi får bara glädjas åt att så många andra är lyckliga för vår skull men visst skaver det..


    Men oj! Så himla tråkigt! <3 Vad fick ni för reaktion då? Jag tänker att en del har svårt att visa känslor men din sambo känner väl sina föräldrar.

    Bra att ni kan ha annat fokus, det är ändå ni som är de mest lyckligt lottade som har en efterlängtad graviditet på G!
    mariell94 skrev 2021-05-31 08:59:08 följande:

    Hemligheten är ute, för vår del. 

    Nära vänner som vi inte kunnat undvika ställde oss mot väggen i helgen och sa skämtsamt att vi nu faktiskt får berätta  så då beslöt vi oss för att berätta för våra mammor också, på mors dag. 

    det är än väldigt tidigt, men skönt att inte behöva ljuga och komma med bortförklaringar! 

    Nu känns det dock som att det kommer att börja blöda bara för att vi har berättat, som att det är någon karmaeffekt som träder i kraft och förstör allt... 


    Ja här är den också ute, sedan förra helgen. Min mormor blev inlagd på sjukhus och har inte långt kvar och jag ville hinna berätta för henne. Hon blev jättestolt och mamma som var med började grina eftersom hon vet hur länge vi försökt (och behövde en glad nyhet mitt i allt med mormor)

    Jag var mest nervös för att berätta för pappa eftersom vi ska åka till Thailand med honom över jul och nyår eftersom han fyller 60 i höst. Men han blev bara glad och sa att resa, det kan man göra senare. Planen var att komma hem 5/1 men med BF 9/1 blir det svårt haha.

    Men jag håller med om att ångesten över missfall blivit mer påtaglig. Jag har börjat få en del rosa och blodiga flytningar och även om jag vet att slemhinnorna blir mer känsliga nu så känns det ändå som att det här inte kommer gå vägen..
  • mariell94
    NatMar005 skrev 2021-05-31 09:15:11 följande:
    Förstår hur du menar och tänker. Vi berättade för svärföräldrarna igår, mors dag och allt, men de reagerade inte direkt med att bli överlyckliga vilket gjorde mig och minnsambo väldigt ledsna..

    Så otroligt tråkigt särskilt när vi har kämpat så som vi har gjort och de vet om det. Vi får bara glädjas åt att så många andra är lyckliga för vår skull men visst skaver det..
    Förhoppningsvis var det bara chocken! Dom vaknar nog snart och blir överlyckliga för er skull Glad 
    Link92 skrev 2021-05-31 09:25:32 följande:
    Men oj! Så himla tråkigt! <3 Vad fick ni för reaktion då? Jag tänker att en del har svårt att visa känslor men din sambo känner väl sina föräldrar.

    Bra att ni kan ha annat fokus, det är ändå ni som är de mest lyckligt lottade som har en efterlängtad graviditet på G!
    mariell94 skrev 2021-05-31 08:59:08 följande:

    Hemligheten är ute, för vår del. 

    Nära vänner som vi inte kunnat undvika ställde oss mot väggen i helgen och sa skämtsamt att vi nu faktiskt får berätta  så då beslöt vi oss för att berätta för våra mammor också, på mors dag. 

    det är än väldigt tidigt, men skönt att inte behöva ljuga och komma med bortförklaringar! 

    Nu känns det dock som att det kommer att börja blöda bara för att vi har berättat, som att det är någon karmaeffekt som träder i kraft och förstör allt... 


    Ja här är den också ute, sedan förra helgen. Min mormor blev inlagd på sjukhus och har inte långt kvar och jag ville hinna berätta för henne. Hon blev jättestolt och mamma som var med började grina eftersom hon vet hur länge vi försökt (och behövde en glad nyhet mitt i allt med mormor)

    Jag var mest nervös för att berätta för pappa eftersom vi ska åka till Thailand med honom över jul och nyår eftersom han fyller 60 i höst. Men han blev bara glad och sa att resa, det kan man göra senare. Planen var att komma hem 5/1 men med BF 9/1 blir det svårt haha.

    Men jag håller med om att ångesten över missfall blivit mer påtaglig. Jag har börjat få en del rosa och blodiga flytningar och även om jag vet att slemhinnorna blir mer känsliga nu så känns det ändå som att det här inte kommer gå vägen..

    Vilka härliga reaktioner, absolut kan man resa framöver! Skrattande

    Men håller med om att det känns som att allt är förstört bara för att man har berättat, konstig grej egentligen, varför skulle det ha en påverkan, är väl bara sitta lugnt och se - kan ju inte så mycket annat göra! 

    Jag hade en del rosa flytningar förra veckan, dessa har avstannad men det har många andra symtom också... förutom matthet och tröttheten. 

  • Jojjans
    Katizi80 skrev 2021-05-30 21:11:12 följande:

    Gått in i v 8 nu och ska på vul imorgon. Är lite orolig eftersom det inte alls gick bra sist. Men jag har haft starkare illamående denna gången så hoppas det betyder något positivt..


    Jag har också vul idag, vid lunch. Så otroligt pirrig och spänd och nervös, har riktigt svårt att koncentrera mig på jobbet. Vilken tid ska du ha? Håller tummarna för oss idag :)
Svar på tråden BF Januari 2022 ????