• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-24 21:07:15 följande:

    Inte om man ska tro dig på att ett vaccin är inte testat enligt gällande regler för läkemedel.

    Vända på ett argument du inte har stöd för, stödjer att du är en antivaccer.

    Stor fråga är att du inte stödjer den medicinska nyttan, den går inte missa som du förstår också.

    Svårt fylla på nått som är borta, vilket inte är fallet med Regeringsuppdraget som berättar man har ställt frågan om det krävs fylla på med en ny dos innan antikropparna är borta.

    Än svårare att fylla på med något som aldrig haft via vaccin innan.


    Vad är det du pratar om? Var har jag påstått att det inte är testat enligt gällande regler?

    De som inte tagit vaccinet från första början kan självklart inte fyll på med antikroppar. Vi som är fullvaccinerade kan det.

    Att jag inte stödjer den medicinska nyttan? Va? Personligen så gör jag det. Men jag är också medveten om att det finns folk som inte gör och därför väljer att avstå. Vilket är helt ok.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2021-06-24 21:16:20 följande:

    Men herregud människa, varför slutar du aldrig? Alla - ALLA - känner ju igen dig i alla dina skepnader eftersom du uttrycker dig så speciellt och skriver som du gör. Varför ljuger du? Varför? Vad får du ut av att bete dig så här i åratal?


    Jag har haft ett nick, det har jag fortfarande kvar. Ser ingen anledning med att hålla på att byta nick. Jag har inte ens varit på familjeliv i åratal.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-06-24 21:47:48 följande:
    Jag har haft ett nick, det har jag fortfarande kvar. Ser ingen anledning med att hålla på att byta nick. Jag har inte ens varit på familjeliv i åratal.
    Lägg bara av. Det är totalt ovärdigt en människa att hålla på som du gör. 
    Shit for brains k + E
  • Anonym (Mimmi)
    EpicF skrev 2021-06-24 21:47:48 följande:
    Jag har haft ett nick, det har jag fortfarande kvar. Ser ingen anledning med att hålla på att byta nick. Jag har inte ens varit på familjeliv i åratal.
    Sweet, sweet Sofia... I work in Norway as a nurse.

    Har du hört den låten? Den handlar om en människa som aldrig kan ge sig oavsett hur många gånger hon slängs ut så snirklar hon sig alltid tillbaka.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-24 21: 45:48 följande:
    Vad är det du pratar om? Var har jag påstått att det inte är testat enligt gällande regler?

    De som inte tagit vaccinet från första början kan självklart inte fyll på med antikroppar. Vi som är fullvaccinerade kan det.

    Att jag inte stödjer den medicinska nyttan? Va? Personligen så gör jag det. Men jag är också medveten om att det finns folk som inte gör och därför väljer att avstå. Vilket är helt ok.

    Upprepade gånger och när du säger saker om biverkningar som saknar saklig grund och en prevalens som berättar biverkningar är galet låga.
    Och samtidigt som vi har 11k postcovid diagnostiserade  och 14671 döda av COVID-19 infektion och dess saker i dess svans som dödar.(C19.se och i skrivandets stund)


    Intressant du börjar inse att fylla på något som inte ens existerar inte är en sak.
    Och hur Regeringsuppdraget ställda frågor om behovet av påfyllning FÖRE antikroppar har försvunnit är ett faktum.
    Var gång du kommer med desinformation som vi påvisar och desinformation ersätter, är också en punkt du försöker berätta en medicinsk nytta är annat än vad den är.


     


    Men du har chansen att justera ditt svar, är den medicinska nyttan av vaccinet mindre än att inte vara vaccinerad?
    Och här går det inte glömma skador av COVID-19 och 11k REDAN och de kommer öka rejält allt eftersom sjukvården får chans och diagnostisera dess, och de 14671 döda som vi redan har.
    Det är ditt rykte som står på spel, och svaret kommer reflektera om du är en antivaccer eller inte.


     


    Det i sig har inget med göra att vaccinera sig är frivilligt, för vet den är en populär osaklighet du ger oss istället för vara saklig och korrekt och återge saker som sakligt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-06-24 22:00:14 följande:

    Sweet, sweet Sofia... I work in Norway as a nurse.

    Har du hört den låten? Den handlar om en människa som aldrig kan ge sig oavsett hur många gånger hon slängs ut så snirklar hon sig alltid tillbaka.


    Inte hör den låten eller om den personen.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-06-24 22:00:14 följande:
    Sweet, sweet Sofia... I work in Norway as a nurse.

    Har du hört den låten? Den handlar om en människa som aldrig kan ge sig oavsett hur många gånger hon slängs ut så snirklar hon sig alltid tillbaka.
    Kan vi inte bara lämna tråden åt henne och Klyban så kan de fortsätta sitt tjafs i all oändlighet? Lika barn leka bäst heter det ju.
  • Anonym (Nopenix)

    Jag tar det inte. Jag har haft covid i två omgångar (mars -20 och januari -21). Milda båda gångerna och har antikroppar än...

  • Anonym (Ja)
    Tow2Mater skrev 2021-06-24 22:18:11 följande:
    Kan vi inte bara lämna tråden åt henne och Klyban så kan de fortsätta sitt tjafs i all oändlighet? Lika barn leka bäst heter det ju.
    Eller bara lämna Epic F(ail) åt sig själv ännu hellre....
  • EpicF
    klyban skrev 2021-06-24 22:06:22 följande:

    Upprepade gånger och när du säger saker om biverkningar som saknar saklig grund och en prevalens som berättar biverkningar är galet låga.

    Och samtidigt som vi har 11k postcovid diagnostiserade  och 14671 döda av COVID-19 infektion och dess saker i dess svans som dödar.(C19.se och i skrivandets stund)

    Intressant du börjar inse att fylla på något som inte ens existerar inte är en sak.

    Och hur Regeringsuppdraget ställda frågor om behovet av påfyllning FÖRE antikroppar har försvunnit är ett faktum.

    Var gång du kommer med desinformation som vi påvisar och desinformation ersätter, är också en punkt du försöker berätta en medicinsk nytta är annat än vad den är.

     

    Men du har chansen att justera ditt svar, är den medicinska nyttan av vaccinet mindre än att inte vara vaccinerad?

    Och här går det inte glömma skador av COVID-19 och 11k REDAN och de kommer öka rejält allt eftersom sjukvården får chans och diagnostisera dess, och de 14671 döda som vi redan har.

    Det är ditt rykte som står på spel, och svaret kommer reflektera om du är en antivaccer eller inte.

     

    Det i sig har inget med göra att vaccinera sig är frivilligt, för vet den är en populär osaklighet du ger oss istället för vara saklig och korrekt och återge saker som sakligt.


    Är det svårt för dig att svara rakt på ett inlägg? Att faktiskt svara på frågan som ställs i inlägget?

    För mig personligen så är den medicinska nyttan större med vaccinet än som ovaccinerad. Det är vad jag personligen tycker och uppenbarligen du med.

    Att folk som står på immunsupprimerande läkemedel inte har tagit upp vaccinet och därför inte fått antikroppar och är helt oskyddade är ny forskning som har kommit nu. Dessa personer är också i högriskgrupp för covid-19 och var bland de första att få vaccinet. Men det är säkert information du inte har fått med dig. Och förövrigt handlar det inte om biverkningar utan att läkemedlet gör det svårare att tillgodogöra sig vaccinet.

    Jag har aldrig påstått att man kan fylla på antikroppar som inte finns. Det är du som har tolkat det så. Även du som påstår att jag antivaccare, när det inte finns något i tråden som tyder på det.

    C19.se är inge tillförlitligt sida, tyvärr. Om det är därifrån du får din information, ja då förstår jag ditt resonemang och är all din "fakta".
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?