• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Ess
    AndreaBD skrev 2021-06-15 12:51:47 följande:

    Så du försöker skrämma upp folk här med en biverkning som är övergående! När det dyker upp nya mutationen som kan vara farliga! Ju fler som inte är vaccinerade inom kort tid desto större risk för att vi aldrig blir av med denna sjukdom!


    Vi kommer ändå aldrig bli av med detta eftersom det muterar. Det är bara att vänja sig vid att leva med det.
  • Ess
    AndreaBD skrev 2021-06-15 12:45:58 följande:

    Jag tvekade förra gången att kalla det för desinformation, för att det "bara" var en överdrift, men egentligen var det det. Men man vill inte vara petig. Men du FORTSÄTTER med desinformationen!

    Du insinuerar att man ger AZ vaccin till dem gamla för att man inte bryr sig om dem! När det i själva verket är så att den där biverkningen som man är rädd för (och som ändå är extremt sällsynt) BARA har förekommit hos yngre människor. Så det finns ingen risk för dem gamla. Vet du inte det eller vill du verkligen sprida desinformation? 


    Det är väl ingen nyhet att de som är i arbetsför ålder prioriteras.
  • molly50
    Ess skrev 2021-06-15 13:19:56 följande:
    Jag vet inte vad de andra fick för biverkningar mer än att de var kraftiga och ihållande.

    Uppenbarligen har det hänt tillräckligt många för att sluta ge det.
    Ja,men då hade de fåt AZ vaccin,antar jag?
    Det ges numer bara till de över 65 eftersom de inte evrkar drabbas av biverkningarna.
    De som är yngre får andra vaccin nu.
  • molly50
    Ess skrev 2021-06-15 13:26:33 följande:
    Det är väl ingen nyhet att de som är i arbetsför ålder prioriteras.
    I så fall hade väl de fått vaccinet först av alla.
    Inte de gamla och sköra som nu blev fallet.
  • AndreaBD
    Ess skrev 2021-06-15 13:26:33 följande:
    Det är väl ingen nyhet att de som är i arbetsför ålder prioriteras.
    Du försvarar alltså din desinformation! Du påstår att man medvetet ger något till gamla människor som kan skadar dem (trots att det aldrig HAR förekommit blodproppar i hjärnan hos gamla efter vaccinet) för att man lågprioriterar dem? 
  • AndreaBD
    Ess skrev 2021-06-15 13:24:59 följande:
    Vi kommer ändå aldrig bli av med detta eftersom det muterar. Det är bara att vänja sig vid att leva med det.
    Den stora skillnaden är dock om vi får någorlunda grepp på det hela och kan leva vanliga liv igen eller inte. Och då är vaccination nog det enda sättet. 
  • EpicF
    Anonym (öh) skrev 2021-06-15 09:50:35 följande:

    Vad har det med det jag skrev att göra? 


    Det motsäger det du skrev.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-06-15 10:08:54 följande:

    Jag undrar fortfarande om du verkligen inte förstår ordets betydelse eller om du har smittats av den dåliga vanan som är ganska utspritt här att bara slänga ur sig negativa beteckningar, utan att kolla närmare om personen faktiskt gör så eller inte. Jag stör mig nämligen själv ganska mycket på osaklighet som också är ganska utbredd. Men just han brukar faktiskt inte vara osaklig.


    Ja, jag förstår det specifika ordet.

    Om du stör dig på osaklighet, så borde du om någon inte vara osaklig.
  • EpicF
    Anonym (Bnnnnn) skrev 2021-06-15 10:10:16 följande:

    Klyban är nog en antivaxxer egentligen som försöker förlöjliga människor som är för vaccin.

    Hen är exakt lika osaklig , fanatisk och ej mottaglig för fakta.


    Det kan nog stämma....
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?