• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • EpicF
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-20 20:55:05 följande:

    Trots att det konstaterats att det inte hjälper? Det var ju ? udda. Vilka ställen?


    Det ges per automatik om patienten har d-vitaminbrist. Men det har inget att göra med covid-19. Ges oberoende av vad patienten är inlagt för så länge patienten har brist.
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2021-09-20 21:26:27 följande:
    Det ges per automatik om patienten har d-vitaminbrist. Men det har inget att göra med covid-19. Ges oberoende av vad patienten är inlagt för så länge patienten har brist.
    Så du menar att om patienten har brist på vitamin D, så får den just vitamin D av sjukvården? Så finurligt, wow, man lär sig något varje dag! Vad händer om en patient har brist på vitamin A? Eller vänta, svara helst inte. 
  • EpicF
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-20 21:57:07 följande:

    Så du menar att om patienten har brist på vitamin D, så får den just vitamin D av sjukvården? Så finurligt, wow, man lär sig något varje dag! Vad händer om en patient har brist på vitamin A? Eller vänta, svara helst inte. 


    Eftersom man (oftast, kan säkert de lite olika ut) tar blodprover, bla d-vitamin så ser man om man har brist och man rättar tilldet. D-vitaminbrist är dock väldigt vanligt för oss som bor i Norden.
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2021-09-20 22:02:41 följande:
    Eftersom man (oftast, kan säkert de lite olika ut) tar blodprover, bla d-vitamin så ser man om man har brist och man rättar tilldet. D-vitaminbrist är dock väldigt vanligt för oss som bor i Norden.
    Press stop! Wow!
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-20 18:43:22 följande:

    I alla fall vitamin D hjälper inte, om det nu är den vitaminen som Klyban tror används. 

    https://www.lakemedelsvarlden.se/d-vitamin-forkortade-inte-vardtiden-for-covid-patienter/


    Nu har jag bara kollat lite snabbt, men vad jag har sett så sägs det att det inte hjälper att tillföra stora doser vitamin-D. Det hade jag inte heller trott att det skulle göra. Det som skulle hjälper var ju mest att ge vitamin-D till folk som har brist på det. 
  • Pope Joan II
    AndreaBD skrev 2021-09-20 22:28:03 följande:
    Nu har jag bara kollat lite snabbt, men vad jag har sett så sägs det att det inte hjälper att tillföra stora doser vitamin-D. Det hade jag inte heller trott att det skulle göra. Det som skulle hjälper var ju mest att ge vitamin-D till folk som har brist på det. 
    Varför berättar du det för FGAM? 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-09-20 22:28:03 följande:

    Nu har jag bara kollat lite snabbt, men vad jag har sett så sägs det att det inte hjälper att tillföra stora doser vitamin-D. Det hade jag inte heller trott att det skulle göra. Det som skulle hjälper var ju mest att ge vitamin-D till folk som har brist på det. 


    Det gör man oavsett och har inget med covid-19 att göra.
  • EpicF
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-20 22:11:49 följande:

    Press stop! Wow!


    Inte speciellt wow. Ingen nyhet, Inget unikt och ingen sensation.
  • FuckGoggleAskMe
    EpicF skrev 2021-09-20 22:43:14 följande:
    Inte speciellt wow. Ingen nyhet, Inget unikt och ingen sensation.
    Nej precis. Sjukvården brukar väl funka så, har man vitamin D brist så får man hjälp med det, har man järnbrist får man hjälp med det etc. Så varför skriver du detta ens?
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?