• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • klyban
    molly50 skrev 2021-05-30 12:21:15 följande:
    Jag vet inte om du har missförstått mig.
    Men jag har inte påstått att uppföljningen sker med blodprov.
    Jag inser det tokiga i det.
    Så jag förstår inte vart du vill komma med att påstå att jag gav mig in i diskussionen om hur uppföljningen sker?
    Det enda jag har skrivit är att uppföljningen sker genom att man själv får rapportera in om man får biverkningar.
    Inte annars.
    Något annat har jag inte skrivit.

    Som sagt vad, jag förklarat vad det är för diskussion du klämt dig in i.
    Och varför du låtsas om att jag inte redan förklarat detta för dig två gånger är udda, vid detta laget är jag inte längre intresserad varför du glömmer av den.
    Då det är vad du klämt dig in i, och det är vad som är adresserat.


     


    En uppföljning sker på mediciner ifrån vaggan till graven, det är vad jag säger.
    Sen resten man läser in vet jag inte vad ni vill ha sagt med, då ni aldrig berättar detta.
    Uppföljning sker alltid, och ansvar som invid har man alltid, så inget man heller kan glömma av.


     


    Ska vi köra en fjärde gång och förklara samma sak?
    Menar det bör ju vara rätt tydligt efter redan en gång, men nu är vi inne på tredje gången och ställer  mig frågande till varför den faktan är så svår och ta in och fast man sagt det 3 gånger.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    klyban skrev 2021-05-30 12:30:17 följande:

    Som sagt vad, jag förklarat vad det är för diskussion du klämt dig in i.
    Och varför du låtsas om att jag inte redan förklarat detta för dig två gånger är udda, vid detta laget är jag inte längre intresserad varför du glömmer av den.
    Då det är vad du klämt dig in i, och det är vad som är adresserat.


     


    En uppföljning sker på mediciner ifrån vaggan till graven, det är vad jag säger.
    Sen resten man läser in vet jag inte vad ni vill ha sagt med, då ni aldrig berättar detta.
    Uppföljning sker alltid, och ansvar som invid har man alltid, så inget man heller kan glömma av.


     


    Ska vi köra en fjärde gång och förklara samma sak?
    Menar det bör ju vara rätt tydligt efter redan en gång, men nu är vi inne på tredje gången och ställer  mig frågande till varför den faktan är så svår och ta in och fast man sagt det 3 gånger.


    Ja,du har upprepat detta flera gånger,men svarar inte på hur du menar på vilket sätt uppföljningen sker.
    Då blir det svårt att försöka föra en diskussion.
  • klyban
    molly50 skrev 2021-05-30 12:41:06 följande:
    Ja,du har upprepat detta flera gånger,men svarar inte på hur du menar på vilket sätt uppföljningen sker.
    Då blir det svårt att försöka föra en diskussion.

    Detaljerna får du ta med tillverkarna, men uppföljning sker dock inte på den svartvita samtliga.
    Och det är vad jag har pratat om och det du svarat på.
    Och detta är bland annat ett resultat av neurosedynskandalen och den uppföljning vi har idag.


    Varför man tar det till de svartvita områdena vet jag inte, för så fort man gör så slutar man berätta nått,


     


    Varför tror du ingen uppföljning sker av tillverkarna?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2021-05-30 12:41:06 följande:
    Ja,du har upprepat detta flera gånger,men svarar inte på hur du menar på vilket sätt uppföljningen sker.
    Då blir det svårt att försöka föra en diskussion.
    Han vill inte diskutera, han drar igång sitt vanliga fotknölsbitande. Han vill alltid ha "sista ordet" med varje person han svarar, och han svarar alla, vare sig han förstått vad man sagt eller inte. Bäst är att ignorera.
  • molly50
    klyban skrev 2021-05-30 12:55:09 följande:

    Detaljerna får du ta med tillverkarna, men uppföljning sker dock inte på den svartvita samtliga.
    Och det är vad jag har pratat om och det du svarat på.
    Och detta är bland annat ett resultat av neurosedynskandalen och den uppföljning vi har idag.


    Varför man tar det till de svartvita områdena vet jag inte, för så fort man gör så slutar man berätta nått,


     


    Varför tror du ingen uppföljning sker av tillverkarna?


    Jag tänker inte ta något med tillverkarna.
    Jag var mest nyfiken på din åsikt.
    Men eftersom du upprepar samma saker hela tiden så lär jag inte få något svar på det.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2021-05-30 15:12:50 följande:
    Han vill inte diskutera, han drar igång sitt vanliga fotknölsbitande. Han vill alltid ha "sista ordet" med varje person han svarar, och han svarar alla, vare sig han förstått vad man sagt eller inte. Bäst är att ignorera.
    Ja,du har helt rätt.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-30 11:10:43 följande:

    Det är bra att vi visar antivaccers, tycker inte du det?

     

    Är man osäker ska man inte ta ett eget beslut som antivaccers gör, och ett beslut de inte förstår ens.

    Extremt simpelt faktiskt.

     

    Ja, undra om tredje sprutan, hänger du inte med i frågan menar du.

    Ja, nu är det dax för en googling inser jag, och sen kommer obskyra detaljer för dölja dina fel och dina missar.(Det är inte första gången vi ser detta mönster.)

    Det är ett icke svar på en fråga som jag ställde om specifikt.

    Vill du försöka igen?

    Ett icke svar till och inget svar på min specifika fråga.

    Märkte du det?

    Undrar då resten av jorden märkte det.


    Antivaccers? Tredje sprutan? Har du druckit dit helt stupfull eller?

    Du frågade varför folk var inlägga efter att ha fått vaccinet. Svaret är kanske för eventuella biverkningar som inte är anafylastisk chock. Du vet detta finns fler biverkningar som folk kan bli dålig av och behöva sjukvård för.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-30 11:17:59 följande:

    Nope, då denna uppföljning sker löpande och helt utan min inblandning, kanske inte introduktionskursen berättade detta för dig.

    Som du förstår har man uppföljningar ifrån vaggan till graven på mediciner.

    Varför du vill låtsas bort dessa är en gåta, men kanske det är jobbigt att ha fel hela tiden inte vet jag.

    Ja, uppföljning görs alltid på mediciner, från vagga till graven.

    Det är ett av resultaten av neurosedynskandalen.

     

    Behöver inte googla saker jag vetat om i flera decennier, det är ju självförklarande.

    Och hur ändrar det dina fel menar du?

    Men det är väldigt intressant att du påstår att du är utbildad, och sen missar missar och åter missar, och ditt svar är alltid googling och sen en obskyr detalj som du istället vill diskutera än det fel du gjorde.

    Och sen efter den punkten låtsas du om att allt alltid har varit rätt, men det vet vi alla inte är fallet.

     

    Komiskt nog har vi redan haft mer än en uppföljning på vaccinen, men såklart är uppföljning att man måste ta multipla blodprov på varje som tagit vaccin.(det påståendet är så tokigt att jag vet inte om jag ska skratta åt det, men det är ditt och det får du ta ansvar för den tokiga.)

    Ja, då gör man sig omöjlig med sitt svart och vitt, och svart och vitt verkar vara din stora favorit.

    Men tyvärr säger man inget med en sådan argumentation, och det är därför du använder den.

    Om man inte hänger med vad som sker i verkligheten, så blir det såna här tokiga svar.


    Om den inte sker med din inblandning så vet du inte ens om det sker eller hur den sker. Bra då har vi fått svar på att du inte vet ett skit om eventuella uppföljningar.

    En dem av en uppföljning för att förebygga eventuella blodproppar av vaccin kan vara att man tar prover på blodplättarba. Inte multipla blodprover. Utan blodprover på just antalet blodplättar.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-30 11:19:26 följande:

    Om du redan har autoimmuna sjukdomar i släkt, så är ju det mycket troligt att panderix inte var orsaken ens.

    Om du resonerar så, så bör du verkligen isolera dig.


    Vaccinet gjorde att den autoimmuna sjukdomen triggades. Den utlöste inte sjukdom men gjorde så att den triggade, dvs blossade upp. Och ja, det är inte ovanligt att vacciner triggar bla autoimmuna sjukdomar.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-05-30 11:38:24 följande:

    Då berättar jag igen att du klämde in dig i den diskussionen och den att man skulle ta multipla blodprov på samtliga som tar vaccin.

    Du kan förstå hur löjligt det svart och vitt argumentationen och enda sättet en uppföljning kan ske på, och det tokiga i det?

    Det är sista gången jag förklarar vad du har gett dig in i för diskussion, för tycker det bör räcka med att förklara den två gånger.

    Och det spelar ingen som helst roll hur uppföljningen gått till, uppföljningen sker.

    Och detta med inte ha eget ansvar, vad är det ett argument för?


    Den ende som pratar om multipla blodprover är DU.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?