• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-06-18 12:40:43 följande:
    AndreaBD skrev 2021-06-18 09:57:03 följande:

    Okay, som lovat letar jag upp några av Epics desinformation, bara för att hen inte tror mig att det finns. Jag kollar dock bara igenom dem senaste 20 sidor nu.

    "För endel, men inte för alla."

    "Och ändå har du fel."

    "Kan vara."

    "Det är fortfarande upp till var och en och bestämma om man vill ha vaccinet eller inte. Det är helt frivilligt. Och det är helt frivilligt att låta bli och zå potentiellt utsätta sig För att bli allvarligt sjuk av corona.Jodå, det kan hända att folk där efter vaccinet. Om det är pga vaccinet i sig eller andra orsaker går förmodligen då inte att komma fram till."

    Allt det här är ju inte direkt osant, MEN det ger ett felaktigt intryck. 

    Det ger intrycket att det skulle finnas allvarliga risker och osäkerheter, vilket inte 

    stämmer överens med verkligheten. Därför kan det räknas som desinformation även 

    om det inte direkt innehåller osanningar. Framför allt också att man inte svarar på det som 

    verkligen skulle vara avgörande är ju ett sätt att antyda att det skulle vara så (vilket då är osant). 

    Men det här var bara småtjafs ändå. Jag ska se om jag hittar något mer uppenbart längre fram.


    Och var är desinformationen.
    I dem flesta fallen är det desinformation att du ger intrycket att det skulle vara värre än vad det faktiskt är. Jätte-sällsynta undantag som du framställer som helt rimliga möjligheter. Men det skrev jag ju! 

    Det som var direkt felinformation var att covid skulle vara mera smittsamt än vattkoppor och att man kan få vattkoppor två gånger. Och att Astrazeneca-vaccinet skulle ha testats för lite och på för få personer. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-06-18 13:13:17 följande:

    Varför försöker du då förklara den om du inte heller vet vad syftet är? Och det stämde ju  att den var gammal. 


    Försökt förklara? Jag skrev vad den omhandlade. Vad syftet med den är får du ta med den som la ut länken.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-06-18 13:20:05 följande:

    I dem flesta fallen är det desinformation att du ger intrycket att det skulle vara värre än vad det faktiskt är. Jätte-sällsynta undantag som du framställer som helt rimliga möjligheter. Men det skrev jag ju! 

    Det som var direkt felinformation var att covid skulle vara mera smittsamt än vattkoppor och att man kan få vattkoppor två gånger. Och att Astrazeneca-vaccinet skulle ha testats för lite och på för få personer. 


    Om AZ hade testats mer så kanske vi hade kunnat utvilad det som hände. För ja, uppenbarligen så är det testas för för lite för det blev godkänd.

    Och ja, covid-19 är både smittsammare farligare vattkoppor.

    Att du tycker att det är desinformation får stå för dig.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-18 13:44:39 följande:
    Försökt förklara? Jag skrev vad den omhandlade. Vad syftet med den är får du ta med den som la ut länken.
    Ja, vi alla vet, vad är din poäng
    EpicF skrev 2021-06-18 13:44:39 följande:
    Försökt förklara? Jag skrev vad den omhandlade. Vad syftet med den är får du ta med den som la ut länken.

    Ja, vi alla vet, kommer det en poäng snart?
    Men jag antar det inte finns någon här heller.


    EpicF skrev 2021-06-18 13:46:34 följande:
    Om AZ hade testats mer så kanske vi hade kunnat utvilad det som hände. För ja, uppenbarligen så är det testas för för lite för det blev godkänd.

    Och ja, covid-19 är både smittsammare farligare vattkoppor.

    Att du tycker att det är desinformation får stå för dig.

    Varför berättar du att inte vet hur det går till när man testar läkemedel ?
    För samma påstående upprepa superantivaccern Linda Karlström på bästa sändningstid, och sällan man ser någon så mosad av fakta som då.

    Det enda är väl att man speedade upp själva pappersarbetet., biverkningar är långt lååång långt långt(tänk dig väldigt lååååångt) mindre än nackdelarna.
    Det är så stor mellan rum på dessa två att det blir konstigt och diskutera det i någon form att man inte skulle ta vaccinet för den skulle.
    För tom Alvedon är ett farliga läkemedel, så vi får lite perspektiv på det hela och saklighet.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-06-18 13:44:39 följande:
    Försökt förklara? Jag skrev vad den omhandlade. Vad syftet med den är får du ta med den som la ut länken.
    Du tror inte folk kan läsa själva vad den handla om? Alla kanske inte ens är intresserade att göra det, man ser ju redan utifrån utklippet att det är något som inte är aktuellt längre.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2021-06-18 13:46:34 följande:
    Om AZ hade testats mer så kanske vi hade kunnat utvilad det som hände. För ja, uppenbarligen så är det testas för för lite för det blev godkänd.

    Och ja, covid-19 är både smittsammare farligare vattkoppor.

    Att du tycker att det är desinformation får stå för dig.
    Folk har BEVISAT för dig att det inte stämmer. I den här tråden. Det är FAKTA, inte åsikt är vattkoppor är mer smittsamma. Konstigt att du inte kan ändra åsikt när du får helt entydig fakta som bevisar det.  

    Och du har också fått förklarat, flera gånger, att man sannolikt inte upptäcker en så pass sällsynt biverkning när man har mellan 30 000 och 50 000 försökspersoner (vilket är det vanliga). Det här med blodpropparna vid AZ-vaccinet förekom ju mer sällan än så. Då kan det ju hända att det inte visar sig i fas 3 testerna. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nejnej) skrev 2021-06-18 08:52:01 följande:
    Ja, och? Har jag påstårtt något annat? 
    Är det inte märkligt med denna enorma propaganda där alla antas vilja ha detta experiment? Nu vill man tom börja vaccinera barn? Never ever säger jag! 

    Vilken svensk myndighet förespråkar att börja vaccinera barn för Covid-19?
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-06-18 13:46:34 följande:
    Och ja, covid-19 är både smittsammare farligare vattkoppor.
    Kan du ange din källa på detta?
  • Anonym (Moa)

    Jag fick min första dos i måndags.


    Inga biverkningar alls, nada, ingenting.


    Jag har jobbat som vanligt hela veckan.


    Jag är så glad och tacksam att jag nu troligen kommer att slippa det min tjej-kompis gick igenom med att vara 17 dagar på sjukhus, större delen på IVA. Hon slapp respirator, men var illa däran och har nu skador på lungorna. Blir det permanenta lugn-skador för henne? Kommer det förkorta hennes liv? Det är ju sådant som tiden får utvisa.


    Hon blev sjuk i mitten på april och tanken är att hon ska börja jobba halvtid om 2 veckor.


    Jag är även glad att jag nu troligen även slipper den lindriga varianten med smak och luktförändringar som andra av mina kompisar åkt på. Vilken nedsatt livskvalitet!

  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-18 11:28:32 följande:

    Nu lägger du orden i munnen på mig igen och jag älskar det, då det berättar du ingen argumentation har.

    Och det är 100% att mutationer kommer skapas hos vaccintagare i andra änden, verkar som introduktionskursen missade avhandla detta, så var nog ingen djup bildning.

    Men nu är det så att vi har startat ett regeringsuppdrag som faktiskt ska titta på detta och frågan att fylla på med en tredje och eventuellt kanske även en fjärde spruta.

    Har du redan glömt av detta?(Ingen annan har.)

    Och en antivaccer som du använder ohederliga argumentationstekniker som lägga orden i mun på mig om och om igen.

    Det är så alla identifierar din desinformation som är nu såpass övertydlig att det behöver inte låtsas längre, ingen går på det mer.

    Och jag använder en argumentations teknik som heter fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, du är välkommen och istället för läggar orden mun på mig IGEN

    För då är det bara du som säger, och efter den punkt finns inget argument för dig ens och pga det är dina ord och inte mina.(Men det visste du redan.)

    Sen nästa är också lägga orden i mun, dvs det är bar du som säger och reflekterar precis inget över vad jag säger, men såklart det är bra och konversera med sig själv, då får man bäst svar och "comebacks", då du inte bryr dig om sakligheten med den röda tråden.

     

    Ja, schack matt blir det samma sekund du börjar med diskussionstekniker och din desinformation.

    Du skulle mycket väl kunna vara en kandidat till var årets antivaccer på FL, det borde säga dig nått, men gör inte och det är en mycket bra fråga varför det är så.

    Eller åtminstone fråga sig hur kommer det sig att jag springer deras ärenden och sprider desinformation.

    Vet du att du inte ens en gång har påvisat "min" desinformation, som du förstår sånt är väldigt talande

     

    AB återgav bara källorna, gillar att du berättar detta åter och åter igen, då det målar upp en bild av att du inte vet vad källa är för något.

    Och det såg vi när du postade länken som du påstod skulle berätta att ta vaccin inte går pga antibiotika och nämnd situation.

    Eller försöker du berätta att du inte förstår att en text innehåller källor som tar dig vidare.

    Kanske det blev jobbigt att jag hade rätt igen, för jag har det jobbigt med det och alltid ha rätt.

    Kan inte påminna mig jag gjort ens en gång i mitt liv, möjligtvis när man är full och raggar och försöker få sig se bättre ut än vad man är, som alla andra på jorden.

    Men såklart det var 20-25 år sedan sist.

    Och det bästa av allt, det påvisas aldrig vilket får andra att öppna upp ögonen för epic och inse att det är desinformation som kommer där och i allt stridare ström.


    Har du redan glömt vad du har skrivit och vad du svarade på?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?