• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • EmelieE1996
    Katizi80 skrev 2021-05-31 21:47:48 följande:

    Tack :)

    Jag har varit lätt illamående från v 5, varje dag.. Inte konstant med periodvis under dagen. Men nu i v. 8 har det vart mkt mer. Och jag är sååå trött. För mig är tröttheten värst. Skönt att man kan jobba hemma nu. Brukar ta pauser och lägga mig i soffan. Hehe. Men jag har inte barn sen innan så kan tänka mig att det är påfrestande.

    Känner även att jag blir mycket tröttare i benen när jag yogar, cyklar osv. Nån mer som känner detta? 


    Okej, har du mått så illa att du kräkts? Som tur är så har jag inte kräkts men det känns som om det är nära ibland. Jag har sådan fobi för att kräkas :/

    Men lyx att kunna lägga sig och vila :) Jag har tur om jag kan vila en stund på helgen, annars är det full rulle 24/7 varje dag. Men ja, man är väldigt privilegierad som kan jobba hemifrån så det får man ha i åtanke när det känns jobbigt.
  • EmelieE1996
    pippi12345 skrev 2021-05-31 21:43:42 följande:

    Går in i vecka 7 imorgon och har känt illamående från och till men aldrig kräkts.

    Med sonen började jag kräkas i vecka 12 och fortsatte så varje dag till vecka 22...


    Jag har inte heller kräkts ännu som tur är, men det känns nära ibland. Mådde du som du gör nu när du väntade sonen också eller hade du inget illamående förrän i V 12?
  • Jojjans
    EmelieE1996 skrev 2021-05-31 20:39:37 följande:

    Måste fråga, är det bara jag som mår så sjukt illa såhär tidigt i graviditeten? Jag är bara i V 6 och mår illa i stort sett hela tiden. Idag har jag bara kunnat äta knäckebröd med smör på och druckit lite Proviva. Jag mår illa bara av tanken på mat..Jag mådde väldigt illa när jag väntade min dotter också och fick vid ett tillfälle dropp, så jag är rädd att jag ska få det lika tufft den här graviditeten. Jag vet att man inte ska klaga och jag är så tacksam över att ha blivit gravid men jag får ångest bara av tanken på att må dåligt och kräkas i flera veckor, särskilt som jag har min dotter på 2 år och arbetar heltid (visserligen hemifrån).


    Jag kräktes aldrig i min första graviditet. Blev bara yr och åksjuk och lite illamående. Men hade jag haft det så som du beskriver hade jag omedelbart sett till att sjukskriva mig. Man vinner inget (ev ekonomisk, men vad är det om hundra år) på att bita ihop och kämpa vidare. Bättre att orka vara en bra mamma.
  • EmelieE1996
    Jojjans skrev 2021-06-01 07:55:05 följande:

    Jag kräktes aldrig i min första graviditet. Blev bara yr och åksjuk och lite illamående. Men hade jag haft det så som du beskriver hade jag omedelbart sett till att sjukskriva mig. Man vinner inget (ev ekonomisk, men vad är det om hundra år) på att bita ihop och kämpa vidare. Bättre att orka vara en bra mamma.


    Ja, jag var tvungen att sjukskriva mig imorse då jag vaknade kl 05 och kräktes flera gånger. Jag inser ju att det här bara är början så jag ska boka in läkarbesök och se till att bli sjukskriven lite längre. Vad skönt att du slapp må så dåligt under din förra graviditet, hur mår du nu?
  • Katizi80
    annaveronika84 skrev 2021-05-31 22:31:08 följande:
    Alltså familjeliv lever verkligen ett eget liv när jag ska skriva på telefonen. Blev ett mycket märkligt inlägg innan det här. Det jag svarade var Alltså de sista meningarna. Att jag känner av flåset märkbart!
    Blev så för mig igår med när jag skrev fr mobilen :)

    Skönt att höra. Jag körde ett tufft pass igår, var helst slut efteråt och känner mig helt mörbultad idag :))
  • Katizi80
    EmelieE1996 skrev 2021-05-31 22:34:47 följande:
    Okej, har du mått så illa att du kräkts? Som tur är så har jag inte kräkts men det känns som om det är nära ibland. Jag har sådan fobi för att kräkas :/

    Men lyx att kunna lägga sig och vila :) Jag har tur om jag kan vila en stund på helgen, annars är det full rulle 24/7 varje dag. Men ja, man är väldigt privilegierad som kan jobba hemifrån så det får man ha i åtanke när det känns jobbigt.
    Har inte kräkts som tur är. Stackarn! Låter jobbigt, läste att du sjukskrev dig.
  • Katizi80
    Link92 skrev 2021-05-31 22:09:56 följande:
    Blir absolut trött fortare när jag tränar! Var på en joggingtur innan middagen idag och benen (mest vaderna) kändes helt döda efter 2,5 km. Jag brukar oftast orka lite längre än så haha. Tog en paus men fick ge mig vid knappt 4 km. Tänker att man får lyssna på kroppen och anpassa sig :)
    Ja, man får nog anpassa sig. Jag brukar cykla in till stan. Nu värker det i benen som bara den redan efter några tramp. Läste nån stans att man kan få tunga ben som gravid, ofta tidigt i första trimestern och i sista trimestern. 
  • EmelieE1996
    Katizi80 skrev 2021-06-01 09:08:18 följande:

    Har inte kräkts som tur är. Stackarn! Låter jobbigt, läste att du sjukskrev dig.


    Hoppas du slipper. Ja det värsta är att jag mår illa konstant hela tiden, även direkt efter att jag har kräkts.
  • pippi12345
    EmelieE1996 skrev 2021-05-31 22:40:10 följande:

    Jag har inte heller kräkts ännu som tur är, men det känns nära ibland. Mådde du som du gör nu när du väntade sonen också eller hade du inget illamående förrän i V 12?


    Minns inte... haha. Det var elva år sedan! Jag var med i en grupp på familjeliv då med så kan läsa mina inlägg. Eftersom det var mitt första barn så skrev jag otroligt mycket under den tiden.

    Har även gjort två aborter i vecka 9 och vecka 6 och då vet jag att jag mådde illa så att jag kräktes.

    Tror det är olika beroende på graviditet faktiskt och även åldern kan nog spela in samt vilken fysisk form man är i. Försöker att inte jämföra mina olika graviditeter.
  • pippi12345
    Katizi80 skrev 2021-06-01 09:06:21 följande:

    Blev så för mig igår med när jag skrev fr mobilen :)

    Skönt att höra. Jag körde ett tufft pass igår, var helst slut efteråt och känner mig helt mörbultad idag :))


    Känner också av min kondis samt att jag får mjölksyra i benen direkt när jag cyklar. Fick t om lite träningsvärk dagen efter trädgårdsarbete, aldrig hänt tidigare... haha
Svar på tråden BF Januari 2022 ????