• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • FuckGoggleAskMe
    Pope Joan II skrev 2021-09-20 19:03:31 följande:
    Han kollade väl på något högt upp i resultatlistan av sökningen, något från 2020. Så mycket för fakta och saklighet. Haha!
    Eller frågade sin bekant som är fackfolk. Den röda tråden blir mer grått korsstygn. 
  • FuckGoggleAskMe

    Tänkvärd artikel av Schulman om de som inte vågar ta vaccin. 


    Det finns en förtvivlan i samhället som måste få ett annat utlopp än dagens desperation. Du skall inte rädas din nästa som dig själv. Ty är inte den dödsångest som väckt oss så abrupt några vintriga marsdagar förra året egentligen det som driver oss i den skräck som tar sig de mest absurda uttryck?


    Vem undsätter antivaxaren? Kan hjälpen bjudas av en prästerligt välsignande hand, psykoanalytiskt inbjudande divan eller polisiärt förbjudande regelverk? Handfallenheten tycks förbli pandemins bestående insikt. Vi har alla lämnats i sticket.


    https://www.expressen.se/kultur/vem-ska-hjalpa-den--som-inte-vill-ta-vaccinet/
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-20 19:09:44 följande:
    Eller frågade sin bekant som är fackfolk. Den röda tråden blir mer grått korsstygn. 
    Dock används det som en liten del av behandlingen på mer än ett ställe.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2021-09-20 20:07:49 följande:
    Dock används det som en liten del av behandlingen på mer än ett ställe.
    Jaså? Var då?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-09-20 17:12:05 följande:

    Det räcker du googlar så ser du att det är en man använder.

     

    Och skicka ut en kallelse, en del är bara lata och de går och tar vaccin om de får en, det vet vi på andra screeningar.

    Jag lärt mig av dig och då är det alltid googla, men åt andra hållet så kräver du allt.


    Så du tror att fler kommer vaccinera sig om de får en kallelse. Var det så svårt att säga?

    Jag inte googla för att få upp din åsikt.

    Om googlar något, vilket är helt naturligt så måste man också vara källkritisk. Vilket du uppenbarligen inte förstår.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-09-20 20:07:49 följande:

    Dock används det som en liten del av behandlingen på mer än ett ställe.


    Nej, det används inte I behandlingen av covid-19. Men om man upptäcker att patienten har brist på exempel d-vitamin så ger man det till patienten men det är helt oberoende av covid-19.
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2021-09-20 20:07:49 följande:
    Dock används det som en liten del av behandlingen på mer än ett ställe.
    Trots att det konstaterats att det inte hjälper? Det var ju ? udda. Vilka ställen?
  • Pope Joan II
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-20 20:55:05 följande:
    Trots att det konstaterats att det inte hjälper? Det var ju ? udda. Vilka ställen?
    Peru? 
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?